"Wpadnij do Dubaju" - kolejny udany sezon turystyki w emiracie

Już zeszły rok był bardzo udany dla turystyki Dubaju. Ten również zapowiada się imponująco - od stycznia do czerwca emirat odwiedziło 9,3 miliona gości z zagranicy, co oznacza, że przyjezdnych było więcej o 9 procent niż przed rokiem.

Publikacja: 02.08.2024 02:42

Egzotyczny emirat słynie z bogactwa przypraw, można je kupić na suku

Egzotyczny emirat słynie z bogactwa przypraw, można je kupić na suku

Foto: Dubai Tourism

Jak podaje portal Travelnews, najwięcej gości przyjechało z krajów Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu - łącznie 26 procent wszystkich. Na drugim miejscu znalazła się Europa z 20-procentowym udziałem w tym ruchu.

Czytaj więcej

Dubaj, Tokio, Kopenhaga - Tripadvisor ogłosił najlepsze kierunki turystyczne 2024

Emirat stawia na rozwój turystyki, a jednym z jej filarów jest segment hotelarski. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy otworzyło się kilka obiektów najlepszych marek, jak The Lana, pierwszy hotel Dorchester Collection na Bliskim Wschodzie, pierwszy w Dubaju hotel fitnessowy Siro One i Hilton Dubai Creek Hotel & Residences. W minionym półroczu otworzyła się też kolejna atrakcja - w kompleksie parków rozrywki Dubai Parks and Resorts powstał Real Madrit World (świat klubu sportowego Real Madryt).

Wskaźniki wykorzystania bazy noclegowej pokazują, że średnie obłożenie w analizowanym okresie wyniosło 78,7 procent i było o 1 punkt procentowy wyższe niż przed rokiem. Liczba sprzedanych pokojonocy wzrosła o 3 procent, do 21,35 miliona.

Emirat zachęca: Wpadnij do Dubaju

Motorem napędzającym ruch przyjazdowy do metropolii są działania marketingowe prowadzone w różnych częściach świata. Obecnie toczy się muzyczna kampania reklamowa w reżyserii Michaela Graceya pod tytułem „Where will Dubai take you now?”. Widzowie mogą dzięki temu odwiedzić każdy zakątek emiratu.

Inna inicjatywa to program „Drop by Dubai” (z angielskiego — wpadnij do Dubaju), która promuje miasto, jako świetny przystanek w dłuższej podróży.

Jak podaje portal Travelnews, najwięcej gości przyjechało z krajów Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu - łącznie 26 procent wszystkich. Na drugim miejscu znalazła się Europa z 20-procentowym udziałem w tym ruchu.

Emirat stawia na rozwój turystyki, a jednym z jej filarów jest segment hotelarski. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy otworzyło się kilka obiektów najlepszych marek, jak The Lana, pierwszy hotel Dorchester Collection na Bliskim Wschodzie, pierwszy w Dubaju hotel fitnessowy Siro One i Hilton Dubai Creek Hotel & Residences. W minionym półroczu otworzyła się też kolejna atrakcja - w kompleksie parków rozrywki Dubai Parks and Resorts powstał Real Madrit World (świat klubu sportowego Real Madryt).

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki. Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
Popularne Trendy
Taste Poland. Polska kuchnia (i nie tylko) na targach turystycznych w Berlinie
Popularne Trendy
36 milionów turystów odwiedziło Grecję. Grecy zarobili 22 miliardy euro
Popularne Trendy
Bony turystyczne mogą wrócić, ale po nowemu. W jakiej formie i dla kogo?
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”