Wakacje za rok muszą być droższe? Branża turystyczna podzielona w ocenach

51 do 49 procent – tak rozkładają się prognozy firm turystycznych, zapytanych przez organizatora targów WTM w Londynie, czy w przyszłym roku wyjazdy będą droższe niż obecnie.

Publikacja: 04.11.2021 09:07

Turyści są przekonani, ze ceny wycieczek wzrosną

Turyści są przekonani, ze ceny wycieczek wzrosną

Foto: AFP

Londyńskie targi WTM zapytały przedstawicieli branży, jak ich zdaniem, ogólny wzrost cen wpłynie na przyszłoroczne wakacje. 51 procent z około tysiąca osób, które wzięły udział w ankiecie, uważa że wyjazdy będą zarezerwowane dla najbogatszych, 49 procent nie zgadza się z tym stwierdzeniem.

WTM chciały też wiedzieć, o ile ewentualnie podróże mogą zdrożeć. 35 procent uważa, że wzrost cen będzie się wahał między 1 a 20 procent rok do roku, 12 procent jest zdania, że podwyżki wyniosą ponad 20 procent, bo z jednej strony firmy nadal borykają się z kosztami, z drugiej muszą odzyskać utracone przychody.

Czytaj więcej

Targi WTM w Londynie. Maseczki, certyfikat szczepień i kod QR

Na drugim końcu skali znajdują się ci, którzy przewidują spadek cen – 15 procent mówi, że wyjazdy potanieją od 1 do 20 procent, a 9 procent zapewnia, że ich oferty będą przecenione o ponad 20 procent wobec tego roku.

22 procent nie spodziewa się żadnych zmian w tym zakresie.

O ile wśród profesjonalistów zdania na temat zmian kosztów wyjazdów są niemal równo podzielone, o tyle sami turyści brytyjscy wyraźnie obawiają się, że za rok za swoje wakacje będą musieli zapłacić więcej niż w tym. 70 procent z pytanych uważa, że zarówno pandemia koronawirusa jak i brexit niekorzystnie odbiją się na cenach.

– W Wielkiej Brytanii w te wakacje całkowity koszt wyjazdu podnosiły opłaty za obowiązkowe testy – przypomina w komentarzu Simon Press, dyrektor londyńskich targów WTM. – Duże zainteresowanie urlopem w kraju spowodowało, że miejsca znikały, a ceny rosły. I o ile na razie nie wiadomo, czy taki sam stan utrzyma się w przyszłym roku, branża jasno wskazuje, że będzie drożej – komentuje.

Zwraca uwagę, że wiele firm zmieniło treść przekazu marketingowego i przestało się koncentrować na kosztach, a zaczęło podkreślać wartość oferowanego produktu. Branża staje przed wyzwaniem udowodnienia, że wzrost cen jest adekwatny do oferowanej jakości, a marże utrzymują się na odpowiednim poziomie.

Londyńskie targi WTM zapytały przedstawicieli branży, jak ich zdaniem, ogólny wzrost cen wpłynie na przyszłoroczne wakacje. 51 procent z około tysiąca osób, które wzięły udział w ankiecie, uważa że wyjazdy będą zarezerwowane dla najbogatszych, 49 procent nie zgadza się z tym stwierdzeniem.

WTM chciały też wiedzieć, o ile ewentualnie podróże mogą zdrożeć. 35 procent uważa, że wzrost cen będzie się wahał między 1 a 20 procent rok do roku, 12 procent jest zdania, że podwyżki wyniosą ponad 20 procent, bo z jednej strony firmy nadal borykają się z kosztami, z drugiej muszą odzyskać utracone przychody.

Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”