Niemcy szturmują pociągi – sukces taniego biletu wakacyjnego

Wprowadzenie wyjątkowo taniego biletu kolejowego na wakacje spowodowało, że w weekend zielonoświątkowy po Niemczech jeździło dziennie 400 przeładowanych pociągów.

Publikacja: 08.06.2022 10:48

Niemcy szturmują pociągi – sukces taniego biletu wakacyjnego

Foto: Filip Frydrykiewicz

Bilet kosztuje 9 euro i można z nim jeździć przez cały miesiąc po kraju kolejami regionalnymi, a po miastach wszystkimi środkami komunikacji miejskiej. Wprowadzono go 1 czerwca i od razu zyskał klientów. Jego inauguracja zbiegła się z weekendem zielonoświątkowym, co przełożyło się na wyjątkowo duże zainteresowanie podróżami.

Czytaj więcej

Niemcy: Lokalne jest piękne. Wpadnij na kilka dni i się przekonaj

Każdego dnia po Niemczech jeździło około 400 pociągów, które były przeładowane. W efekcie kolejarze musieli czasem odmawiać przyjęcia pasażerów na pokład wagonów albo zakazywać wprowadzania do nich rowerów. Taką informację przekazał wiceprezes rady zakładowej Deutsche Bahn Regio Rafl Damde.

Dziennie pojawiało się około 700 zgłoszeń dotyczących przepełnienia, problemów z pasażerami albo zakłóceń w centrum operacyjnym. To o wiele więcej niż w normalny weekend, a nawet w świąteczny przed wybuchem pandemii – pisze gazeta „Handelsblatt” w swoim elektronicznym wydaniu.

Jak relacjonują kolejarze, nie obyło się bez potyczek słownych z pasażerami. - W okresie Zielonych Świątek bilet za 9 euro doprowadził pracowników kolei do granic wytrzymałości – mówi Martin Burkert, wiceprezes Związków Zawodowych Pracowników Kolei i Transportu. Chociaż przyznaje, że mimo problemów wielu pasażerów okazało solidarność z obsługą.

Prezes Niemieckiego Związku Przedsiębiorstw Transportowych Ingo Wortmann mówi, że pracownicy transportu liczyli się ze wzmożonym ruchem. Firmy i podróżni dobrze się przygotowali. Na trasach typowo turystycznych pociągi były faktycznie przeciążone, a na niektórych dworcach – chodzi o te duże, przesiadkowe, jak w Kolonii, Hamburgu czy w Berlinie - trzeba było ograniczyć możliwość wejścia na peron.

Bilet kosztuje 9 euro i można z nim jeździć przez cały miesiąc po kraju kolejami regionalnymi, a po miastach wszystkimi środkami komunikacji miejskiej. Wprowadzono go 1 czerwca i od razu zyskał klientów. Jego inauguracja zbiegła się z weekendem zielonoświątkowym, co przełożyło się na wyjątkowo duże zainteresowanie podróżami.

Każdego dnia po Niemczech jeździło około 400 pociągów, które były przeładowane. W efekcie kolejarze musieli czasem odmawiać przyjęcia pasażerów na pokład wagonów albo zakazywać wprowadzania do nich rowerów. Taką informację przekazał wiceprezes rady zakładowej Deutsche Bahn Regio Rafl Damde.

Kolej
Mazobilet, czyli zwiedzanie Warszawy i Mazowsza za 49 złotych, a nawet taniej
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Kolej
Koleje Szwajcarskie: Niepunktualność Kolei Niemieckich nam szkodzi
Kolej
Greenpeace: Trzeba nałożyć podatek, żeby latanie nie było tańsze od jazdy koleją
Kolej
Miliardowe inwestycje PKP Intercity. Do 2030 r. dwa razy więcej pociągów na torach
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Kolej
Koleje Czeskie będą wozić pasażerów z Pragi do Wrocławia, a może i Gdyni
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej