Tureccy hotelarze tną ceny. Liczyli na więcej gości, ale zostają im puste pokoje

W tym roku Niemcy kupują wakacje w Turcji mniej chętnie niż w poprzednich latach, a to skłania tamtejszych hotelarzy do zmiany planów. Nie szukają jednak nowych rynków, ale raczej zachęcają niższymi cenami współpracujące z nimi biura podróży do przywiezienia więcej gości.

Publikacja: 16.04.2025 06:14

Tureccy hotelarze tną ceny. Liczyli na więcej gości, ale zostają im puste pokoje

Foto: Aleksander Kramarz

Niemieccy touroperatorzy zaczynają wprowadzać obniżki cen na wyjazdy do Turcji – pisze portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Co prawda ich skala nie jest może zbyt duża, ale jak mówi prezes biura podróży Bentour Deniz Ugur, to pierwszy sygnał, że hotelarze są bardziej elastyczni w negocjowaniu cen i otwarci na rozmowy o rabatach. To ważne, bo touroperator może wtedy zachęcić klientów, szczególnie rodziny z dziećmi, do kupowania wyjazdów także w szczycie sezonu.

Niemieccy turyści oszczędzają na wakacjach w Turcji

Już wcześniej inni touroperatorzy, tacy jak Coral Travel/Ferien Touristik i Anex Tour, zwracali uwagę na problem zbyt wysokich cen w okresie wakacyjnym. Również Thomas Bösl, dyrektor grupy RT i rzecznik kooperatywy QTA, podjął ten temat podczas rozmowy z prezesem tureckiego związku hotelarskiego Türofed Erkanem Yagcim.

Przekaz Bösla był jasny: w obliczu cen, które dla wielu rodzin stają się coraz mniej osiągalne, nie powinno się wykluczać alternatywnych form oferty, takich jak „all inclusive light” czy elastyczne formuły wyżywienia. Zdaniem Bösla, rozwiązania te zapewniłyby klientom „większy wybór” bez konieczności rezygnowania z korzystnej relacji ceny do jakości. Zróżnicowanie usług i cen mogłoby, według niego, stworzyć „nowe możliwości” dla branży.

Czytaj więcej

Najlepsze hotele z oferty Corala Travel nagrodzone. Turcja bezkonkurencyjna

Deniz Ugur z Bentouru podziela tę opinię. Jego zdaniem, to szansa dla hoteli, które zdecydują się na zróżnicowane produkty, jak na przykład wersja all inclusive light. Tego typu podejście umożliwia obniżenie cen bazowych. - Z naszej perspektywy to bardzo ważny krok, który może sprawić, że wakacje znów staną się osiągalne dla szerszej grupy turystów – wskazuje Ugur.

Jednocześnie hotele mogłyby w ten sposób lepiej kontrolować swoje wydatki, oferując gościom komfortowe warunki wakacyjne.

Więcej rabatów i bonusów w niemieckich biurach podróży

Touroperatorzy już podejmują inne działania: zwiększyli w programie udział hoteli trzy- i czterogwiazdkowych, a także – w porozumieniu z wybranymi hotelami – przedłużyli promocje dla klientów rezerwujących z wyprzedzeniem, niektórzy dają rabaty w formie tzw. „wakacyjnego bonusu”.

Warto zaznaczyć - pisze portal - że nie wszystkie hotele dostosowują się do bieżącej sytuacji rynkowej. Niektóre marki, takie jak Regnum i Maxx, w ogóle nie reagują na spadki rezerwacji. Według branżowych ekspertów, mogą sobie na to pozwolić, bo nie są zależne od rynku niemieckiego i wolą pozostawić pokoje niewynajęte, niż opuszczać ceny.

Niemieccy touroperatorzy zaczynają wprowadzać obniżki cen na wyjazdy do Turcji – pisze portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Co prawda ich skala nie jest może zbyt duża, ale jak mówi prezes biura podróży Bentour Deniz Ugur, to pierwszy sygnał, że hotelarze są bardziej elastyczni w negocjowaniu cen i otwarci na rozmowy o rabatach. To ważne, bo touroperator może wtedy zachęcić klientów, szczególnie rodziny z dziećmi, do kupowania wyjazdów także w szczycie sezonu.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Aquapark reklamował się przekreślonym dzieckiem. „Nieetyczne i dyskryminujące”
Nowe Trendy
Turystyka w cieniu polityki Donalda Trumpa. Kto straci?
Nowe Trendy
Oszukiwali na biletach do rzymskiego Koloseum. Zapłacą 20 milionów euro kary
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Nowe Trendy
Korzenie Chorwacji sięgają starożytnej Polski. Czy dlatego Polacy dobrze się tu czują?