Skandal w EasyJet. Kazano Szkotce udać się do „ambasady” w Londynie

EasyJet popełnił faux pas na rodzimym rynku. Szkotki, której skradziono dowód osobisty, nie wpuścił na pokład i kazał odwiedzić jej „ambasadę” w Londynie, chociaż taka nie istnieje.

Publikacja: 15.10.2019 15:22

Skandal w EasyJet. Kazano Szkotce udać się do „ambasady” w Londynie

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Tani brytyjski przewoźnik znalazł się w ogniu krytyki po tym, jak jego pracownicy potraktowali Szkotkę Carrie Ruxton, która miała wykupiony bilet na lot z Londynu do Szkocji. Kobieta wybrała się w lipcu na wakacje z dziewięcioletnią córką do stolicy Wielkiej Brytanii, gdzie podczas spaceru po Covent Garden skradziono jej torebkę, w której miała wszystkie dokumenty, w tym dowód osobisty i prawo jazdy, a także kartę kredytową i gotówkę.

Jak donosi „The Independent”, Szkotka zgłosiła sprawę policji, która zapewniła ją, że będzie mogła wsiąść do samolotu bez okazywania dowodu, wystarczy, że poda na lotnisku numer referencyjny przestępstwa.

Czytaj także:  EasyJet ostro krytykowany za najkrótszy lot w Wielkiej Brytanii 

Kobieta skontaktowała się przed lotem z biurem obsługi klienta EasyJeta, by mieć pewność, że zostanie dopuszczona na pokład. Tam spotkała ją niemiła niespodzianka. Powiedziano jej bowiem, że nie ma możliwości wsiąść do samolotu bez ważnego dokumentu ze zdjęciem i polecono jej, by skontaktowała się ze swoją „ambasadą w Londynie”.

Problem w tym, że nie istnieje coś takiego, jak szkocka ambasada w Londynie, jako że mieszkańcy Szkocji są obywatelami Wielkiej Brytanii. Kiedy kobieta zwróciła na to uwagę pracownikowi EasyJeta, usłyszała w odpowiedzi to samo – by zwróciła się do swojej „ambasady” albo do urzędu paszportowego. Nie pomogło jej powoływanie się na słowa funkcjonariuszy policji ani fakt, że była obywatelką Wielkiej Brytanii. Kobieta udała się więc do urzędu paszportowego (choć jej paszport leżał bezpiecznie w domu w Szkocji), tam jednak usłyszała, że urzędnicy nie mogą nic zrobić, ponieważ „nie zgubiła swojego paszportu i nie potrzebowała dowodu, by wrócić do Szkocji”. Czego pracownicy EasyJet jednak nie rozumieli.

Zgodnie z polityką przewoźnika, brytyjscy pasażerowie na trasach krajowych mogą wejść na pokład samolotu tylko po okazaniu ważnego dokumentu ze zdjęciem, takiego jak dowód osobisty czy prawo jazdy.

Kobieta ostatecznie kupiła bilet na pociąg do Szkocji dla siebie i swojej córki za 150 funtów pożyczonych od znajomego w Londynie. Po powrocie do domu i ponownym skontaktowaniu się z biurem obsługi klienta EasyJeta, przewoźnik zaoferował jej voucher wartości 50 funtów, jednocześnie karcąc ją, że nie poszła za radą pracownika linii i nie odwiedziła swojej „ambasady” w Londynie. Szkotka nie przyjęła voucheru, twierdząc, że to za mało i chciałaby przeprosin i pełnego zwrotu kosztu biletu kolejowego. Zwróciła przy tym uwagę na „rażące braki w wiedzy” pracowników EasyJeta na temat obywatelstwa w Wielkiej Brytanii.

O sytuacji zrobiło się głośno w mediach i wielu internautów zaznaczało, że zachowanie pracowników przewoźnika było rasistowskie i nieprofesjonalne. EasyJet ostatecznie przeprosił pasażerkę „za niedogodności” i obiecał zwrócić jej pieniądze za bilet lotniczy.

Tani brytyjski przewoźnik znalazł się w ogniu krytyki po tym, jak jego pracownicy potraktowali Szkotkę Carrie Ruxton, która miała wykupiony bilet na lot z Londynu do Szkocji. Kobieta wybrała się w lipcu na wakacje z dziewięcioletnią córką do stolicy Wielkiej Brytanii, gdzie podczas spaceru po Covent Garden skradziono jej torebkę, w której miała wszystkie dokumenty, w tym dowód osobisty i prawo jazdy, a także kartę kredytową i gotówkę.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Linie Lotnicze
IATA: Na świecie brakuje samolotów. Rośnie wiek używanych maszyn, rosną koszty
Linie Lotnicze
Ryanair odbiera nowe samoloty. Niektóre przylecą do Polski
Linie Lotnicze
Bruksela liczy efekt cieplarniany w liniach lotniczych. „Pasażer wybierze, z kim poleci”
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Linie Lotnicze
Niemiecki minister transportu: Linie lotnicze płacą u nas za dużo
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay