Trendy w turystyce. "W przyszłym roku wielu turystów wyruszy w podróż życia"

Wycieczki życia, podróże z przyjaciółmi, aktywna ekoturystyka, odkrywanie nowych miejsc i korzystanie z nowoczesności - taki obraz światowej turystyki wyłania się z raportu Amadeusa. Firma przeanalizowała bieżące rezerwacje pod kątem trendów, które już można zaobserwować.

Publikacja: 17.11.2021 08:17

Jednym z trendów, który wyłania się z raportu Amadeusa, są wyjazdy w towarzystwie przyjaciół

Jednym z trendów, który wyłania się z raportu Amadeusa, są wyjazdy w towarzystwie przyjaciół

Foto: AFP, Tang Chhin Sothy

Ludzie zamknięci przez wiele miesięcy w domach zrozumieli, że nie ma lepszego czasu na realizację marzeń niż obecnie. Dotyczy to też turystyki, twierdzi Amadeus, firma tworząca rozwiązania technologiczne dla branży turystycznej. To właśnie dlatego w przyszłym roku wiele osób zdecyduje się wyjechać w podróż życia.

Być może będzie to wyprawa dookoła globu albo wizyta u rodziny mieszkającej na drugim końcu świata, albo wyjazd w miejsce, które słynie z czegoś szczególnego. Na przykład do Tanzanii, gdzie można zobaczyć zwierzęta z tak zwanej wielkiej piątki. Liczba rezerwacji do tego kraju wzrosła o 36 procent, a do peruwiańskiej Limy i Cusco w pobliżu Machu Picchu o 50 procent. W wypadku Jordanii i Petry, którą rozsławił film „Indiana Jones”, wzrost wynosi 22 procent. Ludzie chcą też wyjeżdżać na wyspy położone na Oceanie Indyjskim i na Antarktydę.

Kolejnym trendem, na który uwagę zwraca Amadeus, są wyjazdy w towarzystwie przyjaciół - zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Firma notuje wzrost rezerwacji grupowych do Cancun w Meksyku, Kartageny w Kolumbii (wzrost o ponad 100 procent rok do roku), na Hawaje, do Las Vegas (plus 61 procent), Barcelony i na Ibizę (dwucyfrowe wzrosty).

Czytaj więcej

W przyszłym roku podróże będą lekarstwem dla duszy

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na ochronę środowiska i zrównoważony rozwój, a wycieczki z przesłaniem zyskują na popularności. Na przykład Mantis Group oferuje pakiety pobytowe z możliwością wsparcia ochrony nosorożców w Tanzanii. Amadeus zanotował, że liczba wyszukań pobytów w ekologicznym raju - na Kostaryce - wzrosła o 234 procent wobec zeszłego roku. Z kolei w Europie 11 procent zyskała Islandia, która jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.

Pandemia spowodowała, że wiele osób zaczęło pracować, przynajmniej częściowo, w domu, dlatego bardziej niż w poprzednich latach doceniają spotkania osobiste. To przekłada się na większą chęć podróżowania służbowo. Z danych Amadeusa wynika, że 72 procent osób, które jeżdżą w celach zawodowych, zamierza w przyszłym roku zrealizować taki wyjazd. Połowa deklaruje, że wyjedzie jeszcze w tym roku.

Ludzie chcą odkrywać nowe miejsca, szczególnie te, które zobaczyli na małym lub wielkim ekranie. Amadeus zwraca uwagę, że prawie połowa podróżnych więcej czasu spędza na poszukiwaniu wycieczki niż na byciu w odwiedzanym miejscu. By proces ten skrócić, warto skorzystać z technologii takich jak urządzenia rozpoznające mowę, sztuczna inteligencja, rozwiązania biometryczne i inne.

Czytaj więcej

W podróżach lotniczych liczą się cena, zaufanie do marki i elastyczność

Nowoczesność przybiera w turystyce jeszcze inne oblicze - innowacyjnych środków transportu. W październiku zeszłego roku na pustyni w Nevadzie odbyła się próba ultraszybkiego pociągu Virgin Hyperloop. Wzięło w niej udział dwóch śmiałków, którzy przejechali 500-metrowy odcinek w 15 sekund, z prędkością 172 kilometrów na godzinę. Firma planuje, że w przyszłości podróżni będą przemieszczać się do tysiąca kilometrów na godzinę. Nad podobnymi projektami pracują też inne firmy. Z kolei United Airlines chce powrócić do naddźwiękowych samolotów jeszcze przed 2030 rokiem.

Ludzie zamknięci przez wiele miesięcy w domach zrozumieli, że nie ma lepszego czasu na realizację marzeń niż obecnie. Dotyczy to też turystyki, twierdzi Amadeus, firma tworząca rozwiązania technologiczne dla branży turystycznej. To właśnie dlatego w przyszłym roku wiele osób zdecyduje się wyjechać w podróż życia.

Być może będzie to wyprawa dookoła globu albo wizyta u rodziny mieszkającej na drugim końcu świata, albo wyjazd w miejsce, które słynie z czegoś szczególnego. Na przykład do Tanzanii, gdzie można zobaczyć zwierzęta z tak zwanej wielkiej piątki. Liczba rezerwacji do tego kraju wzrosła o 36 procent, a do peruwiańskiej Limy i Cusco w pobliżu Machu Picchu o 50 procent. W wypadku Jordanii i Petry, którą rozsławił film „Indiana Jones”, wzrost wynosi 22 procent. Ludzie chcą też wyjeżdżać na wyspy położone na Oceanie Indyjskim i na Antarktydę.

Nowe Trendy
Komisja Europejska rozmawia o aktualizacji zasad podróżowania
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Nowe Trendy
Malediwy: Jesteśmy salą konferencyjną na plaży. Ale przyjmiemy też backpackerów
Nowe Trendy
Wakacje za rok muszą być droższe? Branża turystyczna podzielona w ocenach
Nowe Trendy
Austria zaostrza zasady dla niezaszczepionych. W tym w landach narciarskich
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Popularne Trendy
Zimowe podróże egzotyczne - Tajlandia wraca do gry, zaskakujące miejsce Jordanii
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej