Reklama

Francuzi i Brytyjczycy szykują się na wielkie greckie wakacje

Ponad 3 miliony Francuzów i ponad milion miejsc od tylko jednego brytyjskiego touroperatora – turyści z Europy Zachodniej znów szykują się na wielkie greckie wakacje.

Publikacja: 01.04.2022 08:23

Francuzi i Brytyjczycy szykują się na wielkie greckie wakacje

Foto: Bloomberg

- Francuzi odwiedzają Grecję przeciętnie cztery razy w życiu – jako dzieci, jako studenci, młode pary, a później jako rodzice – mówi minister turystyki Grecji Vassilis Kikilias, który uczestniczył w dorocznym spotkaniu francuskich touroperatorów i agentów turystycznych. Wydarzenie zostało zorganizowane przez biuro podróży Selectour we współpracy z Grecką Narodową Organizacją Turystyczną - pisze portal branżowy Greek Travel Pages.

Czytaj więcej

Grecja: Turyści wracają powoli, za to są zamożniejsi i wyjeżdżają bardziej zadowoleni

Minister podkreślał, że spodziewa się dobrego lata w turystyce, także dlatego, że rezerwacji z Francji ciągle przybywa – w wielu wypadkach statystyki już teraz przekraczają te z 2019 roku. Z planów wynika, że na ten rok zaplanowanych zostało ponad 3 miliony miejsc w samolotach z Francji. To jeden z najważniejszych rynków źródłowych dla Grecji, a Francuzi są lojalnymi klientami, którzy chętnie wracają do tego kraju. Kikilias przypomniał, że jego resort cały czas pracuje nad poszerzeniem sezonu i promuje mniej znane miejsca.

Grecja ma też być liderem w realizowaniu strategii zrównoważonego rozwoju (aspekt istotny dla wielu turystów z zachdoniej Europy). By osiągnąć ten cel inwestuje w badania, wykorzystanie nowych narzędzi finansowych i metod naukowych. Wyzwanie jest wielkie, ale przedsiębiorcy chętnie się z nim mierzą.

Dobre wieści dla Grecji płyną też z Wielkiej Brytanii. Tamtejszy touroperator Jet2holidays i linia lotnicza Jet2.com ogłosiły, że dokładają na ten sezon ponad pół miliona miejsc w samolotach do tego kraju. W sumie zaoferują ponad 1,1 miliona miejsc - podaje brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Polak na wakacjach: odwiedził Turcję, Grecję, Egipt, spał w najlepszych hotelach

Plany obejmują też wypady do Aten – 14 kwietnia samoloty zaczną latać z Birmingham i Manchesteru. Połączenia te pojawiły się w programie pierwszy raz. Wśród nowości znalazły się także loty na Skiatos, Santoryn, do Prevezy, na Półwysep Chalcydycki i na Kos z różnych portów w Wielkiej Brytanii. Łącznie przewoźnik będzie obsługiwał połączenia z 10 baz do 15 kierunków w Grecji, a w ofercie touroperatora znalazło się ponad 1,1 tysiąca hoteli i 400 wilii.

Jak mówi prezes Jet2.com i Jet2holidays Steve Heapy, na ten rok firma przygotowała największy w historii program do Grecji.

- Francuzi odwiedzają Grecję przeciętnie cztery razy w życiu – jako dzieci, jako studenci, młode pary, a później jako rodzice – mówi minister turystyki Grecji Vassilis Kikilias, który uczestniczył w dorocznym spotkaniu francuskich touroperatorów i agentów turystycznych. Wydarzenie zostało zorganizowane przez biuro podróży Selectour we współpracy z Grecką Narodową Organizacją Turystyczną - pisze portal branżowy Greek Travel Pages.

Minister podkreślał, że spodziewa się dobrego lata w turystyce, także dlatego, że rezerwacji z Francji ciągle przybywa – w wielu wypadkach statystyki już teraz przekraczają te z 2019 roku. Z planów wynika, że na ten rok zaplanowanych zostało ponad 3 miliony miejsc w samolotach z Francji. To jeden z najważniejszych rynków źródłowych dla Grecji, a Francuzi są lojalnymi klientami, którzy chętnie wracają do tego kraju. Kikilias przypomniał, że jego resort cały czas pracuje nad poszerzeniem sezonu i promuje mniej znane miejsca.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
„Pogoria” wróciła do Gdyni. Na co dzień promuje Polskę na Morzu Śródziemnym
Popularne Trendy
Tajlandia liczy turystów – nowy rekord dzięki gościom z Azji
Popularne Trendy
Turcja: Hotelowe bufety to marnotrawstwo jedzenia. Czas z tym skończyć
Popularne Trendy
Wiceminister funduszy: Będzie rozmowa z hotelarzami, jak rozwijać polską turystykę
Reklama
Reklama