Niemcy: Mamy najlepszy wizerunek na świecie

Niemcy zajęły pierwsze miejsce na liście międzynarodowych celów podróży, które turyści obraliby najchętniej w ciągu najbliższych pięciu lat – wynika z najnowszego rankingu wartości marek narodowych NBI.

Publikacja: 03.11.2020 10:29

Niemcy: Mamy najlepszy wizerunek na świecie

Foto: Fot. Uwe Niklas / materiały prasowe

Niemcy obroniły w tym roku pozycję lidera w rankingu Anholt-Ipsos Nation Brands Index, który szereguje państwa (50 wiodących gospodarek świata i wybrane kraje rozwijające się) według wartości marki narodowej – podaje w informacji prasowej Niemiecka Centrala Turystyki (DZT). W ciągu ostatnich 12 lat Niemcy sześć razy zajmowały w nim pierwsze miejsce. Miejsca drugie i trzecie przypadły w tym roku Wielkiej Brytanii i Kanadzie.

Wizerunek kraju wzmocniły sukcesy w walce z pandemią – czytamy w komunikacie. Ponad połowa uczestników badania pozytywnie ocenia niemieckie zarządzanie opieką zdrowotną w dobie koronakryzysu. Niemcy zajmują też pierwsze miejsce na liście międzynarodowych celów podróży, które respondenci obraliby najchętniej w ciągu najbliższych pięciu lat.

CZYTAJ TEŻ: Rząd Niemiec zamyka hotele i restauracje

– W panującej obecnie na świecie sytuacji, która staje się coraz bardziej chwiejna z powodu pandemii covidu-19 i napięć geopolitycznych, Niemcy jako kraj i jako cel podróży kojarzą się ze stabilnością i niezawodnością, a także ze zrównoważonym rozwojem i z odpowiedzialnością – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie.

– Od 2008 roku Niemcy zawsze znajdowały się w grupie TOP 3, a w 2020 roku szósty raz znalazły się na miejscu pierwszym. Ta pozycja potwierdza również długotrwały sukces naszych akcji promujących Niemcy jako cel turystyczny. Nasze kampanie marketingowe, w szczególności internetowe, mają utrzymać dialog z klientami w czasie pandemii i wizerunek Niemiec jako marki cenionej na arenie międzynarodowej. To warunek konieczny dla ugruntowania dobrej pozycji wśród turystycznej konkurencji – dodaje prezes.

ZOBACZ TAKŻE: Niemieccy eksperci mają pomysł na restart turystyki

NBI określa wartość marki krajów na podstawie sześciu kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka, imigracja i inwestycje. We wszystkich sześciu Niemcy plasują się w tym roku w pierwszej dziesiątce. W turystyce poprawiły ubiegłoroczny wynik, przeskakując o jedno oczko na pozycję dziewiątą. W podkategoriach turystyki o jeden punkt wzrosło uznanie dla zabytków (obecnie miejsce siódme), tak samo oceniono miasta tętniące życiem (w ubiegłym roku również siódme miejsce). W kulturze Niemcy utrzymały ubiegłoroczną, czwartą pozycję.

Ranking NBI powstał na podstawie ponad 20 tysięcy wywiadów przeprowadzonych w 20 krajach od 7 lipca do 31 sierpnia.

Niemcy obroniły w tym roku pozycję lidera w rankingu Anholt-Ipsos Nation Brands Index, który szereguje państwa (50 wiodących gospodarek świata i wybrane kraje rozwijające się) według wartości marki narodowej – podaje w informacji prasowej Niemiecka Centrala Turystyki (DZT). W ciągu ostatnich 12 lat Niemcy sześć razy zajmowały w nim pierwsze miejsce. Miejsca drugie i trzecie przypadły w tym roku Wielkiej Brytanii i Kanadzie.

Wizerunek kraju wzmocniły sukcesy w walce z pandemią – czytamy w komunikacie. Ponad połowa uczestników badania pozytywnie ocenia niemieckie zarządzanie opieką zdrowotną w dobie koronakryzysu. Niemcy zajmują też pierwsze miejsce na liście międzynarodowych celów podróży, które respondenci obraliby najchętniej w ciągu najbliższych pięciu lat.

Nowe Trendy
Egipt chce promować turystykę wiejską. Pomóc ma mu w tym ONZ
Nowe Trendy
Polscy turyści na Cyprze. Minister: Mają szansę na drugie miejsce
Nowe Trendy
Branża turystyczna: Musimy dbać o planetę, przejść od gadania do działania
Nowe Trendy
Niemieccy posłowie nie dali obciąć budżetu na turystykę. "Promujmy mniej znane miejsca"
Nowe Trendy
Powstała sejmowa komisja sportu i turystyki. Pytamy przewodniczącego o turystykę
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu