W czasie kongresu zorganizowanego przez niemiecki portal i magazyn „FVW” w hiszpańskiej Walencji wystąpił dyrektor Turespañy, organizacji promującej Hiszpanię jako kierunek turystyczny, Alvaro Blanco. Podkreślał on, że kraj nie chce konkurować ceną z innymi państwami, nawet jeśli oznacza to, że gości przyjeżdżać będzie mniej. Celem jest raczej skupienie się na usługach zwiększających przychody i odpowiadających im produktach.

Inni uczestnicy wydarzenia ocenili, że taka polityka spowoduje zwrócenie się niemieckich klientów w stronę Turcji - donosi turecki portal branży turystycznej Turizm Gazetesi.

Czytaj więcej

Milion polskich turystów w Turcji. Daleko im jednak do Rosjan

Roland Gassner, dyrektor ds. rozwoju w firmie analitycznej Travel+Data Analytics, argumentował, że szczególnie rodziny i goście wrażliwi na cenę będą rezerwować wyjazdy do Turcji.

Jak dodaje, w Niemczech Hiszpania już traci udział w rynku na rzecz Turcji, a powodem są właśnie rosnące ceny. Z danych TDA wynika, że o ile wartość sprzedanych wyjazdów do Hiszpanii wzrosła o 9 procent, o tyle w wypadku Turcji wzrost wyniósł 52 procent. Liczba odwiedzających zwiększyła się natomiast o 24 procent, porównując rok do roku.