Wzrost liczby pasażerów jest zauważalny, choć stopniowy - pisze Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” w komunikacie podsumowującym luty na Lotnisku Chopina. Lutowy wynik to co prawda tylko 47 procent ruchu z rekordowego lutego 2020 roku, ale też wzrost o 241 procent względem ubiegłego roku.
- Liczba pasażerów obsłużonych na Lotnisku Chopina od początku roku jest większa od prognozowanej. Oczywiście nadal zmagamy się z różnego rodzaju obostrzeniami, z niepokojem patrzymy na sytuację na Ukrainie i wpływ wojny na branżę lotniczą. Mamy jednak nadzieję, że ten rok okaże się lepszy od poprzednich - mówi p.o. rzecznika prasowego Lotniska Chopina Anna Dermont, cytowana w komunikacie.
Czytaj więcej
Lotnisko Chopina zadowolone ze styczniowych wyników - były ponad trzy razy lepsze od zeszłoroczny...
Prawie 70 procent pasażerów skorzystała z usług tradycyjnych przewoźników. W podróż do krajów strefy Schengen udało się ponad 56 procent pasażerów.
Najpopularniejszym przewoźnikiem operującym na Lotnisku Chopina pozostaje niezmiennie LOT, który ma 52-procentowy udział w przewozach. Na drugim miejscu jest Wizz Air z niespełna 20-procentowym udziałem, a na trzecim Enter Air z 5-procentowym udziałem.