Niemieccy turyści oszczędzają na podróżach. Jadą bliżej, odpoczywają krócej

Rośnie sprzedaż wyjazdów kilkudniowych, bliskich, ze zwiedzaniem miast lub odwiedzaniem parków rozrywki. W niepewnej sytuacji gospodarczej wiele osób próbuje zaoszczędzić na urlopie - podaje niemiecki portal turystyczny Kurz-mal-weg, specjalizujący się w sprzedaży krótkich wypadów.

Publikacja: 04.03.2023 10:38

Niemcy więcej zwiedzają teraz własny kraj

Niemcy więcej zwiedzają teraz własny kraj

Foto: Filip Frydrykiewicz

Kurz-mal-weg przeanalizował zeszłoroczne trendy i sporządził prognozę na bieżący rok. Z jego danych wynika, że w zeszłym roku zainteresowanie wyjazdami zwiększyło się w porównaniu z 2021 rokiem. Rynek turystyczny w Niemczech wzrósł o 22 procent rok do roku, ale segment wyjazdów krótkoterminowych powiększył się o 50 procent. Więcej turystów niż wcześniej decydowało się na pobyty we własnym kraju lub w państwach sąsiednich i zrezygnowało z dalekich, a więc dłuższych i droższych podróży zagranicznych. Powodem była prawdopodobnie niepewność, co do sytuacji ekonomicznej.  

- Uważamy, że także w tym roku wiele rodzin i par zdecyduje się na nieco krótszy wyjazd krajowy lub bliższy zagraniczny zamiast na klasyczny 14-dniowy – mówi prezes kurz-mal-weg Stephan Kloss. I dodaje, że w taką podróż klienci mogą wybrać się w ciągu roku kilka razy.

Portal podaje w informacji prasowej, że obserwowany trend potwierdzają także dane z wyszukiwań w Google'u – wielu internautów pyta o krótkie urlopy i o gotowe pakiety turystyczne. Największym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy tematyczne, na przykład do miast (wzrost o 124 procent), na musicale (plus 108 procent), do parków rozrywki połączone z noclegiem (plus 89 procent), do ogrodów zoologicznych, również w wersji z noclegiem (plus 85 procent) i wypady weekendowe (plus 83 procent).

– Ludzie chcą podróżować, ale dla wielu czas jest szczególnie cenny, dlatego gotowe pakiety obejmujące nocleg, wyżywienie i usługi dodatkowe w odwiedzanym miejscu, są dla nich idealnym rozwiązaniem – dostają inspirację i od razu odpowiednią propozycję – argumentuje Kloss.

Kurz-mal-weg wskazuje, że poza wyjazdami na łono natury w samych Niemczech, także w połączeniu z aktywnościami typu wędrówki po górach, dużym zainteresowaniem cieszą się metropolie, jak Berlin, Hamburg i Monachium. Jednak zaskakuje wzrost wyszukań wyjazdów do Dortmundu (plus 80 procent), Heilbronnu (plus 67 procent) i Düsseldorfu (plus 56 procent).

W zeszłym roku nadal o wiele więcej osób (plus 82 procent, licząc rok do roku) rezerwowało wyjazdy w ostatniej chwili, tych kupujących z wyprzedzeniem też było więcej, ale dynamika wzrostu w tej grupie była mniejsza (23 procent). Wszystkie rezerwacje krótkich wypadów w ostatniej chwili zanotowały wzrost o 116 procent, co też wskazywało na niepewność związaną z inflacją i kryzysem energetycznym.

Pozytywny trend obserwowany w branży w zeszłym roku będzie się, zdaniem Klossa, utrzymywał również w tym roku i to mimo różnych kryzysów. W ostatnich 30 dniach klienci kupowali pakiety z pobytem do 5 dni. W porównaniu z zeszłym rokiem wzrost zanotowano w wypadku wycieczek do miast (28 procent) i wyjazdów tematycznych typu „parki rozrywki i zoo” (148 procent).

Kurz-mal-weg przeanalizował zeszłoroczne trendy i sporządził prognozę na bieżący rok. Z jego danych wynika, że w zeszłym roku zainteresowanie wyjazdami zwiększyło się w porównaniu z 2021 rokiem. Rynek turystyczny w Niemczech wzrósł o 22 procent rok do roku, ale segment wyjazdów krótkoterminowych powiększył się o 50 procent. Więcej turystów niż wcześniej decydowało się na pobyty we własnym kraju lub w państwach sąsiednich i zrezygnowało z dalekich, a więc dłuższych i droższych podróży zagranicznych. Powodem była prawdopodobnie niepewność, co do sytuacji ekonomicznej.  

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Powstał Klub Polskiej Turystyki. „Chcemy rozmawiać o strategii rozwoju turystyki”
Nowe Trendy
„Forbes”: Warszawa kulinarną stolicą Europy Wschodniej. Tradycja i wyrafinowanie
Nowe Trendy
Rekord Polaków w Hiszpanii. „Dużo zwiedzają i dużo wydają. Takich turystów chcemy gościć”
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Nowe Trendy
Amerykański magazyn zachwala Warszawę. „Zabytki, kulinaria, nowoczesne cuda”
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń