To już seria. Ryanair podaje pasażera do sądu za awanturę w samolocie

Pasażerowi, który udawał dyplomatę i obrażał załogę, grozi więzienie lub grzywna. „Mamy nadzieję, że ten przykład zniechęci do zakłócania porządku podczas lotów” - mówi rzecznik Ryanaira.

Publikacja: 20.03.2025 09:53

To już seria. Ryanair podaje pasażera do sądu za awanturę w samolocie

Foto: AFP, Emmanuel Dunand

Ryanair podał do hiszpańskiego sądu pasażera, który 17 stycznia zakłócił lot z Lanzarote do Santiago.

Komunikat przewoźnika głosi, że „niewybaczalne zachowanie tego pasażera spowodowało 40-minutowe opóźnienie odlotu i niepotrzebne zakłócenia podróży 137 pasażerów”.

Fałszywy dyplomata awanturował się w samolocie

Według Ryanaira pasażer twierdził, że jest pracownikiem ONZ z immunitetem dyplomatycznym i próbował zająć nie swoje miejsce. Poproszony przez załogę o okazanie karty pokładowej, zaczął „znęcać się nad nią słownie”. Został wyprowadzony z samolotu przez Gwardię Cywilną.

Ryanair przypomina, że prowadzi „surową politykę zerowej tolerancji wobec nadużyć pasażerów” i nadal będzie podejmował „zdecydowane działania w celu zwalczania niesfornych zachowań dla dobra wszystkich pasażerów i załogi”.

Czytaj więcej

Przewóz butelki na wodę droższy niż sam lot. Ryanair potraktował ją jak dodatkowy bagaż

Ryanair: Zerowa tolerancja dla pasażerów zakłócających lot

- Niedopuszczalne jest, aby pasażerowie, z których wielu jest na wakacjach, cierpieli z powodu opóźnień wywołanych przez niewłaściwie zachowującego się pasażera. Niestety, tak właśnie było w wypadku lotu z Lanzarote do Santiago w styczniu – mówi rzecznik prasowy Ryanaira, cytowany w komunikacie.

- Skierowaliśmy do sądu sprawę z oskarżenia prywatnego przeciwko temu pasażerowi. Sąd może mu wymierzyć karę pozbawienia wolności od trzech do 12 miesięcy lub grzywnę w wysokości od sześciu do 18 miesięcznych pensji. To tylko niektóre z potencjalnych konsekwencji polityki zerowej tolerancji Ryanaira dla pasażerów zakłócających loty. Mamy nadzieję, że ten przykład zniechęci do zakłócania porządku, dzięki czemu pasażerowie i załoga będą mogli podróżować w komforcie, do czego mają prawo - dodaje rzecznik.

Czytaj więcej

Ryanair: Koniec z papierowymi kartami pokładowymi, przechodzimy (za chwilę) na cyfrowe

To nie pierwszy incydent na pokładzie, który kończy się w sądzie. W styczniu Ryanair zażądał odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro od pasażera, przez którego samolot musiał lądować w nieplanowanym miejscu.

W ślady Ryanaira poszedł też Wizz Air, którego maszyna lądowała w połowie drogi, by wysadzić awanturującą się pasażerkę.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Enter Air zarobił w 2024 roku 65,6 mln złotych. O ponad 120 mln mniej niż rok wcześniej
Linie Lotnicze
Nowe połączenie między Warszawą a Włochami, pierwsze w historii do stolicy Ligurii
Linie Lotnicze
Zapowiedzi i decyzje prezydenta Donalda Trumpa szkodzą liniom lotniczym i turystyce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Linie Lotnicze
Prezes Ryanaira Michael O'Leary obiecuje tańsze bilety. Ma na to sposób
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne