YouGov co roku przygotowuje ranking najwyżej ocenianych marek z różnych branż. Analiza powstaje we współpracy z gazetą „Handelsblatt”. Jednym z kryteriów jest wskaźnik gotowości klienta do rekomendowania danej firmy innym. Do obliczenia oceny wykorzystywane są odpowiedzi na pytania stawiane w ankiecie: „Którą z tych marek polecił(a)by Pan/Pani swojemu przyjacielowi albo koledze?” i „Skorzystanie, z której z tych marek odradził(a)by Pan/Pani swojemu przyjacielowi albo koledze?”. Następnie od liczby pozytywnych opinii odejmowane są te negatywne. Skala jest bardzo szeroka, bo rozciąga się od minus 100 do 100 punktów.
Czytaj więcej
Wiedeń planuje wprowadzić bardziej rygorystyczne zasady wynajmu mieszkań i domów za pośrednictwem...
W rankingu przedstawione zostały firmy, które uzyskały najwyższy wskaźnik ocen od 1 lipca 2022 roku do 30 czerwca 2023 roku. Analizy były prowadzone codziennie wśród Niemców w wieku od 18 lat w ramach wywiadów internetowych. Autorzy uwzględnili tylko te marki, które zebrały przynajmniej 150 opinii. To oznacza, że w zestawieniu pojawiły się 874 firmy z około 1300 ocenianych w ramach BrandIndexu.
Na ostateczny wyniki składały się wyniki wskaźnika gotowości do polecenia firmy dalej, ale też ogólne wrażenie, jakość, poziom zadowolenia klienta, stosunek ceny do jakości oraz wizerunek jako pracodawcy.
W kategorii „transport” zwycięzcą zostały linie lotnicze Emirates. W pierwszej piątce znalazły się także Swiss, Turkish Airlines, wypożyczalnia samochodów Sixt i platforma łącząca kierowców z pasażerami BlaBlaCar. Pozostałe firmy, które pojawiły się w tej kategorii to (ułożone alfabetycznie): AirFrance, Avis, Buchbinder, Condor, Deutsche Bahn, EasyJet, Enterprise, Europcar, Eurowings, FlixBus, Hertz, Lufthansa, Ryanair i SunExpress.