Niemcy obroniły w tym roku pozycję lidera w rankingu Anholt-Ipsos Nation Brands Index, który szereguje państwa (50 wiodących gospodarek świata i wybrane kraje rozwijające się) według wartości marki narodowej – podaje w informacji prasowej Niemiecka Centrala Turystyki (DZT). W ciągu ostatnich 12 lat Niemcy sześć razy zajmowały w nim pierwsze miejsce. Miejsca drugie i trzecie przypadły w tym roku Wielkiej Brytanii i Kanadzie.
Wizerunek kraju wzmocniły sukcesy w walce z pandemią – czytamy w komunikacie. Ponad połowa uczestników badania pozytywnie ocenia niemieckie zarządzanie opieką zdrowotną w dobie koronakryzysu. Niemcy zajmują też pierwsze miejsce na liście międzynarodowych celów podróży, które respondenci obraliby najchętniej w ciągu najbliższych pięciu lat.
CZYTAJ TEŻ: Rząd Niemiec zamyka hotele i restauracje
– W panującej obecnie na świecie sytuacji, która staje się coraz bardziej chwiejna z powodu pandemii covidu-19 i napięć geopolitycznych, Niemcy jako kraj i jako cel podróży kojarzą się ze stabilnością i niezawodnością, a także ze zrównoważonym rozwojem i z odpowiedzialnością – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie.
– Od 2008 roku Niemcy zawsze znajdowały się w grupie TOP 3, a w 2020 roku szósty raz znalazły się na miejscu pierwszym. Ta pozycja potwierdza również długotrwały sukces naszych akcji promujących Niemcy jako cel turystyczny. Nasze kampanie marketingowe, w szczególności internetowe, mają utrzymać dialog z klientami w czasie pandemii i wizerunek Niemiec jako marki cenionej na arenie międzynarodowej. To warunek konieczny dla ugruntowania dobrej pozycji wśród turystycznej konkurencji – dodaje prezes.