Od kilku lat Polska zajmuje czołowe miejsca na liście krajów, z których przyjeżdża do Grecji najwięcej turystów. W ubiegłym roku była piąta, po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech i Francji, z wynikiem ponad 900 tysięcy turystów. W pierwszym roku pandemii Polska zaliczyła najmniejszy spośród wszystkich rynków źródłowych Grecji spadek liczby turystów, zaś w lipcu, sierpniu i we wrześniu 2021 r. wysunęła się na rekordowe trzecie miejsce pod względem liczby przylotów.
Grecja jest bardzo aktywna marketingowo na polskim rynku i nigdy nie brakowało jej na najważniejszych w Polsce targach turystycznych. Nie inaczej było tym razem. W stoisku Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej (Greek National Tourism Organization - GNTO) na targach ITTF Warsaw w Pałacu Kultury i Nauki (16-18 marca) można było spotkać się z reprezentantami sieci hotelowych Zeus i Grecotel oraz sześciu regionów: Wyspy Egejskie Północne, Kreta, Macedonia Środkowa, Macedonia Wschodnia i Tracja, Grecja Zachodnia, Epir i Tesalia.
Drugiego dnia targów Grecy zaprosili przedstawicieli branży turystycznej i mediów na prezenatcję atrakcji turystycznych regionów wystawiających się na ITTF.
- Nasi wystawcy pokażą wam piękno Grecji - mówiła dyrektor GNTO na Polskę i Czechy Nikoletta Nikolopoulou.
Na początek dyrektor zaprezentowała główny film promocyjny „Greece - you will want to stay forever” (Grecja - zechcesz zostać tu na zawsze), wspierający działania marketingowe GNTO w tym roku.