Według hiszpańskiego portalu branży turystycznej Hosteltur, Portugalia dysponuje dziś ponad 113 tysiącami pokojów. Są to w większości obiekty trzygwiazdkowe, ale widać tendencję do podnoszenia standardu – o ile hoteli niższej jakości ubywa, o tyle przybywa tych z czterema i pięcioma gwiazdkami. Z jednej strony to wynik modernizowania istniejących obiektów, z drugiej — wchodzenia na rynek nowych, luksusowych marek, jak W Algarve i W Residences Algarve.
Inwestorów interesuje głównie Lizbona
Jak wynika z raportu przygotowanego przez Global Asste Solutions nowe obiekty powstają głównie w trzech regionach – w samej Lizbonie, na północy kraju i w Algarve na południu.
W stolicy, w której buduje się najwięcej, struktura podaży zmienia się najmniej – segment trzygwiazdkowy ma udział na poziomie 23 procent, a czterogwiazdkowy 46 procent. W sumie rynek zwiększy się o 4635 pokojów, z czego 73,2 procent jest już w budowie.
Raport pokazuje też, że 73 procent nowych miejsc noclegowych będzie sygnowanych markami znanych sieci, głównie Accoru i Melii (odpowiednio 9,2 i 8 procent całkowitej liczby pokojów).
Jedna trzecia oferty odnosić się ma do kategorii upscale, dotyczy to głównie Lizbony, a 5 procent stanowić będą obiekty luksusowe.