Ryanair: Skreślamy jedną piątą lotów z Modlina. To efekt zmiany opłat na lotnisku

Ryanair ogłosił, że w związku z brakiem porozumienia z lotniskiem w Modlinie, co do stawek pobieranych od przewoźnika za korzystanie z tego portu, redukuje na zimę rozkład lotów o 20 procent.

Publikacja: 08.09.2023 12:07

Ryanair przewiózł w roku kończącym sie 31 marca 97 milionów pasażerów

Ryanair przewiózł w roku kończącym sie 31 marca 97 milionów pasażerów

Foto: Filip Frydrykiewicz

Taki będzie efekt zamknięcia 10 tras i zmniejszenia liczby lotów w wypadku kolejnych 13 połączeń. W pierwszej grupie chodzi o takie kierunki, jak Belfast, Bristol, Kolonia, Kowno, Manchester, Piza, a w drugiej o Londyn, Sztokholm, Dublin, Wiedeń, Mediolan, Paryż i Brukselę.

Czytaj więcej

Michał Kaczmarzyk, Buzz: W wakacje samoloty będą pełne. Wzrosną ceny biletów

Kasujemy w Modlinie, dodajemy na innych lotniskach

"Tej ogromnej straty w ruchu i połączeniach do/z Modlina i szerszego regionu Mazowsza można było uniknąć, gdyby zarząd lotniska Warszawa-Modlin (który przez 2 lata unikał porozumienia) zawarł długoterminową umowę rozwojową ze swoim największym klientem, Ryanairem" - czytamy w komunikacie przewoźnika.

Ryanair przypomina, że przedstawił "kilka propozycji rozwoju, które podwoiłyby ruch pasażerski w Modlinie i zapewniłyby transformacyjny wzrost dla Modlina i szerszego regionu Mazowsza", ale kierownictwo lotniska "w niewytłumaczalny sposób odrzuciło każdą okazję do zawarcia umowy".

Jednocześnie linia lotnicza informuje, że więcej lotów w sezonie zimowym będzie odbywać z lotnisk w Warszawie, Lublinie i Łodzi. W tym otworzy nową trasę z Lotniska Chopina do Manchesteru.

"Chociaż wiadomości związane z lotniskiem Warszawa-Modlin są rozczarowujące, Ryanair pozostaje zaangażowany w zwiększanie łączności i dostępu do tanich podróży dla polskich konsumentów". Nadal będzie obsługiwać ponad 290 lotów tygodniowo do/z Modlina.

Przewoźnik cytuje swojego dyrektora generalnego Eddiego Wilsona, który mówi, że "nie może zrozumieć, dlaczego zarząd Modlina nie chciał zawrzeć umowy ze swoim największym klientem". Na koniec dodaje: - Mamy nadzieję, że zarząd Modlina lub jego udziałowcy przyjdą z pomocą lokalnym konsumentom, aby Ryanair mógł ponownie rozwijać się na lotnisku w Modlinie i oferować pasażerom jeszcze większy wybór i niskie ceny.

Modlin stawia nowe warunki

We wrześniu kończy się wieloletnia umowa Modlina z Ryanairem. Jeden z udziałowców lotniska, Polskie Porty Lotnicze, uważa, że ustalone dawniej stawki za korzystanie z portu były za niskie, lotnisko ponosiło i ponosi z tego tytułu straty. A zarazem uprzywilejowanie jednego przewoźnika i jego ekspansywność spowodowały, że stał się on monopolistą w tym porcie lotniczym. Nowe warunki zakładają o wiele wyższe opłaty.

W zeszłym roku Ryanair przewiózł z i do Modlina ponad 3,1 miliona pasażerów.

Przewoźnik nie wyjaśnia w komunikacie, jakie warunki proponował zarządowi Modlina (mówił o nich nieco prezes Ryanaira w Polsce Michał Kaczmarzyk w rozmowie z Turystyka.rp.pl) i na jakie ostatecznie w wypadku pozostawionych lotów się zgodził.

Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej
Linie Lotnicze
Ryanair kolejny raz wznawia loty do Izraela. Ale jeszcze nie z Polski
Linie Lotnicze
Trzeba poprawić zarządzanie lotami w Europie - twierdzą linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Linie Lotnicze
Kolejna linia lotnicza oskarżona o greenwashing przegrywa w sądzie