Minister Emilewicz zaprasza na weekend za pół ceny

Do 31 stycznia potrwa rejestracja przedsiębiorców turystycznych chętnych do wzięcia udziału w ósmej już akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, która obędzie się w przedostatni weekend marca.

Publikacja: 08.01.2020 10:09

Minister Emilewicz zaprasza na weekend za pół ceny

Foto: Fot. materiały promocyjne

Ogólnopolską akcję „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” organizuje dwa razy w roku, wiosną i jesienią, Polska Organizacja Turystyczna, w tym roku pierwszy raz we współpracy z Ministerstwem Rozwoju (wcześniej z Ministerstwem Sportu i Turystyki). Hotelarze, restauratorzy, gestorzy placówek kulturalnych oferują wówczas swoje usługi w cenach obniżonych o połowę. Ma to zachęcić turystów do podróżowania po Polsce poza letnim i zimowym szczytem sezonu. Minionej jesieni POT pierwszy raz zaprosiła do skorzystania z tej oferty turystów z sąsiednich krajów.

CZYTAJ TEŻ: POT ściąga obcokrajowców na „Weekend za pół ceny”

Następna akcja odbędzie się od 20 do 22 marca. POT i Ministerstwo Rozwoju w rozesłanym dziś komunikacie informują, że instytucje samorządowe, organizacje związane z obsługą ruchu turystycznego i przedsiębiorcy, którzy chcą wziąć w niej udział, powinni wysłać zgłoszenie przez stronę polskazobaczwiecej.pl do 31 stycznia.

– Zachęcam wszystkich przedsiębiorców do przystąpienia do akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Jestem przekonana, że jest to dla nich szansa na pozyskanie nowych klientów i zapełnienie obiektów poza sezonem – mówi minister rozwoju Jadwiga Emilewicz, cytowana w komunikacie. – Już teraz obserwujemy wzrost krajowych wyjazdów krótkookresowych. Razem możemy wzmocnić ten trend i zachęcić Polaków do podróżowania przez cały rok.

ZOBACZ TAKŻE: Ponad tysiąc atrakcji na weekend za pół ceny

– Udział w projekcie to także doskonała okazja do darmowej reklamy. O akcji szeroko informują zarówno media ogólnopolskie, jak i lokalne – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk. – Polska Organizacja Turystyczna przeprowadzi też kampanię reklamową w internecie i środkach transportu, między innymi w pociągach PKP Intercity i autobusach PKS Polonus.

Jak dodaje, POT kolejny raz promować będzie akcję za granicą, a konkretnie w dziesięciu krajach, z których do Polski przyjeżdża ponad dwie trzecie zagranicznych turystów – w Niemczech, Czechach, Rosji, na Ukrainie, Litwie, Słowacji i Białorusi, a także w Finlandii, Norwegii i Szwecji. Na kampanię promocyjną POT przeznaczy około 200 tysięcy złotych.

Ogólnopolską akcję „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” organizuje dwa razy w roku, wiosną i jesienią, Polska Organizacja Turystyczna, w tym roku pierwszy raz we współpracy z Ministerstwem Rozwoju (wcześniej z Ministerstwem Sportu i Turystyki). Hotelarze, restauratorzy, gestorzy placówek kulturalnych oferują wówczas swoje usługi w cenach obniżonych o połowę. Ma to zachęcić turystów do podróżowania po Polsce poza letnim i zimowym szczytem sezonu. Minionej jesieni POT pierwszy raz zaprosiła do skorzystania z tej oferty turystów z sąsiednich krajów.

Popularne Trendy
Punkty informacji turystycznej mogą starać się o gwiazdki. Ruszyła certyfikacja
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Popularne Trendy
Turystyka daje Niemcom 9 procent PKB. "Politycy ją doceniają, ale mało dla niej robią"
Popularne Trendy
Do Hiszpanii przyjedzie 90 milionów turystów. "Ten motor napędzi gospodarkę"
Popularne Trendy
Badanie: Większość Polaków oszczędza, by wyjechać na wakacje
Popularne Trendy
Na Santorynie „rzeczywiście bywa tłoczono”. „Ale to można wyregulować limitami”