Jak informuje lotnisko w komunikacie prasowym, widać tam już, że sezon letni rozpoczął się o miesiąc wcześniej niż rok temu. Lotnisko obsłużyło 1,075 miliona pasażerów, o 16 procent więcej niż w kwietniu zeszłego roku.
Czytaj więcej
Zagubiony bagaż to coraz częstszy problem, z którym muszą mierzyć się pasażerowie podróżujący sam...
- 29 kwietnia przekroczyliśmy liczbę miliona pasażerów obsłużonych w jednym miesiącu. W ubiegłym roku taki wynik zanotowaliśmy dopiero w maju, a podobny wynik do kwietniowego czyli 1,071 miliona pasażerów w zeszłym roku odnotowaliśmy dopiero w lipcu – wyjaśnia prezes Kraków Airport Łukasz Strutyński, cytowany w komunikacie. – Co więcej, kwiecień stał pod znakiem rekordowych piątków: 11 kwietnia zanotowaliśmy 41 tys. pasażerów, tydzień później 42,5 tysiąca pasażerów, a 25 kwietnia padł rekord w historii naszego lotniska – 43 tysiące pasażerów jednego dnia.
Dla porównania - w zeszłym roku w sezonie letnim dniem z największą liczbą pasażerów był 16 września, kiedy to w terminalu obsłużono 39,8 tysiąca pasażerów. W całym ubiegłym roku rekord przypadł na 30 grudnia i wyniósł niecałe 41 tys. pasażerów w ciągu jednego dnia.
Nowoczesne skanery przyspieszą kontrolowanie bagaży
- Takie zainteresowanie pasażerów lotami z Krakowa to dla nas wyzwanie. Konieczna jest nie tylko doskonała organizacja pracy wszystkich pracowników, ale też wsparcie techniczne. Dlatego inwestujemy w nowe skanery CT, które usprawniają kontrolę bezpieczeństwa. Do końca roku będzie ich trzynaście - dodaje Strutyński.