Ryanair: Skreślamy jedną piątą lotów z Modlina. To efekt zmiany opłat na lotnisku

Ryanair ogłosił, że w związku z brakiem porozumienia z lotniskiem w Modlinie, co do stawek pobieranych od przewoźnika za korzystanie z tego portu, redukuje na zimę rozkład lotów o 20 procent.

Publikacja: 08.09.2023 12:07

Ryanair przewiózł w roku kończącym sie 31 marca 97 milionów pasażerów

Ryanair przewiózł w roku kończącym sie 31 marca 97 milionów pasażerów

Foto: Filip Frydrykiewicz

Taki będzie efekt zamknięcia 10 tras i zmniejszenia liczby lotów w wypadku kolejnych 13 połączeń. W pierwszej grupie chodzi o takie kierunki, jak Belfast, Bristol, Kolonia, Kowno, Manchester, Piza, a w drugiej o Londyn, Sztokholm, Dublin, Wiedeń, Mediolan, Paryż i Brukselę.

Czytaj więcej

Michał Kaczmarzyk, Buzz: W wakacje samoloty będą pełne. Wzrosną ceny biletów

Kasujemy w Modlinie, dodajemy na innych lotniskach

"Tej ogromnej straty w ruchu i połączeniach do/z Modlina i szerszego regionu Mazowsza można było uniknąć, gdyby zarząd lotniska Warszawa-Modlin (który przez 2 lata unikał porozumienia) zawarł długoterminową umowę rozwojową ze swoim największym klientem, Ryanairem" - czytamy w komunikacie przewoźnika.

Ryanair przypomina, że przedstawił "kilka propozycji rozwoju, które podwoiłyby ruch pasażerski w Modlinie i zapewniłyby transformacyjny wzrost dla Modlina i szerszego regionu Mazowsza", ale kierownictwo lotniska "w niewytłumaczalny sposób odrzuciło każdą okazję do zawarcia umowy".

Jednocześnie linia lotnicza informuje, że więcej lotów w sezonie zimowym będzie odbywać z lotnisk w Warszawie, Lublinie i Łodzi. W tym otworzy nową trasę z Lotniska Chopina do Manchesteru.

"Chociaż wiadomości związane z lotniskiem Warszawa-Modlin są rozczarowujące, Ryanair pozostaje zaangażowany w zwiększanie łączności i dostępu do tanich podróży dla polskich konsumentów". Nadal będzie obsługiwać ponad 290 lotów tygodniowo do/z Modlina.

Przewoźnik cytuje swojego dyrektora generalnego Eddiego Wilsona, który mówi, że "nie może zrozumieć, dlaczego zarząd Modlina nie chciał zawrzeć umowy ze swoim największym klientem". Na koniec dodaje: - Mamy nadzieję, że zarząd Modlina lub jego udziałowcy przyjdą z pomocą lokalnym konsumentom, aby Ryanair mógł ponownie rozwijać się na lotnisku w Modlinie i oferować pasażerom jeszcze większy wybór i niskie ceny.

Modlin stawia nowe warunki

We wrześniu kończy się wieloletnia umowa Modlina z Ryanairem. Jeden z udziałowców lotniska, Polskie Porty Lotnicze, uważa, że ustalone dawniej stawki za korzystanie z portu były za niskie, lotnisko ponosiło i ponosi z tego tytułu straty. A zarazem uprzywilejowanie jednego przewoźnika i jego ekspansywność spowodowały, że stał się on monopolistą w tym porcie lotniczym. Nowe warunki zakładają o wiele wyższe opłaty.

W zeszłym roku Ryanair przewiózł z i do Modlina ponad 3,1 miliona pasażerów.

Przewoźnik nie wyjaśnia w komunikacie, jakie warunki proponował zarządowi Modlina (mówił o nich nieco prezes Ryanaira w Polsce Michał Kaczmarzyk w rozmowie z Turystyka.rp.pl) i na jakie ostatecznie w wypadku pozostawionych lotów się zgodził.

Taki będzie efekt zamknięcia 10 tras i zmniejszenia liczby lotów w wypadku kolejnych 13 połączeń. W pierwszej grupie chodzi o takie kierunki, jak Belfast, Bristol, Kolonia, Kowno, Manchester, Piza, a w drugiej o Londyn, Sztokholm, Dublin, Wiedeń, Mediolan, Paryż i Brukselę.

Kasujemy w Modlinie, dodajemy na innych lotniskach

Pozostało 89% artykułu
Linie Lotnicze
Pasażerowie Wizz Aira mogą rezerwować bilety do atrakcji turystycznych i muzeów
Linie Lotnicze
Enter Air zwiększa flotę na sezon turystyczny. "Zapowiada się kolejny dobry rok"
Linie Lotnicze
Prezes Emirates: Nasza reakcja na ulewy daleka od doskonałości. Przepraszam
Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił