Reklama

Dokąd zmierza grecka turystyka? Nowa minister wyznaczyła jej cztery cele

- Głównym celem greckiej turystyki na najbliższe dziesięć lat jest silny, konkurencyjny, zrównoważony produkt turystyczny. Zapewni on dochody, miejsca pracy i społeczną harmonię - mówi nowa minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni.

Publikacja: 10.07.2023 19:51

Minister Olga Kefalogianni przedstawiła cztery kierunki działania rządu na rzecz turystyki w parlame

Minister Olga Kefalogianni przedstawiła cztery kierunki działania rządu na rzecz turystyki w parlamencie

Foto: Ministerstwo Turystyki Grecji

Grecka minister turystyki Olga Kefalogianni wskazała w piątek podczas trzydniowej debaty w parlamencie greckim działania, które ministerstwo planuje podjąć, aby grecka turystyka stała się silniejsza, bardziej konkurencyjna i zrównoważona. Jak mówiła, Grecja może stać się globalnie atrakcyjnym kierunkiem całorocznym dzięki swoim przewagom komparatywnym – relacjonuje serwis Greek Travel Pages.

Czytaj więcej

"Grecja to więcej niż widać". Czeka na turystów 365 dni w roku

Po pierwsze większe rozproszenie turystów

Kefalogianni wskazała cztery cele, jakie zamierza realizować. Pierwszy to osiągnięcie zrównoważonego rozwoju turystyki poprzez zapewnienie odwiedzającym dostępu do mniej znanych obszarów w 13 regionach kraju.

Według minister rozproszenie turystów po wszystkich regionach kraju pomoże osiągnąć zrównoważony rozwój turystyki. Wysiłki zostaną wsparte przez ustanowienie Organizacji Zarządzania Destynacją i Marketingu (DMMO), uruchomienie Krajowego Obserwatorium Zrównoważonego Rozwoju Turystyki i ukończenie Specjalnych Ram Planowania Przestrzennego dla turystyki we współpracy z Ministerstwem Środowiska.

Rząd zamierza sfinalizować prace legislacyjne, mające wzmocnić przedsiębiorczość turystyczną, zapewnić jakość usług turystycznych i zabezpieczyć produkt turystyczny kraju. Zmiany obejmą przepisy dotyczących krótkoterminowego wynajmu mieszkań w centrach miast i w miejscach, w których panuje nadmierny ruch turystyczny. Jak mówiła minister, rząd będzie się starał zapewnić uczciwą konkurencję na rynku.

Reklama
Reklama

Drugim celem będzie wzbogacenie i zróżnicowanie produktu turystycznego Grecji. Nacisk będzie położony na podkreślenie nowych produktów, doświadczeń i miejsc docelowych oraz wzbogacenie tożsamości kraju o nowe funkcje.

- Poprawa konkurencyjności będzie również realizowana poprzez promowanie specjalnych form turystyki i wzmocnienie ram instytucjonalnych tematycznej działalności turystycznej w przedsiębiorstwach i realizację strategii ich rozwoju i promocji – mówiła Kefalogianni.

Czytaj więcej

Grecy: Nasz rząd wie, jak promować turystykę

Wymieniła projekty infrastrukturalne, uwzględnione w greckim funduszu odbudowy (środki unijne): tworzenie nowych i modernizacja istniejących parków nurkowych, unowocześnienie infrastruktury w ośrodkach narciarskich i schroniskach górskich i rozbudowa tras zjazdowych, pobudzenie rozwoju turystyki zdrowotnej i wellness poprzez modernizację i budowę infrastruktury uzdrowisk termalnych, promowanie tradycji kulinarnych kraju, kształtowanie regulacji dla tematycznych form turystyki (city breaki, turystyka luksusowa, turystyka morska-wycieczkowa, turystyka kulturowa, turystyka religijna itp.) oraz opracowywanie strategii ich wspierania, wzmocnienia specjalnych produktów turystycznych, jak turystyka wędkarska we współpracy z Ministerstwem Rozwoju Wsi i Żywności, a także wzmocnienie krajowego popytu poprzez kontynuowanie i doskonalenie programu dotacji „Turystyka dla wszystkich”.

Potrzebna będzie promocja i szkolenia kadr

Jako trzeci cel minister wymieniła wzmocnienie wizerunku i tożsamości greckiego produktu turystycznego na świecie. Ten cel rząd chce osiągnąć poprzez promowane specjalnych form turystyki i mniej znanych greckich destynacji.

Wśród potrzebnych działań wskazała „pełną modernizację Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej (GNTO) i jej cyfrowe unowocześnienie”.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Nowa kampania promocyjna Grecji. „Wizyta u nas odmieni twoje życie”

Ostatnim, czwartym, celem greckiego rządu w dziedzinie turystyki będzie podniesienie poziomu edukacji kadr dla przemysłu turystycznego.

Nowoczesne programy szkoleniowe mają być prowadzone dla co najmniej 180 tysięcy pracowników w turystyce i w nowych dziedzinach z nią związanych, zgodnie z potrzebami rynku.

Olga Kefalogianni została ministrem turystyki Grecji pod koniec czerwca, po wyborach parlamentarnych, w których zwyciężyła Nowa Demokracja, partia premiera Kiriakosa Micotakisa.

Grecka minister turystyki Olga Kefalogianni wskazała w piątek podczas trzydniowej debaty w parlamencie greckim działania, które ministerstwo planuje podjąć, aby grecka turystyka stała się silniejsza, bardziej konkurencyjna i zrównoważona. Jak mówiła, Grecja może stać się globalnie atrakcyjnym kierunkiem całorocznym dzięki swoim przewagom komparatywnym – relacjonuje serwis Greek Travel Pages.

Po pierwsze większe rozproszenie turystów

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke odchodzi ze stanowiska
Popularne Trendy
Podróże Europejczyków. Polacy wśród mistrzów odwiedzania stron rodzinnych
Popularne Trendy
Rząd Niemiec pracuje nad nową strategią dla turystyki. Nacisk na konkurencyjność
Popularne Trendy
Polska zaprasza Holendrów do Gdyni i Lublina. „Obserwujemy wzrost zainteresowania”
Reklama
Reklama