Najlepsze firmy w turystyce? Klienci powiedzieli, które najchętniej polecają

Aida, Emirates i Booking.com to trzy najwyżej oceniane przez Niemców marki z branży turystyczno-przewozowej.

Publikacja: 25.08.2023 09:12

Markę statków wycieczkowych niemieccy klienci ocenili najwyżej

Markę statków wycieczkowych niemieccy klienci ocenili najwyżej

Foto: Bloomberg

YouGov co roku przygotowuje ranking najwyżej ocenianych marek z różnych branż. Analiza powstaje we współpracy z gazetą „Handelsblatt”. Jednym z kryteriów jest wskaźnik gotowości klienta do rekomendowania danej firmy innym. Do obliczenia oceny wykorzystywane są odpowiedzi na pytania stawiane w ankiecie: „Którą z tych marek polecił(a)by Pan/Pani swojemu przyjacielowi albo koledze?” i „Skorzystanie, z której z tych marek odradził(a)by Pan/Pani swojemu przyjacielowi albo koledze?”. Następnie od liczby pozytywnych opinii odejmowane są te negatywne. Skala jest bardzo szeroka, bo rozciąga się od minus 100 do 100 punktów.

Czytaj więcej

Wiedeń zaostrza zasady wynajmowania mieszkań przez Airbnb. "Powrót do korzeni"

W rankingu przedstawione zostały firmy, które uzyskały najwyższy wskaźnik ocen od 1 lipca 2022 roku do 30 czerwca 2023 roku. Analizy były prowadzone codziennie wśród Niemców w wieku od 18 lat w ramach wywiadów internetowych. Autorzy uwzględnili tylko te marki, które zebrały przynajmniej 150 opinii. To oznacza, że w zestawieniu pojawiły się 874 firmy z około 1300 ocenianych w ramach BrandIndexu.

Na ostateczny wyniki składały się wyniki wskaźnika gotowości do polecenia firmy dalej, ale też ogólne wrażenie, jakość, poziom zadowolenia klienta, stosunek ceny do jakości oraz wizerunek jako pracodawcy.

W kategorii „transport” zwycięzcą zostały linie lotnicze Emirates. W pierwszej piątce znalazły się także Swiss, Turkish Airlines, wypożyczalnia samochodów Sixt i platforma łącząca kierowców z pasażerami BlaBlaCar. Pozostałe firmy, które pojawiły się w tej kategorii to (ułożone alfabetycznie): AirFrance, Avis, Buchbinder, Condor, Deutsche Bahn, EasyJet, Enterprise, Europcar, Eurowings, FlixBus, Hertz, Lufthansa, Ryanair i SunExpress.

W kategorii „usługodawca turystyczny i portale rezerwacyjne” pierwsze miejsce zajął Booking.com, a za nim uplasowały się FeWo-direkt, Check24 Reisen, Airbnb i Secret Escapes. W rankingu znalazły się również ab-in-den-Urlaub.de, ADAC Reisen, Aldi Reisen, Alltours, Expedia, Fluege.de, FTI, HolidayCheck.de, Hotel.de, HRS (Hotel Reservation Service), Lidl Reisen, Opodo, Schauinsland Reisen, Sonnenklar TV, trivago, TUI, TUI Fly i weg.de.

Ostatnia kategoria związana z turystyką to „hotele i rejsy wycieczkowe”. Tu liderem została Aida, a dalszych pozycjach uplasowały się Motel One, TUI Cruises, Steigenberger oraz Hilton. Badacze uwzględnili również: a&o Hostels, B&B Hotels Best Western, Dorint, Holiday Inn, Ibis, Intercity Hotels, Maritim, Marriott, Mercure, NH Hotels, Novotel, Park Inn by Radisson, a także Radisson Blu.

Popularne Trendy
Turystyczni blogerzy stają w szranki. „Odkrywamy niezwykłe polskie miejsca”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Popularne Trendy
Idealne wakacje Polaka? Plaża, all inclusive i animacje dla dzieci
Popularne Trendy
Polska zaprasza na rowery, kajaki i wędrówki. Nowa promocja w Niderlandach
Popularne Trendy
Hiszpania ma problem z pensjami w turystyce. Kobiety zostają w tyle
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Popularne Trendy
Anna Ptak nową prezeską turystyki dziecięcej w Polskiej Izbie Turystyki