W Wielkiej Brytanii niedługo rozpoczną się szkolne ferie jesienne. Dla Departamentu Transportu była to okazja, by opublikować dokument opisujący prawa pasażerów linii lotniczych - donosi portal Travel Weekly. Zawarte w nim informacje opisują, czego klienci mogą oczekiwać od przewoźników, agentów turystycznych, touroperatorów i lotnisk i co zrobić, jeśli sprawy nie potoczą się zgodnie z planem.
Kiedy zwrot pieniędzy?
W dokumencie zaznaczono, że choć zasady kontroli bezpieczeństwa zmieniają się i będą się zmieniać w nadchodzącym czasie, to podróżni nadal muszą być przygotowani na to, by wyjmować urządzenia elektroniczne i płyny w niewielkich ilościach ze swojego bagażu. Nie zabrakło instrukcji, co robić, jeśli lot zostanie odwołany lub będzie opóźniony, kiedy zagubi się bagaż, autorzy nie zapomnieli też o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami. Podpowiadają nawet, jak złożyć skargę, jeśli podróżny ma poczucie, że został potraktowany niesprawiedliwie.
Czytaj więcej
Rząd Wielkiej Brytanii chce, żeby ceny biletów lotniczych były transparentne już na etapie przeglądania oferty w internecie. Organizacja Airlines UK odpowiada, że branża lotnicza dba o usługi na wysokim poziomie.
Przewodnik daje również pogląd na to, czego należy oczekiwać w ramach podróży lotniczej na każdym jej etapie, co można przywieźć do Wielkiej Brytanii i jak poradzić sobie z przesiadkami.
Pasażerom przypomina się też, by regularnie sprawdzali komunikaty Ministerstwa Spraw Zagranicznych dotyczące poszczególnych krajów, zanim kupią bilet, a także wyjaśnia, jakie zdarzenia mogą być uznane za nadzwyczajne i nieoczekiwane okoliczności i kiedy przysługuje zwrot pieniędzy.