Nie ma już lotniczego dołka na Lotnisku Chopina. Będzie co przenosić na CPK

W lutym, najkrótszym miesiącu w roku, Lotnisko Chopina odprawiło prawie 1,6 mln pasażerów. To o ponad 1,5 tys. więcej niż w styczniu 2025 r. i o 11,2 proc. więcej niż w lutym 2024. Doskonałe są także wyniki cargo.

Publikacja: 12.03.2025 17:21

Nie ma już lotniczego dołka na Lotnisku Chopina. Będzie co przenosić na CPK

Foto: Filip Frydrykiewicz

Najwięcej przewozów zanotowano – 23 lutego, kiedy w ciągu jednej doby odprawiono 62,5 tysiąca pasażerów. Rekord dzienny stołecznego portu: 78,2 tysiąca pasażerów z drugiego sierpnia 2024 roku.

Od początku roku z warszawskiego lotniska skorzystało już 3,1 miliona podróżnych. Wzrost odnotowano w każdej kategorii odprawianych pasażerów. Przy czym liczba korzystających z lotów czarterowych skoczyła o niemal 22 procent (do 353,4 tys.), a podróżujących liniami niskokosztowymi zwiększyła się o 18 procent.

Czytaj więcej

Lotnisko w Radomiu zapowiada siedem nowych tras na lato

W pierwszych dwóch miesiącach 2025 roku port obsłużył 764,4 tys. pasażerów transferowych, co stanowi 24 proc. ogółu ruchu. Takich pasażerów pasażerów może w rzeczywistości jednak być więcej, bo wiele osób korzysta ze stołecznego lotniska przesiadając się z/na rozbudowaną siatkę linii niskokosztowych, głównie Wizz Aira i Ryanaira, a nie sieciowych, takich, jak np. LOT. Narodowy przewoźnik ma 47 procent udziału w ruchu na stołecznym lotnisku.

Samoobsługowe bramki i prostsza kontrola bezpieczeństwa

- Tak szybki wzrost liczby pasażerów to dla nas duże wyzwanie operacyjne. Nieustannie pracujemy nad wdrażaniem najnowocześniejszych rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo, efektywność i komfort podróży – mówi Marcin Danił, członek zarządu PPL ds. finansowo-handlowych, p.o. prezes zarządu, cytowany w informacji. – W marcu uruchomiliśmy już kolejne samoobsługowe bramki, które usprawniają odprawę pasażerów, skracając czas oczekiwania . Ogłosiliśmy przetarg na nowoczesne systemy kontroli bagażu podręcznego, które umożliwią szybszą i wygodniejszą odprawę, eliminując konieczność wyjmowania płynów i elektroniki z toreb podręcznych

Po fazie koncepcji przyszedł czas na realizację rozbudowy Lotniska Chopina

Ogłoszone w grudniu 2024 roku szczegóły modernizacji Lotniska Chopina nabierają realnych kształtów. – Przyspieszamy działania, modernizacja Lotniska Chopina przechodzi z fazy koncepcyjnej do fazy realizacyjnej. Niedługo rozpoczniemy prace projektowe i administracyjne związane z rozwojem portu, a operacyjnie w tym roku skupiamy się na zwiększaniu ruchu tranzytowego – zapowiada członek zarządu PPL ds. strategii i marketingu Adam Sanocki.

To ruch tranzytowy właśnie jest kluczowy dla stołecznego portu, bo będzie stanowił trzon biznesu na lotnisku CPK od 2032 roku.

Czytaj więcej

Ryanair: Koniec z papierowymi kartami pokładowymi, przechodzimy (za chwilę) na cyfrowe

Dokąd latamy i co się może zmienić

Wśród pasażerów regularnych niezmiennie na pierwszym miejscu jest Londyn, ale na drugie miejsce wskoczył Dubaj, spychając Paryż na trzecią pozycję.

Loty czarterowe, to przede wszystkim Egipt: Marsa Alam, Hurghada i Szarm el-Szejk. Tuż za nimi - Bangkok.

Ale te statystyki mogą się zmienić. Bo nie ma w nich jeszcze wyników bardzo popularnej Lizbony (LOT otworzył to połączenie w końcu lutego), a w kwietniu dojdą jeszcze Islandia i Malta, potem między innymi Saloniki.

W letnim rozkładzie lotów, który wejdzie w życie 1 kwietnia, pojawią się nowi przewoźnicy, jak Etihad czy tańszy od Lufthansy niemiecki Eurowings.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Lotniska
Są lotniska, na których bagaże giną częściej. Zobacz najgorsze i najlepsze
Lotniska
Paszport tymczasowy od ręki na lotnisku we Wrocławiu
Lotniska
Lotnisko w Antalyi rozbudowane. Przyjmie teraz dwa razy więcej pasażerów
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Lotniska
Lotnisko w Gdańsku urosło w pierwszym kwartale, najbardziej w czarterach