Niemcy: Digitalizacja kluczem do naprawy turystyki

– Dzięki narzędziom cyfrowym wyprowadzimy niemiecką turystykę przyjazdową z kryzysu po pandemii – zapowiada prezes Niemieckiej Centrali Turystyki Petra Hedorfer.

Publikacja: 03.02.2021 12:24

Niemcy: Digitalizacja kluczem do naprawy turystyki

Foto: Fot. DZT

Strategia naprawcza dla turystyki przyjazdowej Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), której podstawą są badania rynku, zakłada zintensyfikowanie komunikacji z klientami z wykorzystaniem instrumentów cyfrowych – informuje DZT w komunikacie prasowym.

Organizacja konsekwentnie wykorzystuje sztuczną inteligencję (chatboty), uczenie maszynowe czy analizy przyszłości na przykład w kampaniach marketingowych czy internetowych wydarzeniach i warsztatach dla branży turystycznej. Wraz z regionalnymi organizacjami zajmującymi się marketingiem turystycznym i innymi partnerami prowadzi projekt Open Data, dążąc do „innowacyjnego i odpowiedzialnego wykorzystywania danych”.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy: Mamy najlepszy wizerunek na świecie

– Analitycy są zgodni, że ożywienie turystyki międzynarodowej po kryzysie koronawirusa rozpocznie się w 2021 roku – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie. – Obecnie ważne jest wzmocnienie świadomości marki Niemiec jako kraju turystycznego oraz  skierowanie popytu na naszą ofertę poprzez marketing antycykliczny. Formaty i technologie cyfrowe otwierają przed nami dodatkowe perspektywy, co pozwoli rozszerzyć dialog z klientami, zintensyfikować kontakty w międzynarodowej branży turystycznej i podzielić się nową wiedzą z naszymi partnerami turystycznymi w Niemczech. Sytuację kryzysową w 2020 roku wykorzystaliśmy do wzmocnienia naszego cyfrowego profilu. Razem wyprowadzimy niemiecką turystykę przyjazdową z kryzysu pandemii – dodaje prezes.

Niemiecka oferta turystyczna musi być dostępna we wszystkich kanałach cyfrowych za pośrednictwem aplikacji wspieranych przez sztuczną inteligencję i musi być skierowana do klientów – czytamy w komunikacie. Oznacza to, że dane pozyskane od podmiotów turystycznych muszą być „ustrukturyzowane semantycznie” i udostępnione na różnych interfejsach. Otwiera to również dodatkowe możliwości dla nowych modeli biznesowych, w tym start-upów.

ZOBACZ TAKŻE: Hedorfer: Dobry wizerunek Niemiec pomoże odbudować turystykę

Aby wesprzeć usługodawców i regiony w rywalizacji z globalnymi graczami, DZT będzie kontynuować projekt Open Data – Knowledge-Graph.

W tym roku dialog z międzynarodową branżą turystyczną będą kształtowały formaty cyfrowe. Od 9 do 13 marca DZT zaprezentuje się na targach turystycznych ITB w Berlinie, a 12 marca zorganizuje dzień „podróży bez barier” – wydarzenie to pierwszy raz będzie miało formę zdalną. Z kolei od 25 do 27 kwietnia odbędzie się, również online, największe wydarzenie związane z turystyką przyjazdową do Niemiec – Germany Travel Mart.

W wirtualnych kontaktach z klientami DZT wykorzystuje chatboty obsługiwane przez sztuczną inteligencję, a w mediach społecznościowych rzeczywistość wirtualną, rozszerzoną i mieszaną. Dzięki grywalizacji może dotrzeć do młodych ludzi i zainspirować ich do przyjazdu do Niemiec.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Badanie: Ponad jedna trzecia rodziców nie wyśle dzieci na ferie
Nowe Trendy
Wszyscy chcą lecieć na Grenlandię lub do Panamy. Reklamę zrobił im prezydent Trump
Nowe Trendy
Na wsi krowa ma prawo dzwonić dzwonkiem, a kogut piać - i turyście nic do tego
Nowe Trendy
Mieszkańcy Gran Canarii: Stop hotelom, wystarczy tej turystyki!