Piloci wypróbowali Maxy na symulatorach

Zbliża się termin ponownej certyfikacji samolotów B737 MAX, jako pierwsza powinna jej dokonać amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa. Boeing bardzo chce przekonać branżę, że Maxy są bezpieczne i mogą latać z pasażerami.

Publikacja: 06.12.2019 09:07

Piloci wypróbowali Maxy na symulatorach

Foto: Fot. Bloomberg

W ostatni czwartek piloci wsiedli do symulatorów, w których zainstalowano oprogramowanie przed zmianami systemu MCAS i po korektach wprowadzonych w ciągu ostatnich trzech kwartałów. Mogli w nich wykonać wszystkie manewry. Producent jest przekonany, że nowy system jest gotowy do zaakceptowania przez regulatorów rynku lotniczego.

Z kierownictwem koncernu spotkali się personel pokładowy i konsultanci branży lotniczej. W spotkaniu uczestniczył również prezes Boeinga Dennis Muilenburg, który, jak odnotował „Seattle Times”, długo i wyczerpująco odpowiadał na pytania.

CZYTAJ TEŻ: Boeing walczy o MAXy. Chce wznowić już loty

– To jest dopiero początek – oceniła spotkanie szefowa amerykańskiego Stowarzyszenia Zawodowych Pracowników Pokładowych Lori Bassani. – W żadnym wypadku nie jestem na to gotowa. Boeing musi jeszcze dużo zrobić, żeby odzyskać nasze zaufanie – dodała. Lori Bassani przewodzi związkowi zrzeszającemu 28 tysiące pracowników pokładu. W ostatnich tygodniach kilkakrotnie wypowiadała się na temat powrotu Maxów i nie ukrywała, że stewardesy i stewardzi w Stanach Zjednoczonych chcą mieć prawo do odmowy latania tą maszyną.

Boeing bardzo chce przekonać branżę, że Maxy są bezpieczne i mogą latać z pasażerami. Mocno pracuje nad odzyskaniem zaufania po wprowadzeniu na rynek maszyny z ewidentnie błędnym oprogramowaniem. W obu katastrofach – 29 października 2018 roku, kiedy do Morza Jawajskiego spadła maszyna Lion Air i 10 marca, kiedy pod Addis Abebą rozbił się samolot Ethiopian Airlines – zawiniło oprogramowanie, które uporczywie kierowało nos maszyny w dół do tego stopnia, że piloci nie byli w stanie tego kontrolować.

ZOBACZ TAKŻE: MAXy polecą w Europie w pierwszym kwartale

Szkolenie na symulatorach rzecznik United Airlines Holdings określił jako „cenne” przez. W przyszłym tygodniu Stowarzyszenie Pilotów Liniowych planuje spotkać się z Boeingiem i Federalną Agencją Lotnictwa. Z kolei 17 grudnia w Fort Worth w Teksasie Boeing spotka się z przedstawicielami American Airlines oraz związków zawodowych i pilotów.

Samoloty B737 MAX uziemione są od 12 marca. Początkowo termin ich powrotu do latania z pasażerami planowany był na maj tego roku.

W ostatni czwartek piloci wsiedli do symulatorów, w których zainstalowano oprogramowanie przed zmianami systemu MCAS i po korektach wprowadzonych w ciągu ostatnich trzech kwartałów. Mogli w nich wykonać wszystkie manewry. Producent jest przekonany, że nowy system jest gotowy do zaakceptowania przez regulatorów rynku lotniczego.

Z kierownictwem koncernu spotkali się personel pokładowy i konsultanci branży lotniczej. W spotkaniu uczestniczył również prezes Boeinga Dennis Muilenburg, który, jak odnotował „Seattle Times”, długo i wyczerpująco odpowiadał na pytania.

Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Linie Lotnicze
Ryanair kolejny raz wznawia loty do Izraela. Ale jeszcze nie z Polski