Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne w Europie

Morze, góry, energię miast i relaks w ciszy polecają zagranicznym turystom znani polscy sportowcy w najnowszej kampanii promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej.

Publikacja: 19.11.2024 12:44

Kolarka Katarzyna Niewiadoma i koszykarz Jeremy Sochan zachęcają zagranicznych turystow do odwiedzen

Kolarka Katarzyna Niewiadoma i koszykarz Jeremy Sochan zachęcają zagranicznych turystow do odwiedzenia Polski

Foto: POT

„Poland. More than you expected” (w polskiej wersji „Polska. Więcej niż myślisz”) to hasło kampanii promocyjnej przygotowanej na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej i sfinansowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Podkreśla ona wyjątkowe atuty Polski - piękno przyrody, bogate dziedzictwo kulturowe, nowoczesne, tętniące życiem miasta. Koncept kampanii opiera się na interakcji dwojga ambasadorów, która nawiązuje do współczesnego języka komunikacji cyfrowej. Każdy z nich dzieli się osobistymi rekomendacjami dotyczącymi ulubionych miejsc w Polsce, zachęcając do ich odwiedzenia.

W 30-sekundowym spocie autorstwa agencji kreatywnej MullenLowe Warsaw i agencji mediowej Mediahub cudzoziemiec nazywany Cristiano pyta dwoje polskich sportowców, kolarkę Katarzynę Niewiadomą i koszykarza Jeremy’ego Sochana, co warto zobaczyć w Polsce. Ci, na zasadzie kontrastu, wymieniają morze i góry, „super koncerty” i „relaks w ciszy”, „energię miast” i naturę, by na koniec zgodnie przyznać, że „Polska jest super dla każdego”.

Widzowie z 11 krajów obejrzą spot ze sportowcami

Kampania wystartowała na początku listopada i potrwa do 16 grudnia. Obejmuje swym zasięgiem Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię, Holandię, Belgię, Czechy, Austrię, Szwecję i Węgry. Jest realizowana w językach wszystkich tych krajów.

Kampania składa się z 30-sekundowych spotów telewizyjnych, promocji online (Programatic), działań w social mediach (Meta, TikTok, YouTube) i specjalnej strony internetowej.

POT zdecydowała się wyświetlać spot także w polskiej telewizji. - Z myślą przede wszystkim o żyjących w Polsce cudzoziemcach i odwiedzających ich rodzinach - wyjaśnia dyrektor marketingu i komunikacji POT Agnieszka Walawender.

„Polska. Więcej niż myślisz” to, jak podkreśla POT, największa od ponad dekady międzynarodowa kampania promująca potencjał turystyczny Polski i jednocześnie pierwsze takie przedsięwzięcie ze sportowcami w rolach ambasadorów (to także część większego projektu MSiT - promocji Polski przez sport).

Sportowcy symbolem nowoczesnej i dynamicznej Polski

Jak wyjaśnia Agnieszka Walawender, głównymi kryteriami wyboru sportowców były ich rozpoznawalność za granicą i potencjał promocyjny. Pod tym kątem badaniom poddano grupę 21 sportowców, z których do następnego etapu przeszło 10. Wśród nich znaleźli się także Robert Lewandowski i Iga Świątek, ostatecznie jednak wybór padł na Katarzynę Niewiadomą - utytułowaną kolarkę szosową, medalistkę mistrzostw świata i tegoroczną zwyciężczynię Tour de France Femmes oraz Jeremy’ego Sochana - koszykarza o korzeniach polsko-amerykańskich, grającego w lidze NBA w klubie San Antonio Spurs i w reprezentacji Polski.

Zdaniem POT oboje symbolizują nowoczesny i dynamiczny wizerunek Polski, inspirując zagranicznych turystów do jej odkrywania.

- Chcemy promować Polskę inkluzywną, otwartą, nowoczesną, niewykluczającą. Uważamy, że w rolach ambasadorów takiej Polski świetnie sprawdzą się właśnie Jeremy i Kasia - mówi Agnieszka Walawender.

Zasięg kampanii POT szacuje na ponad 200 milionów odbiorców.

„Poland. More than you expected” (w polskiej wersji „Polska. Więcej niż myślisz”) to hasło kampanii promocyjnej przygotowanej na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej i sfinansowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Podkreśla ona wyjątkowe atuty Polski - piękno przyrody, bogate dziedzictwo kulturowe, nowoczesne, tętniące życiem miasta. Koncept kampanii opiera się na interakcji dwojga ambasadorów, która nawiązuje do współczesnego języka komunikacji cyfrowej. Każdy z nich dzieli się osobistymi rekomendacjami dotyczącymi ulubionych miejsc w Polsce, zachęcając do ich odwiedzenia.

Pozostało 81% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u
Nowe Trendy
Turyści omijają Jordanię. Wystraszył ich konflikt zbrojny
Nowe Trendy
Majorka: Wyższe ceny i protesty nie wystraszyły turystów. Przyjechało ich nawet więcej
Materiał Promocyjny
Europejczycy chcą ochrony klimatu, ale mają obawy o koszty
Nowe Trendy
Turcja liczyła w tym roku na 60 milionów turystów. Będzie miała ich więcej