Abu Zabi chce być kierunkiem całorocznym. - Zimą zainteresowanie jest bardzo duże, co przekłada się też na duże obłożenie w hotelach, bo goście przyjeżdżają, by korzystać ze słońca - mówi dyrektor regionalny w Departamencie Kultury i Turystyki Abu Zabi Husain Alhashmi w rozmowie z brytyjskim portalem branży turystycznej Travel Weekly.

- Chcemy pokazać, że Abu Zabi ma wiele do zaoferowania cały rok. Zainwestowaliśmy w infrastrukturę, udogodnienia i obiekty, bo wierzymy, że w sezonie letnim jest bardzo duży potencjał.

Czytaj więcej

Emirates mają platformę do rezerwacji podróży. „Promuje to, co najlepsze w Dubaju”

To właśnie dlatego urząd stworzył Paszport Letni, dzięki któremu turyści będą mogli skorzystać z oferty rozrywkowej i kulturalnej w atrakcyjnych cenach. Obejmuje on wejścia do wielu atrakcji turystycznych miasta, między innymi do parku rozrywki Warner Bros World, Ferrari World i parku wodnego Yas Waterworld, ale też do 14 placówek kultury, w tym filii Luwru. Posiadacze Letniego Paszportu mogą również jeździć autobusami nie płacąc dodatkowo.

Za karnet osoba dorosła zapłaci 599 dirhamów (około 153 euro), a dzieci do 17 roku życia 499 dirhamów (około 128 euro). Letni Paszport można kupić w internecie na stronie Visit Abu Dhabi i u organizatorów wycieczek.

Mogą sprzedawać go również agenci - kupując przez stronę stworzoną do współpracy B2B experiencehub.com, płacą niższą stawkę, do której mogą doliczyć swoją prowizję.

W 2019 roku do Abu Zabi przyjechało 11,3 miliona turystów, którzy spędzili tam przynajmniej jedną noc. Strategia rozwoju tego emiratu zakłada, że do 2030 roku rocznie będą odwiedzać go 23 miliony gości.