Linie lotnicze KLM i przewoźnik kolejowy Thalys rozpoczęły realizację ogłoszonego już wcześniej przedsięwzięcia, w ramach którego KLM będzie kupował miejsca w ekspresowych pociągach Thalys z Brukseli do Amsterdamu (w obie strony), aby część pasażerów tranzytowych mogła przebyć ten odcinek koleją, a nie samolotem - podają przewoźnicy w informacji prasowej. Dzięki temu na tej trasie KLM będzie mógł obsługiwać o jeden lot dziennie mniej. Podróż pociągiem między Brukselą i Amsterdamem trwa około półtorej godziny.
Już od kilku lat na tej trasie KLM oferuje swoim klientom tranzytowym możliwość przejazdu szybkim pociągiem Thalys zamiast przelotu, ale dopiero teraz podróż pociągiem i samolotem jest w pełni zintegrowana. Korzystanie z transportu łączonego pociąg plus samolot jest podobne do podróży tranzytowej samolot plus samolot, do której pasażerowie są już przyzwyczajeni. Na przykład podróżni mogą teraz odprawić się na całą podróż za pośrednictwem linii lotniczej, a ich karta pokładowa jest ważna zarówno na kolej, jak i na lot. Ponadto KLM na bieżąco przesyła im aktualne informacje dotyczące całej podróży. Ważną korzyścią jest też mniejszy negatywny wpływ na środowisko.
Czytaj więcej
3 miliony miejsc w pociągach dalekobieżnych tygodniowo zaplanowała na lato Deutsche Bahn. To o 20 procent więcej niż przed pandemią. Od 12 czerwca obowiązuje nowy rozkład jazdy.
Przed pandemią klienci KLM-u podróżujący pociągiem na trasie Bruksela-Amsterdam-Bruksela stanowili 20-25 procent ogółu podróżnych (co przekłada się na około 36 tysięcy). Celem przedsięwzięcia KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie.
Faza testowa przedsięwzięcia potrwa do 29 października, a po analizie partnerzy zdecydują o dalszym wdrażaniu i rozwoju usługi air&rail.