Kurz-mal-weg przeanalizował zeszłoroczne trendy i sporządził prognozę na bieżący rok. Z jego danych wynika, że w zeszłym roku zainteresowanie wyjazdami zwiększyło się w porównaniu z 2021 rokiem. Rynek turystyczny w Niemczech wzrósł o 22 procent rok do roku, ale segment wyjazdów krótkoterminowych powiększył się o 50 procent. Więcej turystów niż wcześniej decydowało się na pobyty we własnym kraju lub w państwach sąsiednich i zrezygnowało z dalekich, a więc dłuższych i droższych podróży zagranicznych. Powodem była prawdopodobnie niepewność, co do sytuacji ekonomicznej.
- Uważamy, że także w tym roku wiele rodzin i par zdecyduje się na nieco krótszy wyjazd krajowy lub bliższy zagraniczny zamiast na klasyczny 14-dniowy – mówi prezes kurz-mal-weg Stephan Kloss. I dodaje, że w taką podróż klienci mogą wybrać się w ciągu roku kilka razy.
Portal podaje w informacji prasowej, że obserwowany trend potwierdzają także dane z wyszukiwań w Google'u – wielu internautów pyta o krótkie urlopy i o gotowe pakiety turystyczne. Największym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy tematyczne, na przykład do miast (wzrost o 124 procent), na musicale (plus 108 procent), do parków rozrywki połączone z noclegiem (plus 89 procent), do ogrodów zoologicznych, również w wersji z noclegiem (plus 85 procent) i wypady weekendowe (plus 83 procent).
– Ludzie chcą podróżować, ale dla wielu czas jest szczególnie cenny, dlatego gotowe pakiety obejmujące nocleg, wyżywienie i usługi dodatkowe w odwiedzanym miejscu, są dla nich idealnym rozwiązaniem – dostają inspirację i od razu odpowiednią propozycję – argumentuje Kloss.
Kurz-mal-weg wskazuje, że poza wyjazdami na łono natury w samych Niemczech, także w połączeniu z aktywnościami typu wędrówki po górach, dużym zainteresowaniem cieszą się metropolie, jak Berlin, Hamburg i Monachium. Jednak zaskakuje wzrost wyszukań wyjazdów do Dortmundu (plus 80 procent), Heilbronnu (plus 67 procent) i Düsseldorfu (plus 56 procent).