Spacer śladami Marii Skłodowskiej-Curie wypromuje Warszawę

Warszawska Organizacja Turystyczna opracowała i promuje spacer śladami jednej z najsłynniejszych warszawianek - Marii Skłodowskiej-Curie. Liczy, że wpisze się on na stałe w programy pobytów gości odwiedzających stolicę.

Publikacja: 05.05.2022 15:52

Pomnik Marii Skłodowskiej-Curie na skarpie warszawskiej u wylotu ulicy Kościelnej

Pomnik Marii Skłodowskiej-Curie na skarpie warszawskiej u wylotu ulicy Kościelnej

Foto: Materiały prasowe

Maria Skłodowska-Curie to, po Fryderyku Chopinie, najmocniej kojarzona z Warszawą postać - pisze Warszawska Organizacja Turystyczna w komunikacie. Obszary produktowe „Warszawa Fryderyka Chopina” i „Warszawa Marii Skłodowskiej-Curie” zostały zdefiniowane w „Diagnozie stanu turystyki w Warszawie” - przypomina stowarzyszenie.

Wbrew temu, co sądzi wielu obcokrajowców, dwukrotna laureatka nagrody Nobla nie była Francuzką, ale Polką urodzoną w Warszawie. W tym roku przypada 155. rocznica jej urodzin. Sławę uczonej WOT chce wykorzystać do promocji stolicy. Miejsca z nią związane przybliża turystom stworzony przez WOT produkt turystyczny - spacer po stolicy śladami Marii Skłodowskiej-Curie.

Czytaj więcej

Stolica dokłada więcej pieniędzy do budżetu Warszawskiej Organizacji Turystycznej

Na stronie odkrywajwarszawe.pl WOT opisuje dziewięć takich miejsc, między innymi rodzinny dom uczonej przy ulicy Freta 16 (obecnie jedyne na świecie biograficzne muzeum Marii Skłodowskiej-Curie), hotel Bristol, w którym odbył się bankiet na jej cześć po przyznaniu nagrody Nobla czy skarpa warszawska - ulubione miejsce spacerów podwójnej noblistki - z jej pomnikiem u wylotu ulicy Kościelnej.

„Wierzymy, że miejsca kojarzone z jej życiem i pracą w Warszawie wpiszą się na stałe w programy pobytów gości odwiedzających Warszawę” - pisze WOT.

W tym roku WOT zorganizowała również drugi już konkurs plastyczny dla szkół „Warszawa z klasą - wycieczka z Marią”, którego celem jest popularyzacja wycieczek szkolnych do Warszawy wśród organizatorów, nauczycieli, dzieci i ich rodziców.

- Chcemy, żeby ta forma promocji miasta wpisała się na stałe w działania naszego stowarzyszenia. Widzimy, jak duże budzi zainteresowanie i jak pomaga budować mocną pozycję Warszawy dla segmentu, jakim są dzieci i młodzież - mówi prezes WOT Barbara Tutak.

Popularne Trendy
Fuerteventura przypuszcza zmasowany atak raklamowy na Europę. W tym Polskę
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Popularne Trendy
Cypryjska turystyka odbija się po pandemii. W marcu ponad 10 razy więcej gości
Nowe Trendy
Europa nie boi się, że wojna zabierze jej turystów. „Spodziewamy się dobrego sezonu”
Nowe Trendy
Debata: Świat patrzy z uznaniem na Polskę. To szansa dla polskiej turystyki
Popularne Trendy
Kuba: Cel - 2,5 miliona turystów w tym roku. Ruch jest bardzo obiecujący