Linie lotnicze boją się turbulencji. Szybciej będą kończyć serwis pokładowy

W związku z powtarzającymi się ostatnio niebezpiecznymi turbulencjami linie lotnicze Korean Air będą kończyć serwis pokładowy wcześniej nich dotychczas, to znaczy 40 minut przed lądowaniem.

Publikacja: 04.07.2024 15:26

Linie lotnicze boją się turbulencji. Szybciej będą kończyć serwis pokładowy

Foto: Bloomberg

Zgodnie z nowym protokołem, który obowiązuje od poniedziałku, serwis pokładowy (serwowanie posiłków i napojów, indywidualna obsługa pasażerów) na wszystkich trasach średnio- i długodystansowych obsługiwanych przez Korean Air kończy się 40 minut przed lądowaniem - informuje portal koreajoongangdaily.joins.com, powołując się na komunikat przewoźnika.

To aż o 20 minut wcześniej niż przed zmianą, kiedy koreańskie linie lotnicze świadczyły usługi pokładowe aż do momentu rozpoczęcia przygotowań do lądowania, kiedy samolot zaczynał już obniżać lot.

To odpowiedź na wezwanie koreańskiego Ministerstwa Gruntów, Infrastruktury i Transportu do zaostrzenia standardów bezpieczeństwa w lotnictwie pasażerskim w związku z serią incydentów związanych z turbulencjami.

Czytaj więcej

Lufthansa dolicza pasażerom nową opłatę. Zbiera pieniądze na ochronę środowiska

Korean Air twierdzi, że dodatkowy czas pozwoli personelowi pokładowemu skoncentrować się na przygotowaniach do lądowania. Według Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) to właśnie na tym etapie lotu zdarza się większość, bo około 53 procent, wypadków lotniczych.

Turbulencje coraz częstsze

Przypomnijmy, że w maju samolot Singapore Airlines lecący z Londynu do Singapuru podczas serwowania śniadania wpadł w silne turbulencje, w wyniku czego wielu pasażerów, w tym obywatel Korei Południowej, zostało rannych, a jeden zmarł.

Przewoźnik zaostrzył wówczas swój protokół bezpieczeństwa i zapowiedział, że nie będzie podawał posiłków i napojów w czasie, kiedy świeci się kontrolka „zapnij pasy”.

Czytaj więcej

Lotnicze Oskary 2024. Poznaliśmy najlepsze linie lotnicze świata. Degradacja LOT-u

Głośnym echem odbiły się w mediach podobne wypadki podczas lotów między innymi Turkish Airlines ze Stambułu do Nowego Jorku w marcu i do Izmiru w maju, Qatar Airways z Dohy do Dublina w maju czy Air Europa z Madrytu do Montevideo kilka dni temu.

Korean Air twierdzi, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba incydentów związanych z turbulencjami podwoiła się. Większość turbulencji można przewidzieć przed startem samolotu, jednak ze względu na zmiany klimatyczne coraz częstsze stają się tzw. czyste turbulencje, które są bardzo trudne do wykrycia.

Decyzja Korean Air, jednej z 10 linii lotniczych, którym firma Skytrax przyznała pięć gwiazdek, może skłonić innych przewoźników do wprowadzenia podobnych przepisów.

Zgodnie z nowym protokołem, który obowiązuje od poniedziałku, serwis pokładowy (serwowanie posiłków i napojów, indywidualna obsługa pasażerów) na wszystkich trasach średnio- i długodystansowych obsługiwanych przez Korean Air kończy się 40 minut przed lądowaniem - informuje portal koreajoongangdaily.joins.com, powołując się na komunikat przewoźnika.

To aż o 20 minut wcześniej niż przed zmianą, kiedy koreańskie linie lotnicze świadczyły usługi pokładowe aż do momentu rozpoczęcia przygotowań do lądowania, kiedy samolot zaczynał już obniżać lot.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Ryanair pozywa pasażera do sądu. Chce 15 tysięcy euro odszkodowania
Linie Lotnicze
Prezes Ryanaira radzi rządom, jak pobudzić turystykę. Trzy postanowienia na nowy rok
Linie Lotnicze
Wizz Air wraca na ścieżkę rozwoju. Potrzebuje jeszcze roku
Materiał Promocyjny
Technologia na straży bezpieczeństwa
Linie Lotnicze
IATA: Na świecie brakuje samolotów. Rośnie wiek używanych maszyn, rosną koszty