Najwięcej przewozów zanotowano – 23 lutego, kiedy w ciągu jednej doby odprawiono 62,5 tysiąca pasażerów. Rekord dzienny stołecznego portu: 78,2 tysiąca pasażerów z drugiego sierpnia 2024 roku.
Od początku roku z warszawskiego lotniska skorzystało już 3,1 miliona podróżnych. Wzrost odnotowano w każdej kategorii odprawianych pasażerów. Przy czym liczba korzystających z lotów czarterowych skoczyła o niemal 22 procent (do 353,4 tys.), a podróżujących liniami niskokosztowymi zwiększyła się o 18 procent.
Czytaj więcej
W lutym Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło w ramach dwóch połączeń 5,4 tysiąca pasażerów - mniej niż rok wcześniej. Poprawę wyników ma przynieść sezon letni z siedmioma nowymi połączeniami.
W pierwszych dwóch miesiącach 2025 roku port obsłużył 764,4 tys. pasażerów transferowych, co stanowi 24 proc. ogółu ruchu. Takich pasażerów pasażerów może w rzeczywistości jednak być więcej, bo wiele osób korzysta ze stołecznego lotniska przesiadając się z/na rozbudowaną siatkę linii niskokosztowych, głównie Wizz Aira i Ryanaira, a nie sieciowych, takich, jak np. LOT. Narodowy przewoźnik ma 47 procent udziału w ruchu na stołecznym lotnisku.
Samoobsługowe bramki i prostsza kontrola bezpieczeństwa
- Tak szybki wzrost liczby pasażerów to dla nas duże wyzwanie operacyjne. Nieustannie pracujemy nad wdrażaniem najnowocześniejszych rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo, efektywność i komfort podróży – mówi Marcin Danił, członek zarządu PPL ds. finansowo-handlowych, p.o. prezes zarządu, cytowany w informacji. – W marcu uruchomiliśmy już kolejne samoobsługowe bramki, które usprawniają odprawę pasażerów, skracając czas oczekiwania . Ogłosiliśmy przetarg na nowoczesne systemy kontroli bagażu podręcznego, które umożliwią szybszą i wygodniejszą odprawę, eliminując konieczność wyjmowania płynów i elektroniki z toreb podręcznych