KLM i Thalys testują zintegrowaną podróż lotniczo-kolejową

Ruszyła próbna faza usługi air&rail dla pasażerów tranzytowych KLM-u podróżujących między Brukselą i Amsterdamem. Na tym krótkim odcinku mogą oni wybrać pociąg zamiast samolotu, a podróż jest w pełni zintegrowana.

Publikacja: 20.07.2022 16:35

KLM i Thalys testują zintegrowaną podróż lotniczo-kolejową

Foto: Materiały prasowe

Linie lotnicze KLM i przewoźnik kolejowy Thalys rozpoczęły realizację ogłoszonego już wcześniej przedsięwzięcia, w ramach którego KLM będzie kupował miejsca w ekspresowych pociągach Thalys z Brukseli do Amsterdamu (w obie strony), aby część pasażerów tranzytowych mogła przebyć ten odcinek koleją, a nie samolotem - podają przewoźnicy w informacji prasowej. Dzięki temu na tej trasie KLM będzie mógł obsługiwać o jeden lot dziennie mniej. Podróż pociągiem między Brukselą i Amsterdamem trwa około półtorej godziny.

Już od kilku lat na tej trasie KLM oferuje swoim klientom tranzytowym możliwość przejazdu szybkim pociągiem Thalys zamiast przelotu, ale dopiero teraz podróż pociągiem i samolotem jest w pełni zintegrowana. Korzystanie z transportu łączonego pociąg plus samolot jest podobne do podróży tranzytowej samolot plus samolot, do której pasażerowie są już przyzwyczajeni. Na przykład podróżni mogą teraz odprawić się na całą podróż za pośrednictwem linii lotniczej, a ich karta pokładowa jest ważna zarówno na kolej, jak i na lot. Ponadto KLM na bieżąco przesyła im aktualne informacje dotyczące całej podróży. Ważną korzyścią jest też mniejszy negatywny wpływ na środowisko.

Czytaj więcej

Niemieckie koleje chcą latem zawojować rynek turystyczny

Przed pandemią klienci KLM-u podróżujący pociągiem na trasie Bruksela-Amsterdam-Bruksela stanowili 20-25 procent ogółu podróżnych (co przekłada się na około 36 tysięcy). Celem przedsięwzięcia KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie.

Faza testowa przedsięwzięcia potrwa do 29 października, a po analizie partnerzy zdecydują o dalszym wdrażaniu i rozwoju usługi air&rail.

Przedsięwzięcie jest pierwszym ważnym krokiem we wdrażaniu przez KLM rządowego planu dotyczącego usług kolejowych i lotniczych (Actieagenda Trein en Luchtvaart). Został on podpisany pod koniec 2020 roku przez Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej Holandii, lotnisko Schiphol w Amsterdamie, ProRail oraz linie lotnicze KLM i holenderskie koleje NS Dutch Railways. Plan określa szczegółowe działania, dzięki którym międzynarodowe podróże kolejowe staną się logicznym zamiennikiem tych lotniczych na trasach poniżej 700 kilometrów.

Jednocześnie KLM współpracuje z NS Dutch Railways i innymi europejskimi przewoźnikami kolejowymi w celu zbadania możliwości przejazdów pociągiem, z których mogliby korzystać pasażerowie tranzytowi z innych europejskich miast w drodze do i z Amsterdamu.

Linie lotnicze KLM i przewoźnik kolejowy Thalys rozpoczęły realizację ogłoszonego już wcześniej przedsięwzięcia, w ramach którego KLM będzie kupował miejsca w ekspresowych pociągach Thalys z Brukseli do Amsterdamu (w obie strony), aby część pasażerów tranzytowych mogła przebyć ten odcinek koleją, a nie samolotem - podają przewoźnicy w informacji prasowej. Dzięki temu na tej trasie KLM będzie mógł obsługiwać o jeden lot dziennie mniej. Podróż pociągiem między Brukselą i Amsterdamem trwa około półtorej godziny.

Pozostało 80% artykułu
Linie Lotnicze
Prawie 16 tysięcy sierpniowych lotów w Europie odwołanych. Najwięcej przez Turkish Airlines
Linie Lotnicze
Wizz Air: W czerwcu padł rekord - przewieźliśmy 4,3 miliona pasażerów
Linie Lotnicze
Allianz: Europejskie linie lotnicze nie osiągną rentowności do 2023 roku
Linie Lotnicze
Loty są odwoływane, ale nie tak często, jak się wydaje. Listę otwierają Niemcy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Lotniska
Na lotnisku w Antalyi padł rekord. Czas na rozbudowę tego portu