Hongkong rozda za darmo pół miliona biletów lotniczych. "Wracamy do gry w turystyce"

Celem akcji jest przyciągnięcie turystów i inwestorów w czasie, gdy Hongkong walczy o powrót do normalności po pandemii.

Publikacja: 02.02.2023 17:10

Hongkong rozda za darmo pół miliona biletów lotniczych. "Wracamy do gry w turystyce"

Foto: AFP, Isaac Lawrence

Hongkong ma dla turystów z całego świata pół miliona darmowych biletów lotniczych - pisze wydawana w tym mieście anglojęzyczna gazeta „South China Morning Post” w swoim elektronicznym wydaniu.

To część rozpoczętej dziś oficjalnie kampanii promocyjnej pod hasłem „Hello Hong Kong”, która ma sprawić, że Hongkong po prawie trzech latach pandemicznych restrykcji „wróci do gry w turystyce, biznesie i inwestycjach”.

Szef administracji Hongkongu John Lee Ka Chiu ujawnił dziś jej szczegóły. - Kampania „Hello Hong Kong” skoncentruje się na czterech głównych obszarach, które ponownie zwrócą uwagę całego świata na Hongkong. Przede wszystkim przygotowaliśmy 500 tysięcy bezpłatnych biletów lotniczych, aby powitać turystów ze wszystkich zakątków świata. To prawdopodobnie największe powitanie na świecie - mówi polityk.

- To idealny moment dla turystów, osób podróżujących w interesach i inwestorów z bliska i daleka, aby przyjechać i powiedzieć „Hello Hong Kong” - dodaje.

Darmowe bilety będą dystrybuowane od 1 marca etapami przez około pół roku przez hongkońskie linie lotnicze Cathay Pacific, Hong Kong Express i Hong Kong Airlines w ramach między innymi losowań albo promocji typu „kto pierwszy, ten lepszy” czy „kup jeden bilet, drugi dostaniesz za darmo”. W pierwszym etapie skorzystają z nich mieszkańcy krajów Azji Południowo-Wschodniej, następnie Chin i innych regionów Azji i świata. Łączna wartość biletów to 2 miliardy dolarów hongkońskich (255 milionów dolarów amerykańskich).

Czytaj więcej

Liderem światowej turystyki jest Paryż, ale zbliżają się Pekin i... Warszawa

Jak wyjaśnił dyrektor wykonawczy organizacji turystycznej Hongkongu (Hong Kong Tourism Board) Dane Cheng, władze kupiły bilety od czterech hongkońskich przewoźników (w tym nie działającego już dziś Cathay Dragon) jeszcze w 2020 roku, by wspierać ich w kryzysie bez udzielania pożyczek, które zwiększałyby zadłużenie. Teraz, po trzech latach, bilety trafią do turystów.

Ponadto Hong Kong Tourism Board przygotuje co najmniej milion kuponów dla podróżnych „Hong Kong Goodies” - będzie je można wymienić na darmowe drinki powitalne w barach i restauracjach czy upominki w sklepach lub dostać za nie zniżki na jedzenie, transport, atrakcje turystyczne i zakupy. Kupony rozdawane są od dziś w punktach informacji turystycznej na lotnisku, moście Hongkong-Zhuhai-Makau, przystani promowej Tsim Sha Tsui Ferry Pier i stacji kolei dużych prędkości w West Kowloon.

W 2019 roku Hongkong odwiedziło prawie 56 milionów turystów - to ponad siedmiokrotnie więcej niż wynosi liczba ludności miasta. Podczas pandemii miasto utrzymywało surowe restrykcje (obowiązkowa kwarantanna dla przyjeżdżających trwająca do trzech tygodni, intensywne testowanie). Zaczęło je łagodzić w połowie ubiegłego roku. W 2022 roku liczba turystów wyniosła 600 tysięcy - to zaledwie 1 procent wyniku sprzed pandemii.

Hongkong ma dla turystów z całego świata pół miliona darmowych biletów lotniczych - pisze wydawana w tym mieście anglojęzyczna gazeta „South China Morning Post” w swoim elektronicznym wydaniu.

To część rozpoczętej dziś oficjalnie kampanii promocyjnej pod hasłem „Hello Hong Kong”, która ma sprawić, że Hongkong po prawie trzech latach pandemicznych restrykcji „wróci do gry w turystyce, biznesie i inwestycjach”.

Pozostało 87% artykułu
Popularne Trendy
Znasz japoński lub węgierski? Masz doświadczenie w turystyce? Jest praca dla ciebie
Popularne Trendy
Ferie zimowe mocno zdrożały. Ponad połowa Polaków nigdzie nie wyjedzie
Popularne Trendy
150 euro kary za bikini. Split dyscyplinuje turystów
Popularne Trendy
Na ferie wybiera się co czwarty Polak. Trzy czwarte zakłada oszczędzanie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Wyścig z inflacją nie zniechęcił Polaków do wyjazdu na wakacje. Wygrała Turcja