"Wpadnij do Dubaju" - kolejny udany sezon turystyki w emiracie

Już zeszły rok był bardzo udany dla turystyki Dubaju. Ten również zapowiada się imponująco - od stycznia do czerwca emirat odwiedziło 9,3 miliona gości z zagranicy, co oznacza, że przyjezdnych było więcej o 9 procent niż przed rokiem.

Publikacja: 02.08.2024 02:42

Egzotyczny emirat słynie z bogactwa przypraw, można je kupić na suku

Egzotyczny emirat słynie z bogactwa przypraw, można je kupić na suku

Foto: Dubai Tourism

Jak podaje portal Travelnews, najwięcej gości przyjechało z krajów Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu - łącznie 26 procent wszystkich. Na drugim miejscu znalazła się Europa z 20-procentowym udziałem w tym ruchu.

Czytaj więcej

Dubaj, Tokio, Kopenhaga - Tripadvisor ogłosił najlepsze kierunki turystyczne 2024

Emirat stawia na rozwój turystyki, a jednym z jej filarów jest segment hotelarski. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy otworzyło się kilka obiektów najlepszych marek, jak The Lana, pierwszy hotel Dorchester Collection na Bliskim Wschodzie, pierwszy w Dubaju hotel fitnessowy Siro One i Hilton Dubai Creek Hotel & Residences. W minionym półroczu otworzyła się też kolejna atrakcja - w kompleksie parków rozrywki Dubai Parks and Resorts powstał Real Madrit World (świat klubu sportowego Real Madryt).

Wskaźniki wykorzystania bazy noclegowej pokazują, że średnie obłożenie w analizowanym okresie wyniosło 78,7 procent i było o 1 punkt procentowy wyższe niż przed rokiem. Liczba sprzedanych pokojonocy wzrosła o 3 procent, do 21,35 miliona.

Emirat zachęca: Wpadnij do Dubaju

Motorem napędzającym ruch przyjazdowy do metropolii są działania marketingowe prowadzone w różnych częściach świata. Obecnie toczy się muzyczna kampania reklamowa w reżyserii Michaela Graceya pod tytułem „Where will Dubai take you now?”. Widzowie mogą dzięki temu odwiedzić każdy zakątek emiratu.

Inna inicjatywa to program „Drop by Dubai” (z angielskiego — wpadnij do Dubaju), która promuje miasto, jako świetny przystanek w dłuższej podróży.

Jak podaje portal Travelnews, najwięcej gości przyjechało z krajów Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu - łącznie 26 procent wszystkich. Na drugim miejscu znalazła się Europa z 20-procentowym udziałem w tym ruchu.

Emirat stawia na rozwój turystyki, a jednym z jej filarów jest segment hotelarski. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy otworzyło się kilka obiektów najlepszych marek, jak The Lana, pierwszy hotel Dorchester Collection na Bliskim Wschodzie, pierwszy w Dubaju hotel fitnessowy Siro One i Hilton Dubai Creek Hotel & Residences. W minionym półroczu otworzyła się też kolejna atrakcja - w kompleksie parków rozrywki Dubai Parks and Resorts powstał Real Madrit World (świat klubu sportowego Real Madryt).

Popularne Trendy
Patrzenie w gwiazdy, wyprawy na rakietach śnieżnych, morsowanie - Styria czeka na Polaków
Popularne Trendy
Polska budzi zainteresowanie turystów. Przyjeżdżają i chętnie u nas nocują
Popularne Trendy
Nitras: Turystyczna wizyta na Dolnym Śląsku to patriotyczny obowiązek
Popularne Trendy
Rainbow: Polska turystyka zasługuje na duże targi. A my chcemy być ich częścią
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Popularne Trendy
Trzy dni święta turystyki w Poznaniu - trzy Salony, pięciuset wystawców