Niemieccy turyści oszczędzają na podróżach. Jadą bliżej, odpoczywają krócej

Rośnie sprzedaż wyjazdów kilkudniowych, bliskich, ze zwiedzaniem miast lub odwiedzaniem parków rozrywki. W niepewnej sytuacji gospodarczej wiele osób próbuje zaoszczędzić na urlopie - podaje niemiecki portal turystyczny Kurz-mal-weg, specjalizujący się w sprzedaży krótkich wypadów.

Publikacja: 04.03.2023 10:38

Niemcy więcej zwiedzają teraz własny kraj

Niemcy więcej zwiedzają teraz własny kraj

Foto: Filip Frydrykiewicz

Kurz-mal-weg przeanalizował zeszłoroczne trendy i sporządził prognozę na bieżący rok. Z jego danych wynika, że w zeszłym roku zainteresowanie wyjazdami zwiększyło się w porównaniu z 2021 rokiem. Rynek turystyczny w Niemczech wzrósł o 22 procent rok do roku, ale segment wyjazdów krótkoterminowych powiększył się o 50 procent. Więcej turystów niż wcześniej decydowało się na pobyty we własnym kraju lub w państwach sąsiednich i zrezygnowało z dalekich, a więc dłuższych i droższych podróży zagranicznych. Powodem była prawdopodobnie niepewność, co do sytuacji ekonomicznej.  

- Uważamy, że także w tym roku wiele rodzin i par zdecyduje się na nieco krótszy wyjazd krajowy lub bliższy zagraniczny zamiast na klasyczny 14-dniowy – mówi prezes kurz-mal-weg Stephan Kloss. I dodaje, że w taką podróż klienci mogą wybrać się w ciągu roku kilka razy.

Portal podaje w informacji prasowej, że obserwowany trend potwierdzają także dane z wyszukiwań w Google'u – wielu internautów pyta o krótkie urlopy i o gotowe pakiety turystyczne. Największym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy tematyczne, na przykład do miast (wzrost o 124 procent), na musicale (plus 108 procent), do parków rozrywki połączone z noclegiem (plus 89 procent), do ogrodów zoologicznych, również w wersji z noclegiem (plus 85 procent) i wypady weekendowe (plus 83 procent).

– Ludzie chcą podróżować, ale dla wielu czas jest szczególnie cenny, dlatego gotowe pakiety obejmujące nocleg, wyżywienie i usługi dodatkowe w odwiedzanym miejscu, są dla nich idealnym rozwiązaniem – dostają inspirację i od razu odpowiednią propozycję – argumentuje Kloss.

Kurz-mal-weg wskazuje, że poza wyjazdami na łono natury w samych Niemczech, także w połączeniu z aktywnościami typu wędrówki po górach, dużym zainteresowaniem cieszą się metropolie, jak Berlin, Hamburg i Monachium. Jednak zaskakuje wzrost wyszukań wyjazdów do Dortmundu (plus 80 procent), Heilbronnu (plus 67 procent) i Düsseldorfu (plus 56 procent).

W zeszłym roku nadal o wiele więcej osób (plus 82 procent, licząc rok do roku) rezerwowało wyjazdy w ostatniej chwili, tych kupujących z wyprzedzeniem też było więcej, ale dynamika wzrostu w tej grupie była mniejsza (23 procent). Wszystkie rezerwacje krótkich wypadów w ostatniej chwili zanotowały wzrost o 116 procent, co też wskazywało na niepewność związaną z inflacją i kryzysem energetycznym.

Pozytywny trend obserwowany w branży w zeszłym roku będzie się, zdaniem Klossa, utrzymywał również w tym roku i to mimo różnych kryzysów. W ostatnich 30 dniach klienci kupowali pakiety z pobytem do 5 dni. W porównaniu z zeszłym rokiem wzrost zanotowano w wypadku wycieczek do miast (28 procent) i wyjazdów tematycznych typu „parki rozrywki i zoo” (148 procent).

Kurz-mal-weg przeanalizował zeszłoroczne trendy i sporządził prognozę na bieżący rok. Z jego danych wynika, że w zeszłym roku zainteresowanie wyjazdami zwiększyło się w porównaniu z 2021 rokiem. Rynek turystyczny w Niemczech wzrósł o 22 procent rok do roku, ale segment wyjazdów krótkoterminowych powiększył się o 50 procent. Więcej turystów niż wcześniej decydowało się na pobyty we własnym kraju lub w państwach sąsiednich i zrezygnowało z dalekich, a więc dłuższych i droższych podróży zagranicznych. Powodem była prawdopodobnie niepewność, co do sytuacji ekonomicznej.  

Nowe Trendy
Ukraina planuje turystykę po wojnie. Na razie pokazuje odwagę swoich obywateli
Nowe Trendy
Prezes Polskiej Izby Turystyki: Bądźmy ambasadorami Polski. To się opłaci
Nowe Trendy
Opozycja bojkotuje sejmową podkomisję do spraw turystyki. "Nie ma zgody"
Nowe Trendy
Znana sieć hoteli ogranicza marnowanie jedzenia. Pokaże, że dba o środowisko
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: 80 pensów na promocję kraju to za mało