Hongkong ma dla turystów z całego świata pół miliona darmowych biletów lotniczych - pisze wydawana w tym mieście anglojęzyczna gazeta „South China Morning Post” w swoim elektronicznym wydaniu.
To część rozpoczętej dziś oficjalnie kampanii promocyjnej pod hasłem „Hello Hong Kong”, która ma sprawić, że Hongkong po prawie trzech latach pandemicznych restrykcji „wróci do gry w turystyce, biznesie i inwestycjach”.
Szef administracji Hongkongu John Lee Ka Chiu ujawnił dziś jej szczegóły. - Kampania „Hello Hong Kong” skoncentruje się na czterech głównych obszarach, które ponownie zwrócą uwagę całego świata na Hongkong. Przede wszystkim przygotowaliśmy 500 tysięcy bezpłatnych biletów lotniczych, aby powitać turystów ze wszystkich zakątków świata. To prawdopodobnie największe powitanie na świecie - mówi polityk.
- To idealny moment dla turystów, osób podróżujących w interesach i inwestorów z bliska i daleka, aby przyjechać i powiedzieć „Hello Hong Kong” - dodaje.
Darmowe bilety będą dystrybuowane od 1 marca etapami przez około pół roku przez hongkońskie linie lotnicze Cathay Pacific, Hong Kong Express i Hong Kong Airlines w ramach między innymi losowań albo promocji typu „kto pierwszy, ten lepszy” czy „kup jeden bilet, drugi dostaniesz za darmo”. W pierwszym etapie skorzystają z nich mieszkańcy krajów Azji Południowo-Wschodniej, następnie Chin i innych regionów Azji i świata. Łączna wartość biletów to 2 miliardy dolarów hongkońskich (255 milionów dolarów amerykańskich).