Google Arts & Culture to zapoczątkowane w 2011 roku internetowe przedsięwzięcie umożliwiające oglądanie zrobionych w wysokiej rozdzielczości zdjęć dzieł sztuki i odbywanie wirtualnych wycieczek po partnerskich placówkach kulturalnych i muzeach, wśród których są te najsłynniejsze, jak The Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, The British Museum w Londynie czy Galeria Uffizi we Florencji.
Dotąd na platformie można było oglądać zbiory pojedynczych polskich muzeów, teraz udostępnia ona pierwszą polską kolekcję poświęconą całemu miastu „Kraków-wow”, obok kolekcji przedstawiających takie miasta jak Parma, Atlanta, Rio de Janeiro czy Dubaj.
„Kraków-wow” zabiera internautów w wielowątkową podróż po Krakowie. Dzięki funkcji street view można przejść się m.in. po Rynku Głównym, Kazimierzu, wzgórzu wawelskim i prywatnych apartamentach królewskich, Kopalni Soli „Wieliczka” czy zajrzeć do Smoczej Jamy. Można też obejrzeć ponad 50 wystaw i ponad 2 tysiące eksponatów, w tym zbroję Zygmunta Augusta w 3D, arrasy wawelskie, „Damę z gronostajem” Leonarda da Vinci, „Dziewczynkę z chryzantemami” Olgi Boznańskiej czy portrety krakowskich artystów. Wystawy przybliżają także dawne życie codzienne - obyczaje, stroje, tańce, rękodzieło, zabawki, mity i legendy.
- Chcemy pokazać rożne oblicza Krakowa, zachęcić do odkrywania jego tradycji i kultury współczesnej - mówi Katarzyna Jakubowiak, rzeczniczka prasowa Krakowskiego Biura Festiwalowego, instytucji kultury, która uczestniczy w projekcie.