Grupa Lufthansa wprowadza dopłatę z tytułu kosztów środowiskowych, czytamy w informacji prasowej koncernu. Przewoźnik chce zebrać pieniądze na pokrycie części stale rosnących kosztów dodatkowych, wynikających z unijnych regulacji dotyczących ochrony środowiska. Obejmują one ustawowy limit mieszania ekopaliwa (SAF) z tradycyjnym — w wypadku wylotów z krajów Unii Europejskiej od 1 stycznia 2025 roku jego udział musi wynosić co najmniej 2 procent.
Czytaj więcej
Grupa Lufthansa sprawdziła, jak przez rok od wprowadzenia ekologicznych taryf, kształtował się popyt na ten rodzaj biletów. Okazuje się, że dopłacić do zrównoważonego paliwa zdecydowało się jedynie 3 procent pasażerów. O wiele bardziej są skłonni robić to klienci biznesowi.
Chodzi też o koszty wynikające z unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla (EU ETS), a także o inne wynikające z unijnych regulacji takich jak program kompensacji i redukcji emisji dwutlenku węgla w lotnictwie międzynarodowym (CORSIA).
Grupa tłumaczy, że nie da rady pokryć sama sukcesywnie rosnących kosztów będących efektem zaostrzania unijnych przepisów.
Dopłata obejmuje wszystkie loty Grupy Lufthansa, rozpoczynające się w jednym z 27 krajów UE, a także w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii. Jej wysokość jest różna - w zależności od trasy lotu i taryfy wynosi od 1 euro do 72 euro.