Ryanair musiał lądować przez agresywnego pasażera. Żąda odszkodowania

Ryanair złożył w polskim sądzie pozew, domagając się ponad 3 tysięcy euro odszkodowania od agresywnego pasażera, który 9 stycznia tego roku zakłócił lot z Berlina do Marrakeszu.

Publikacja: 09.04.2025 14:11

Ryanair musiał lądować przez agresywnego pasażera. Żąda odszkodowania

Foto: Filip Frydrykiewicz

Zachowanie turysty doprowadziło do przekierowania lotu do Sewilli, gdzie po wylądowaniu samolotu pasażer został usunięty z pokładu.

Jak pisze przewoźnik w komunikacie, Polak naraził 170 pasażerów i 6 członków załogi na "nieprzyjemne komplikacje". "To nie do przyjęcia, że pasażerowie, którzy chcą razem z rodziną i bliskimi spędzić spokojny urlop, muszą się mierzyć z przykrymi konsekwencjami wywołanymi przez agresywnego pasażera".

Czytaj więcej

Rząd pomoże pasażerom składać wnioski o rekompensaty od linii lotniczych

Dodatkowo linia lotnicza nałożyła na pasażera pięcioletni zakaz podróżowania jej samolotami i "zgłosiła go do lokalnych służb".

Ryanair: Zero tolerancji dla pasażerów zakłócających lot

Ryanair zapewnia, że stara się zagwarantować wszystkim pasażerom i załodze, że będą podróżować "w bezpiecznym i pełnym szacunku środowisku, bez niepotrzebnych utrudnień spowodowanych przez niesubordynowanych pasażerów". Dlatego prowadzi politykę zerowej tolerancji i "będzie nadal podejmował zdecydowane działania w celu zwalczania niewłaściwego zachowania pasażerów na pokładach samolotów. W efekcie wpłynie to korzystnie na komfort zdecydowanej większości pasażerów, którzy nie zakłócają przebiegu lotów" - czytamy w oświadczeniu.

Ryanair: Wszczęliśmy postępowanie o odszkodowanie

- To niedopuszczalne, że podróżni cierpią z powodu niekontrolowanego zachowania jednego z pasażerów. Tak niestety było w przypadku osób podróżujących z Berlina do Marrakeszu w styczniu tego roku. Samolot został zmuszony do lądowania w Sewilli w wyniku destrukcyjnego zachowania pasażera, co spowodowało szkody w wysokości trzech tysięcy euro. Wszczęliśmy postępowanie cywilne w celu odzyskania tych środków - mówi cytowana w komunikacie przewoźnika jego przedstawicielka na Europę Wschodnią i kraje nadbałtyckie Alicja Wójcik-Gołębiowska.

To już kolejny proces, jaki linia lotnicza wytacza swoim pasażerom, przez których miała kłopoty. W styczniu zażądał odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro od pasażera, przez którego samolot musiał lądować w nieplanowanym miejscu. Podał też do hiszpańskiego sądu pasażera, który zakłócił lot z Lanzarote do Santiago.

W ślady Ryanaira poszedł też Wizz Air, którego maszyna lądowała w połowie drogi, by wysadzić awanturującą się pasażerkę.

Zachowanie turysty doprowadziło do przekierowania lotu do Sewilli, gdzie po wylądowaniu samolotu pasażer został usunięty z pokładu.

Jak pisze przewoźnik w komunikacie, Polak naraził 170 pasażerów i 6 członków załogi na "nieprzyjemne komplikacje". "To nie do przyjęcia, że pasażerowie, którzy chcą razem z rodziną i bliskimi spędzić spokojny urlop, muszą się mierzyć z przykrymi konsekwencjami wywołanymi przez agresywnego pasażera".

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Wystartowały rejsy na śródziemnomorską wyspę - kolejna nowość w siatce LOT-u
Linie Lotnicze
LOT otworzył trzecie w tym roku nowe połączenie. „Dla turystyki i biznesu”
Linie Lotnicze
Wizz Air ogłasza swój największy letni rozkład lotów z Polski. 25 nowych tras
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Linie Lotnicze
Podróżowanie do Włoch będzie łatwiejsze. LOT i ITA Airways mają umowę o współpracy