Dziś o godzinie 8 dyżur rozpoczęli konsultanci infolinii Polskiego Bonu Turystycznego. Pod numerem telefonu (22) 11 22 111 dyżurować będą przez całą dobę i we wszystkie dni tygodnia. Jak czytamy w komunikacie prasowym ZUS-u i Polskiej Organizacji Turystycznej, przez pierwsze cztery godziny odebrali ponad tysiąc telefonów.
– Konsultanci udzielają informacji osobom, które chcą skorzystać z Polskiego Bonu Turystycznego oraz podmiotom turystycznym, które chcą przystąpić do programu. Wyjaśniają wątpliwości dotyczące między innymi prawa do bonu – tłumaczy prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Gertruda Uścińska, cytowana w komunikacie. Pomogą też wysłać oświadczenia, aktywować bon i zapłacić za jego pomocą. Pytania dotyczące bonu można również przesyłać mailem na adres bon@zus.pl.
CZYTAJ TEŻ: Polski Bon Turystyczny – instrukcja obsługi
Obsługa bonu będzie odbywać się na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS-u. Aby skorzystać z bonu, trzeba mieć profil na PUE ZUS. Można go założyć między innymi przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej. Instrukcje zakładania konta na PUE można obejrzeć na kanale YouTube.
Obecnie dobiegają końca przygotowania do wdrożenia oprogramowania. Już wkrótce na PUE ZUS, w roli „Ogólny”, w panelu bocznym powstaną osobne zakładki dla podmiotów turystycznych (zostanie udostępniona z 24 na 25 lipca) oraz osób korzystających z bonu (zostanie udostępniona z 31 lipca na 1 sierpnia).