Strategia naprawcza dla turystyki przyjazdowej Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), której podstawą są badania rynku, zakłada zintensyfikowanie komunikacji z klientami z wykorzystaniem instrumentów cyfrowych – informuje DZT w komunikacie prasowym.
Organizacja konsekwentnie wykorzystuje sztuczną inteligencję (chatboty), uczenie maszynowe czy analizy przyszłości na przykład w kampaniach marketingowych czy internetowych wydarzeniach i warsztatach dla branży turystycznej. Wraz z regionalnymi organizacjami zajmującymi się marketingiem turystycznym i innymi partnerami prowadzi projekt Open Data, dążąc do „innowacyjnego i odpowiedzialnego wykorzystywania danych”.
CZYTAJ TEŻ: Niemcy: Mamy najlepszy wizerunek na świecie
– Analitycy są zgodni, że ożywienie turystyki międzynarodowej po kryzysie koronawirusa rozpocznie się w 2021 roku – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie. – Obecnie ważne jest wzmocnienie świadomości marki Niemiec jako kraju turystycznego oraz skierowanie popytu na naszą ofertę poprzez marketing antycykliczny. Formaty i technologie cyfrowe otwierają przed nami dodatkowe perspektywy, co pozwoli rozszerzyć dialog z klientami, zintensyfikować kontakty w międzynarodowej branży turystycznej i podzielić się nową wiedzą z naszymi partnerami turystycznymi w Niemczech. Sytuację kryzysową w 2020 roku wykorzystaliśmy do wzmocnienia naszego cyfrowego profilu. Razem wyprowadzimy niemiecką turystykę przyjazdową z kryzysu pandemii – dodaje prezes.
Niemiecka oferta turystyczna musi być dostępna we wszystkich kanałach cyfrowych za pośrednictwem aplikacji wspieranych przez sztuczną inteligencję i musi być skierowana do klientów – czytamy w komunikacie. Oznacza to, że dane pozyskane od podmiotów turystycznych muszą być „ustrukturyzowane semantycznie” i udostępnione na różnych interfejsach. Otwiera to również dodatkowe możliwości dla nowych modeli biznesowych, w tym start-upów.