Ryanair musiał lądować przez agresywnego pasażera. Żąda odszkodowania

Ryanair złożył w polskim sądzie pozew, domagając się ponad 3 tysięcy euro odszkodowania od agresywnego pasażera, który 9 stycznia tego roku zakłócił lot z Berlina do Marrakeszu.

Publikacja: 09.04.2025 14:11

Ryanair musiał lądować przez agresywnego pasażera. Żąda odszkodowania

Foto: Filip Frydrykiewicz

Zachowanie turysty doprowadziło do przekierowania lotu do Sewilli, gdzie po wylądowaniu samolotu pasażer został usunięty z pokładu.

Jak pisze przewoźnik w komunikacie, Polak naraził 170 pasażerów i 6 członków załogi na "nieprzyjemne komplikacje". "To nie do przyjęcia, że pasażerowie, którzy chcą razem z rodziną i bliskimi spędzić spokojny urlop, muszą się mierzyć z przykrymi konsekwencjami wywołanymi przez agresywnego pasażera".

Czytaj więcej

Rząd pomoże pasażerom składać wnioski o rekompensaty od linii lotniczych

Dodatkowo linia lotnicza nałożyła na pasażera pięcioletni zakaz podróżowania jej samolotami i "zgłosiła go do lokalnych służb".

Ryanair: Zero tolerancji dla pasażerów zakłócających lot

Ryanair zapewnia, że stara się zagwarantować wszystkim pasażerom i załodze, że będą podróżować "w bezpiecznym i pełnym szacunku środowisku, bez niepotrzebnych utrudnień spowodowanych przez niesubordynowanych pasażerów". Dlatego prowadzi politykę zerowej tolerancji i "będzie nadal podejmował zdecydowane działania w celu zwalczania niewłaściwego zachowania pasażerów na pokładach samolotów. W efekcie wpłynie to korzystnie na komfort zdecydowanej większości pasażerów, którzy nie zakłócają przebiegu lotów" - czytamy w oświadczeniu.

Ryanair: Wszczęliśmy postępowanie o odszkodowanie

- To niedopuszczalne, że podróżni cierpią z powodu niekontrolowanego zachowania jednego z pasażerów. Tak niestety było w przypadku osób podróżujących z Berlina do Marrakeszu w styczniu tego roku. Samolot został zmuszony do lądowania w Sewilli w wyniku destrukcyjnego zachowania pasażera, co spowodowało szkody w wysokości trzech tysięcy euro. Wszczęliśmy postępowanie cywilne w celu odzyskania tych środków - mówi cytowana w komunikacie przewoźnika jego przedstawicielka na Europę Wschodnią i kraje nadbałtyckie Alicja Wójcik-Gołębiowska.

To już kolejny proces, jaki linia lotnicza wytacza swoim pasażerom, przez których miała kłopoty. W styczniu zażądał odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro od pasażera, przez którego samolot musiał lądować w nieplanowanym miejscu. Podał też do hiszpańskiego sądu pasażera, który zakłócił lot z Lanzarote do Santiago.

W ślady Ryanaira poszedł też Wizz Air, którego maszyna lądowała w połowie drogi, by wysadzić awanturującą się pasażerkę.

Zachowanie turysty doprowadziło do przekierowania lotu do Sewilli, gdzie po wylądowaniu samolotu pasażer został usunięty z pokładu.

Jak pisze przewoźnik w komunikacie, Polak naraził 170 pasażerów i 6 członków załogi na "nieprzyjemne komplikacje". "To nie do przyjęcia, że pasażerowie, którzy chcą razem z rodziną i bliskimi spędzić spokojny urlop, muszą się mierzyć z przykrymi konsekwencjami wywołanymi przez agresywnego pasażera".

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Linie Lotnicze
Ryanair ma ranking najgorszych lotnisk. „Będziemy rozliczać rządy”
Linie Lotnicze
200 osób do pomocy pasażerom. Ryanair tworzy pierwsze w Europie centrum obsługi klientów
Linie Lotnicze
Wizz Air inwestuje w paliwooszczędne samoloty. Za cztery lata wymieni całą flotę
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Linie Lotnicze
Flydubai szykuje więcej rejsów z Polski i nowe połączenia z Europy
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont