Turystyka w Hiszpanii – najlepiej radzi sobie Andaluzja

W Hiszpanii największą popularnością wśród turystów cieszy się Andaluzja. Rezerwacji jest tylko o 21 procent mniej niż przed pandemią. Dla porównania, na Wyspach Kanaryjskich jest to minus 48 procent, a na Balearach minus 50 procent – wynika z analizy TravelgateX.

Publikacja: 17.05.2021 01:00

Turystyka w Hiszpanii – najlepiej radzi sobie Andaluzja

Foto: Fot. Pixabay

Hiszpania zniosła stan wyjątkowy, a wraz z nim zniknęła część obostrzeń. Mieszkańcy mogą nie tylko dłużej posiedzieć w restauracjach, wolno im też podróżować po kraju. TravelgateX, firma technologiczna dostarczająca rozwiązania dla branży turystycznej, przeanalizowała dane rezerwacyjne z tygodnia od 29 kwietnia do 5 maja i porównała je z poprzednim tygodniem i z tym samym okresem sprzed pandemii (od 29 kwietnia do 5 maja 2019 roku).

Okazuje się, że w dalszym ciągu sprzedaż jest o wiele mniejsza niż przed pandemią – bieżące rezerwacje to tylko 36 procent tego, co udało się sprzedać przed dwoma laty. Cieszy natomiast rosnące zainteresowanie Hiszpanów podróżami krajowymi. W tygodniu na przełomie kwietnia i maja rezerwacji krajowych było tylko o 17 procent mniej niż przed dwoma laty i o 21 procent więcej niż tydzień wcześniej. Trzech na czterech Hiszpanów wybiera za cel swojej wakacyjnej podróży własny kraj. Dwa lata temu wskaźnik ten wynosił jeden na trzech.

CZYTAJ TEŻ: Wielki optymizm linii lotniczych – z Polski do Hiszpanii tyle miejsc, ile w 2019 roku

Osoby, które chcą spędzić urlop za granicą (24 procent), wybierają przede wszystkim Portugalię, Stany Zjednoczone, Meksyk i Włochy. W samej Hiszpanii średnia długość pobytu to 3,9 nocy, przeciętnie turyści wydadzą 487 euro. Nadal klienci podejmowali decyzje w ostatniej chwili – tylko 25 procent sprzedaży to pobyty typowo letnie, 43 procent to wyjazdy, które zostaną zrealizowane w ciągu najbliższych 15 dni.

Z rezerwacji hotelowych, które przeanalizował TravelgatX, wynika, że tylko 14 procent z nich pochodzi od klientów z zagranicy, głównie z Wielkiej Brytanii, Portugalii, Niemiec, Francji i Włoch. To zaledwie 15 procent tego, co udało się uzyskać w tym samym czasie przed dwoma laty. Z drugiej strony ważne jest, że wskaźnik ten rośnie w porównaniu z poprzednim tygodniem.

Hosteltur, hiszpański portal branży turystycznej, przywołuje jeszcze inne dane przygotowane przez TravelgateX. Wynika z nich, że w tygodniu od 3 do 10 maja najmniejsze spadki w liczbie rezerwacji w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku notują hotele w Andaluzji. Średnia dla regionu to minus 21 procent w porównaniu z 2019 rokiem, plus 734,2 procent rok do roku i plus 27,3 procent tydzień do tygodnia.

ZOBACZ TAKŻE: Hiszpanie ruszają w podróże po kraju. Koniec stanu wyjątkowego

Na drugim miejscu w zestawieniu są Kanary ze spadkiem o 48,1 procent wobec 2019 roku i wzrostami o 592,1 procent rok do roku i 12,3 procent tydzień do tygodnia. Trzecia pozycja należy do Balearów, na których wskaźniki te wyglądają następująco: minus 50,23 procent, plus 661,7 procent i plus 29,5 procent.

Jeśli spojrzeć na udział w rynku poszczególnych regionów Hiszpanii, okaże się, że największy kawałek tortu należy do Andaluzji (28,8 procent), na drugim miejscu są Kanary (15,3 procent), na trzecim Baleary (14,2 procent), a na czwartym Katalonia (11,6 procent). Ponad połowa rezerwacji to podróże, które odbędą się w ciągu najbliższych 31 dni.

Hiszpania zniosła stan wyjątkowy, a wraz z nim zniknęła część obostrzeń. Mieszkańcy mogą nie tylko dłużej posiedzieć w restauracjach, wolno im też podróżować po kraju. TravelgateX, firma technologiczna dostarczająca rozwiązania dla branży turystycznej, przeanalizowała dane rezerwacyjne z tygodnia od 29 kwietnia do 5 maja i porównała je z poprzednim tygodniem i z tym samym okresem sprzed pandemii (od 29 kwietnia do 5 maja 2019 roku).

Okazuje się, że w dalszym ciągu sprzedaż jest o wiele mniejsza niż przed pandemią – bieżące rezerwacje to tylko 36 procent tego, co udało się sprzedać przed dwoma laty. Cieszy natomiast rosnące zainteresowanie Hiszpanów podróżami krajowymi. W tygodniu na przełomie kwietnia i maja rezerwacji krajowych było tylko o 17 procent mniej niż przed dwoma laty i o 21 procent więcej niż tydzień wcześniej. Trzech na czterech Hiszpanów wybiera za cel swojej wakacyjnej podróży własny kraj. Dwa lata temu wskaźnik ten wynosił jeden na trzech.

Nowe Trendy
Branża turystyczna: Musimy dbać o planetę, przejść od gadania do działania
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Nowe Trendy
Niemieccy posłowie nie dali obciąć budżetu na turystykę. "Promujmy mniej znane miejsca"
Nowe Trendy
Powstała sejmowa komisja sportu i turystyki. Pytamy przewodniczącego o turystykę
Nowe Trendy
Grecja zainwestuje setki milionów euro ze swojego KPO w turystykę. Co poprawi?
Nowe Trendy
Ranking czystości toalet - Warszawa w niechlubnej czołówce. „Poniżej oczekiwań”
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości