Dokąd zmierza grecka turystyka? Nowa minister wyznaczyła jej cztery cele

- Głównym celem greckiej turystyki na najbliższe dziesięć lat jest silny, konkurencyjny, zrównoważony produkt turystyczny. Zapewni on dochody, miejsca pracy i społeczną harmonię - mówi nowa minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni.

Publikacja: 10.07.2023 19:51

Minister Olga Kefalogianni przedstawiła cztery kierunki działania rządu na rzecz turystyki w parlame

Minister Olga Kefalogianni przedstawiła cztery kierunki działania rządu na rzecz turystyki w parlamencie

Foto: Ministerstwo Turystyki Grecji

Grecka minister turystyki Olga Kefalogianni wskazała w piątek podczas trzydniowej debaty w parlamencie greckim działania, które ministerstwo planuje podjąć, aby grecka turystyka stała się silniejsza, bardziej konkurencyjna i zrównoważona. Jak mówiła, Grecja może stać się globalnie atrakcyjnym kierunkiem całorocznym dzięki swoim przewagom komparatywnym – relacjonuje serwis Greek Travel Pages.

Czytaj więcej

"Grecja to więcej niż widać". Czeka na turystów 365 dni w roku

Po pierwsze większe rozproszenie turystów

Kefalogianni wskazała cztery cele, jakie zamierza realizować. Pierwszy to osiągnięcie zrównoważonego rozwoju turystyki poprzez zapewnienie odwiedzającym dostępu do mniej znanych obszarów w 13 regionach kraju.

Według minister rozproszenie turystów po wszystkich regionach kraju pomoże osiągnąć zrównoważony rozwój turystyki. Wysiłki zostaną wsparte przez ustanowienie Organizacji Zarządzania Destynacją i Marketingu (DMMO), uruchomienie Krajowego Obserwatorium Zrównoważonego Rozwoju Turystyki i ukończenie Specjalnych Ram Planowania Przestrzennego dla turystyki we współpracy z Ministerstwem Środowiska.

Rząd zamierza sfinalizować prace legislacyjne, mające wzmocnić przedsiębiorczość turystyczną, zapewnić jakość usług turystycznych i zabezpieczyć produkt turystyczny kraju. Zmiany obejmą przepisy dotyczących krótkoterminowego wynajmu mieszkań w centrach miast i w miejscach, w których panuje nadmierny ruch turystyczny. Jak mówiła minister, rząd będzie się starał zapewnić uczciwą konkurencję na rynku.

Drugim celem będzie wzbogacenie i zróżnicowanie produktu turystycznego Grecji. Nacisk będzie położony na podkreślenie nowych produktów, doświadczeń i miejsc docelowych oraz wzbogacenie tożsamości kraju o nowe funkcje.

- Poprawa konkurencyjności będzie również realizowana poprzez promowanie specjalnych form turystyki i wzmocnienie ram instytucjonalnych tematycznej działalności turystycznej w przedsiębiorstwach i realizację strategii ich rozwoju i promocji – mówiła Kefalogianni.

Czytaj więcej

Grecy: Nasz rząd wie, jak promować turystykę

Wymieniła projekty infrastrukturalne, uwzględnione w greckim funduszu odbudowy (środki unijne): tworzenie nowych i modernizacja istniejących parków nurkowych, unowocześnienie infrastruktury w ośrodkach narciarskich i schroniskach górskich i rozbudowa tras zjazdowych, pobudzenie rozwoju turystyki zdrowotnej i wellness poprzez modernizację i budowę infrastruktury uzdrowisk termalnych, promowanie tradycji kulinarnych kraju, kształtowanie regulacji dla tematycznych form turystyki (city breaki, turystyka luksusowa, turystyka morska-wycieczkowa, turystyka kulturowa, turystyka religijna itp.) oraz opracowywanie strategii ich wspierania, wzmocnienia specjalnych produktów turystycznych, jak turystyka wędkarska we współpracy z Ministerstwem Rozwoju Wsi i Żywności, a także wzmocnienie krajowego popytu poprzez kontynuowanie i doskonalenie programu dotacji „Turystyka dla wszystkich”.

Potrzebna będzie promocja i szkolenia kadr

Jako trzeci cel minister wymieniła wzmocnienie wizerunku i tożsamości greckiego produktu turystycznego na świecie. Ten cel rząd chce osiągnąć poprzez promowane specjalnych form turystyki i mniej znanych greckich destynacji.

Wśród potrzebnych działań wskazała „pełną modernizację Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej (GNTO) i jej cyfrowe unowocześnienie”.

Czytaj więcej

Nowa kampania promocyjna Grecji. „Wizyta u nas odmieni twoje życie”

Ostatnim, czwartym, celem greckiego rządu w dziedzinie turystyki będzie podniesienie poziomu edukacji kadr dla przemysłu turystycznego.

Nowoczesne programy szkoleniowe mają być prowadzone dla co najmniej 180 tysięcy pracowników w turystyce i w nowych dziedzinach z nią związanych, zgodnie z potrzebami rynku.

Olga Kefalogianni została ministrem turystyki Grecji pod koniec czerwca, po wyborach parlamentarnych, w których zwyciężyła Nowa Demokracja, partia premiera Kiriakosa Micotakisa.

Grecka minister turystyki Olga Kefalogianni wskazała w piątek podczas trzydniowej debaty w parlamencie greckim działania, które ministerstwo planuje podjąć, aby grecka turystyka stała się silniejsza, bardziej konkurencyjna i zrównoważona. Jak mówiła, Grecja może stać się globalnie atrakcyjnym kierunkiem całorocznym dzięki swoim przewagom komparatywnym – relacjonuje serwis Greek Travel Pages.

Po pierwsze większe rozproszenie turystów

Pozostało 90% artykułu
Popularne Trendy
W Grecji najchętniej odpoczywają Niemcy, Brytyjczycy i Bułgarzy. Polacy też to lubią
Popularne Trendy
Hiszpańska wyspa broni się przed turystami – część hoteli ma zniknąć
Popularne Trendy
Oczami turystów: Kraków i Warszawa na liście najtańszych w Europie na city break
Popularne Trendy
Turcja bije kolejne rekordy w turystyce. „Najlepszy początek roku w historii”
Popularne Trendy
Spacery w samym bikini po mieście? Włosi mówią „basta” i nakładają mandaty