Komisja Europejska: Wspieramy kształcenie kadr dla turystyki

Europejskie organizacje branży turystycznej, przedsiębiorcy, organizatorzy kształcenia zawodowego i związki zawodowe zainicjowały przy wsparciu Komisji Europejskiej partnerstwo na rzecz szkoleń dla sektora. Jednym z celów jest intensyfikacja działań związanych z podnoszeniem kwalifikacji.

Publikacja: 02.02.2022 10:08

Jednym z celów partnerstwa na rzecz szkoleń jest zwiększenie do 2025 roku działań związanych z podno

Jednym z celów partnerstwa na rzecz szkoleń jest zwiększenie do 2025 roku działań związanych z podnoszeniem kwalifikacji i przekwalifikowaniem się o 40 procent dla osób pracujących i o 80 procent dla bezrobotnych

Foto: Adobe Stock

W poniedziałek, 31 stycznia, przedsiębiorcy reprezentujący sektor turystyki, organizacje branżowe, organizatorzy szkoleń zawodowych i związki zawodowe powołali partnerstwo na rzecz kształcenia kadr turystycznych. Działania te wspiera Komisja Europejska - czytamy w komunikacie jej przedstawicielstwa w Niemczech. Strony poczyniły konkretne zobowiązania, które mają pomóc w nadchodzących latach zdobywać pracownikom nowe umiejętności.

Jednym z celów przedsięwzięcia jest zwiększenie do 2025 roku zakresu działań związanych z podnoszeniem kwalifikacji i przekwalifikowaniem się o 40 procent dla osób pracujących i o 80 procent dla bezrobotnych. Inwestycje w wiedzę mają być jednym z głównych działań na rzecz utrzymania konkurencyjności, odpowiedzialności gospodarczej i społecznej oraz umożliwienia transformacji cyfrowej i ekologicznej.

Czytaj więcej

Prezes ABTA: Po pandemii branża turystyczna nadal musi trzymać się razem

- Małe przedsiębiorstwa turystyczne straciły cennych pracowników, a ich rozwój hamują braki personelu z odpowiednimi umiejętnościami - mówi Thierry Breton, unijny komisarz ds. rynku wewnętrznego. Jak dodaje, żeby można było rozwijać niezbędne kompetencje, potrzebna jest współpraca, dlatego uważa, że projekt rozpoczyna się we właściwym czasie.

Zobowiązania sojuszu mają być realizowane w najbliższych latach przez krajowe lub regionalne partnerstwa. Nicolas Schmit, komisarz ds. zatrudnienia i praw socjalnych, dodaje, że nowe partnerstwo na rzecz umiejętności jest odpowiedzią na potrzeby firm i pracowników i przyczyni się do tworzenia nowych miejsc pracy zajmowanych przez wykwalifikowany personel.

Partnerstwo jest jednym z przykładów działań prowadzonych w ramach europejskiego programu na rzecz umiejętności, służącego zrównoważonej konkurencyjności, sprawiedliwości społecznej i odporności. Głównym celem paktu jest zachęcenie wszystkich zainteresowanych do podjęcia działań na rzecz podnoszenia kompetencji i przekwalifikowania w kluczowych gałęziach przemysłu. Od czasu jego powstania ponad 500 organizacji zobowiązało się do przekwalifikowania ponad 1,5 miliona pracowników w Europie. Zgodnie z celem unijnym co najmniej 60 procent wszystkich dorosłych powinno uczestniczyć w kształceniu ustawicznym każdego roku do 2030 roku.

W poniedziałek, 31 stycznia, przedsiębiorcy reprezentujący sektor turystyki, organizacje branżowe, organizatorzy szkoleń zawodowych i związki zawodowe powołali partnerstwo na rzecz kształcenia kadr turystycznych. Działania te wspiera Komisja Europejska - czytamy w komunikacie jej przedstawicielstwa w Niemczech. Strony poczyniły konkretne zobowiązania, które mają pomóc w nadchodzących latach zdobywać pracownikom nowe umiejętności.

Jednym z celów przedsięwzięcia jest zwiększenie do 2025 roku zakresu działań związanych z podnoszeniem kwalifikacji i przekwalifikowaniem się o 40 procent dla osób pracujących i o 80 procent dla bezrobotnych. Inwestycje w wiedzę mają być jednym z głównych działań na rzecz utrzymania konkurencyjności, odpowiedzialności gospodarczej i społecznej oraz umożliwienia transformacji cyfrowej i ekologicznej.

Nowe Trendy
Polacy w podróży najbardziej boją się lockdownu. Zakażenie mniej straszne
Nowe Trendy
Niemcy do UE: Skróćmy status ozdrowieńca, 180 dni to za długo
Popularne Trendy
POT ma 10 milionów złotych więcej na promowanie turystyki. Zainwestuje w sąsiadów
Biura Podróży
Traveldata: Ceny w biurach podróży nie dają się Omikronowi
Biura Podróży
Niemcy ruszyli do biur podróży. W styczniu sprzedaż wyraźnie skoczyła
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy