Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie

Morze, góry, energię miast i relaks w ciszy polecają zagranicznym turystom znani polscy sportowcy w najnowszej kampanii promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej.

Publikacja: 19.11.2024 12:44

Kolarka Katarzyna Niewiadoma i koszykarz Jeremy Sochan zachęcają zagranicznych turystow do odwiedzen

Kolarka Katarzyna Niewiadoma i koszykarz Jeremy Sochan zachęcają zagranicznych turystow do odwiedzenia Polski

Foto: POT

„Poland. More than you expected” (w polskiej wersji „Polska. Więcej niż myślisz”) to hasło kampanii promocyjnej przygotowanej na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej i sfinansowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Podkreśla ona wyjątkowe atuty Polski – piękno przyrody, bogate dziedzictwo kulturowe, nowoczesne, tętniące życiem miasta. Koncept kampanii opiera się na interakcji dwojga „ambasadorów”, która nawiązuje do komunikacji cyfrowej. Każdy z nich dzieli się własnymi rekomendacjami, dotyczącymi ulubionych miejsc w Polsce, zachęcając do ich odwiedzenia.

W 30-sekundowym spocie autorstwa agencji kreatywnej MullenLowe Warsaw i agencji mediowej Mediahub, cudzoziemiec nazywany Cristiano pyta dwoje polskich sportowców, kolarkę Katarzynę Niewiadomą i urodzonego w Stanach Zjednoczonych koszykarza Jeremy’ego Sochana, co warto zobaczyć w Polsce. Ci, na zasadzie kontrastu, wymieniają morze i góry, „super koncerty” i „relaks w ciszy”, „energię miast” i naturę, by na koniec zgodnie przyznać, że „Polska jest super dla każdego”.

Widzowie z 11 krajów obejrzą spot ze sportowcami

Kampania wystartowała na początku listopada i potrwa do 16 grudnia. Spot zobaczą widzowie w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Czechach, Austrii, Szwecji i na Węgrzech. Jest nakręcony w językach wszystkich tych krajów.

Kampania składa się z 30-sekundowych spotów telewizyjnych, promocji online (Programatic), działań w social mediach (Meta, TikTok, YouTube) i specjalnej strony internetowej.

POT zdecydował się wyświetlać spot także w polskiej telewizji. - Z myślą przede wszystkim o żyjących w Polsce cudzoziemcach i odwiedzających ich rodzinach - wyjaśnia dyrektor marketingu i komunikacji POT Agnieszka Walawender.

„Polska. Więcej niż myślisz” to, jak podkreśla POT, największa od ponad dekady międzynarodowa kampania promująca potencjał turystyczny Polski i jednocześnie pierwsze takie przedsięwzięcie ze sportowcami w rolach ambasadorów (to także część większego projektu MSiT - promocji Polski przez sport).

Sportowcy symbolem nowoczesnej i dynamicznej Polski

Jak wyjaśnia Walawender, głównymi kryteriami wyboru sportowców były ich rozpoznawalność za granicą i potencjał promocyjny. Pod tym kątem badaniom poddano grupę 21 sportowców, z których do następnego etapu przeszło 10. Wśród nich znaleźli się także Robert Lewandowski i Iga Świątek, ostatecznie jednak wybór padł na Katarzynę Niewiadomą, utytułowaną kolarkę szosową, medalistkę mistrzostw świata i tegoroczną zwyciężczynię Tour de France Femmes i Jeremy’ego Sochana – koszykarza o korzeniach polsko-amerykańskich, grającego w lidze NBA w klubie San Antonio Spurs i w reprezentacji Polski.

Czytaj więcej

Polskie miasta chcą się wspólnie promować. Organizacje turystyczne podpisały porozumienie

Zdaniem POT oboje symbolizują nowoczesny i dynamiczny wizerunek Polski, inspirując zagranicznych turystów do jej odkrywania.

- Chcemy promować Polskę otwartą, nowoczesną, niewykluczającą. Uważamy, że w rolach ambasadorów takiej Polski świetnie sprawdzą się właśnie Jeremy i Kasia - mówi Walawender.

Zasięg kampanii POT szacuje na ponad 200 milionów odbiorców.

„Poland. More than you expected” (w polskiej wersji „Polska. Więcej niż myślisz”) to hasło kampanii promocyjnej przygotowanej na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej i sfinansowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Podkreśla ona wyjątkowe atuty Polski – piękno przyrody, bogate dziedzictwo kulturowe, nowoczesne, tętniące życiem miasta. Koncept kampanii opiera się na interakcji dwojga „ambasadorów”, która nawiązuje do komunikacji cyfrowej. Każdy z nich dzieli się własnymi rekomendacjami, dotyczącymi ulubionych miejsc w Polsce, zachęcając do ich odwiedzenia.

Pozostało 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Warszawa coraz więcej zarabia na turystyce. „Atrakcyjność miasta przekłada się na zyski”
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Materiał Promocyjny
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością