Jak informuje biuro prasowe związkowców, projekty obu aneksów do regulaminu pracy i regulaminu wynagradzania będą teraz przedstawione „do konsultacji ze stroną społeczną i z Ministerstwem Infrastruktury”.
Czytaj więcej
Pandemia, wojna na Ukrainie, protest kontrolerów ruchu lotniczego, galopująca inflacja, drastyczny wzrost cen paliw, słaba polska waluta, trudności z reasekurowaniem gwarancji – lista problemów, pułapek i zagrożeń czyhających na organizatorów turystyki przewyższa listę sprzyjających im zjawisk i powoduje, że najbliższy sezon turystyczny jest obciążony wieloma niewiadomymi.
Wypracowane zapisy i zmiany zgłaszane przez ZZKRL uporządkowały kwestie stanowisk pracy i zmierzają do zmniejszenia liczby nadgodzin kontrolerów. Nowy aneks do regulaminu pracy ogranicza wzrost dodatków, zmienia zasady wynagradzania kontrolerów nie tylko w Warszawie, ale w całym kraju, zmniejszając dysproporcje w przychodach między pracownikami z lotnisk warszawskich i regionalnych – czytamy w komunikacie ZZKRL.
Strony dążą do sytuacji, w której liczba godzin nadliczbowych przepracowanych w związku ze szczególnymi potrzebami pracodawcy nie będzie mogła przekraczać w wypadku pracowników zatrudnionych na stanowisku kontrolera ruchu lotniczego 150 godzin w roku kalendarzowym, a informatorów służby informacji powietrznej 240 godzin w roku kalendarzowym.
„Ponadto Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest w trakcie tworzenia i wdrażania 24 postulatów dotyczących procedur bezpieczeństwa w PAŻP sformułowanych przez ZZKRL. Strony prowadzą prace nad kodeksem etyki oraz pozostałymi kwestiami socjalnymi”.