Reklama
Rozwiń

To już seria. Ryanair podaje pasażera do sądu za awanturę w samolocie

Pasażerowi, który udawał dyplomatę i obrażał załogę, grozi więzienie lub grzywna. „Mamy nadzieję, że ten przykład zniechęci do zakłócania porządku podczas lotów” - mówi rzecznik Ryanaira.

Publikacja: 20.03.2025 09:53

To już seria. Ryanair podaje pasażera do sądu za awanturę w samolocie

Foto: AFP, Emmanuel Dunand

Ryanair podał do hiszpańskiego sądu pasażera, który 17 stycznia zakłócił lot z Lanzarote do Santiago.

Komunikat przewoźnika głosi, że „niewybaczalne zachowanie tego pasażera spowodowało 40-minutowe opóźnienie odlotu i niepotrzebne zakłócenia podróży 137 pasażerów”.

Fałszywy dyplomata awanturował się w samolocie

Według Ryanaira pasażer twierdził, że jest pracownikiem ONZ z immunitetem dyplomatycznym i próbował zająć nie swoje miejsce. Poproszony przez załogę o okazanie karty pokładowej, zaczął „znęcać się nad nią słownie”. Został wyprowadzony z samolotu przez Gwardię Cywilną.

Ryanair przypomina, że prowadzi „surową politykę zerowej tolerancji wobec nadużyć pasażerów” i nadal będzie podejmował „zdecydowane działania w celu zwalczania niesfornych zachowań dla dobra wszystkich pasażerów i załogi”.

Czytaj więcej

Przewóz butelki na wodę droższy niż sam lot. Ryanair potraktował ją jak dodatkowy bagaż

Ryanair: Zerowa tolerancja dla pasażerów zakłócających lot

- Niedopuszczalne jest, aby pasażerowie, z których wielu jest na wakacjach, cierpieli z powodu opóźnień wywołanych przez niewłaściwie zachowującego się pasażera. Niestety, tak właśnie było w wypadku lotu z Lanzarote do Santiago w styczniu – mówi rzecznik prasowy Ryanaira, cytowany w komunikacie.

- Skierowaliśmy do sądu sprawę z oskarżenia prywatnego przeciwko temu pasażerowi. Sąd może mu wymierzyć karę pozbawienia wolności od trzech do 12 miesięcy lub grzywnę w wysokości od sześciu do 18 miesięcznych pensji. To tylko niektóre z potencjalnych konsekwencji polityki zerowej tolerancji Ryanaira dla pasażerów zakłócających loty. Mamy nadzieję, że ten przykład zniechęci do zakłócania porządku, dzięki czemu pasażerowie i załoga będą mogli podróżować w komforcie, do czego mają prawo - dodaje rzecznik.

Czytaj więcej

Ryanair: Koniec z papierowymi kartami pokładowymi, przechodzimy (za chwilę) na cyfrowe

To nie pierwszy incydent na pokładzie, który kończy się w sądzie. W styczniu Ryanair zażądał odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro od pasażera, przez którego samolot musiał lądować w nieplanowanym miejscu.

W ślady Ryanaira poszedł też Wizz Air, którego maszyna lądowała w połowie drogi, by wysadzić awanturującą się pasażerkę.

Ryanair podał do hiszpańskiego sądu pasażera, który 17 stycznia zakłócił lot z Lanzarote do Santiago.

Komunikat przewoźnika głosi, że „niewybaczalne zachowanie tego pasażera spowodowało 40-minutowe opóźnienie odlotu i niepotrzebne zakłócenia podróży 137 pasażerów”.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Emirates wyślą nowe szerokokadłubowe airbusy A350 na siedem kolejnych tras
Linie Lotnicze
Zmiana praw pasażerów. Ma być trudniej o odszkodowanie za opóźniony lot
Linie Lotnicze
Air France poleci do Arabii Saudyjskiej
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Linie Lotnicze
117 lotów tygodniowo z Polski do Amsterdamu - KLM ma już plan na lato
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń