Reklama
Rozwiń
Reklama

Unijny komisarz od turystyki: Europa musi pozostać najważniejszym kierunkiem

W Europie jest 3,5 miliona firm zajmujących się turystyką. Zatrudniają 20 milionów ludzi. Jak zrobić, żeby utrzymać pozycję kontynentu odwiedzanego przez największą liczbę turystów? Nowy unijny komisarz ds. zrównoważonego transportu i turystyki, Apostolos Tzitzikostas, ma na to plan.

Publikacja: 19.11.2024 01:07

Unijny komisarz od turystyki: Europa musi pozostać najważniejszym kierunkiem

Foto: Aleksander Kramarz

Tzitzikostas spotkał się z branżą turystyczną na 39. targach turystycznych Philoxenia w Salonikach – relacjonuje portal Greek Travel Peges. Przedstawił tam swoją wizję rozwoju turystyki europejskiej i greckiej.

Pierwszy w historii Unii Europejskiej komisarz do spraw turystyki mówił, że najważniejszym celem, jaki sobie stawia, jest zadbanie by Europa utrzymała pozycję najpopularniejszego kierunku turystycznego na świecie. Ma się to udać dzięki opracowaniu zrównoważonego modelu jej rozwoju. By mogło się to zadziać, potrzebna jest innowacyjność i zdolność do adaptacji.

Po pierwsze zmniejszyć wpływ turystyki na klimat

Główne wyzwania, jakimi zamierza zająć się nowy komisarz, to zmiany klimatyczne i zrównoważony rozwój – chodzi o opracowanie modeli działania, które minimalizują wpływ podróży na środowisko. Na drugim miejscu wymienia wykorzystanie technologii do zwiększenia wydajności i poprawy doświadczeń odwiedzających, na trzecim - lepsze zarządzanie ruchem turystycznym, w tym skierowanie ich do różnych miejsc, nie tylko tych najbardziej znanych. To łączy się z czwartym celem, jakim jest promowanie mniej odwiedzanych terenów, co zmniejszy presję na te najpopularniejsze.

Czytaj więcej

Majorka: Wyższe ceny i protesty nie wystraszyły turystów. Przyjechało ich nawet więcej

Tzitzikostas podkreślił również znaczenie wydłużenia sezonu turystycznego w Grecji na cały rok, trzeba też więcej inwestować w infrastrukturę, by lepiej obsługiwać rosnącą liczbę przyjezdnych i tak zarządzać turystyką, by przynosiła więcej korzyści lokalnym społecznościom.

Reklama
Reklama

Turystyka musi dostosować się do nowej sytuacji

Tzitzikostas ma duże doświadczenie w polityce lokalnej – jest gubernatorem Macedonii Środkowej, teraz wzywa innych samorządowców do zarządzania kierunkami w sposób zorientowany na wyniki – zwraca uwagę portal.

– Turystyka musi dostosować się do nowych realiów, a samorządy odgrywają w tej transformacji kluczową rolę – podkreślał. – Razem osiągniemy więcej. Współpraca jest kluczem do postępu – twierdził i zachęcał, by podkreślać znaczenie kultury dla rozwoju sektora. – To oczywisty i skuteczny wybór strategiczny, który my w Grecji i w Macedonii Środkowej rozumiemy, wdrażamy i mocno w niego wierzymy – zapewniał.

Tzitzikostas spotkał się z branżą turystyczną na 39. targach turystycznych Philoxenia w Salonikach – relacjonuje portal Greek Travel Peges. Przedstawił tam swoją wizję rozwoju turystyki europejskiej i greckiej.

Pierwszy w historii Unii Europejskiej komisarz do spraw turystyki mówił, że najważniejszym celem, jaki sobie stawia, jest zadbanie by Europa utrzymała pozycję najpopularniejszego kierunku turystycznego na świecie. Ma się to udać dzięki opracowaniu zrównoważonego modelu jej rozwoju. By mogło się to zadziać, potrzebna jest innowacyjność i zdolność do adaptacji.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Popularne Trendy
Wyspy Kanaryjskie zmagają się z dużym napływem migrantów. Hiszpania i UE szukają rozwiązań
Popularne Trendy
Polacy planują zimowy urlop – relaks, zwiedzanie i narty, najchętniej w polskich górach
Popularne Trendy
Andaluzja wzmacnia turystykę. 200 milionów euro na konkurowanie z innymi regionami
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Popularne Trendy
Warszawa, Wilno, Ryga i Tallinn wspólnie promują się w USA. „Cztery historie, jedna opowieść”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama