PKP Intercity ręka w rękę z Polską Organizacją Turystyczną

Kolej będzie promować polską turystykę, a Polska organizacja Turystyczna będzie sprzedawać bilety na pociągi – to między innymi efekt podpisanej przez prezesów PKP Intercity i POT porozumienia

Publikacja: 28.02.2017 17:24

Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk i p.o. prezes POT Bartłomiej Walas

Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk i p.o. prezes POT Bartłomiej Walas

Foto: Polska Organizacja Turystyczna, Fot. Katarzyna Wełpa

– Kolej dociera do wielu miejsc kraju – w góry, nad morze, na Mazurach i do miast – do których udają się turyści – wyjaśniał podczas konferencji prasowej towarzyszącej podpisaniu porozumienia prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. – A także ma bezpośrednie połączenia z Pragą, Budapesztem i Grodnem. Teraz turystyczny cel podróży deklaruje 10 procent naszych pasażerów. Liczymy, że dzięki współpracy z Polską Organizacją Turystyczną będzie ich więcej.

– Według naszych badań do niektórych miejsc pociągami dojeżdża nawet 15 – 20 procent turystów – dodawał p.o. prezes POT Bartłomiej Walas.

– Pokazujemy obcokrajowcom Polskę nowoczesną. Kolej, która dysponuje pociągami pendolino wpisuje się w ten obraz – wyjaśniał Walas. Nie ukrywał, że POT liczy, że kolej zafunduje przejazdy zapraszanym przez POT do Polski zagranicznym dziennikarzom i blogerom. Rocznie jest ich około 600.

Porozumienie ma charakter ogólny, szczegóły wspólnych akcji instytucje mają dopiero dogadać. Wstępnie ustalono jednak, że PKP Intercity będą się nawzajem promować przez połączenie linkami stron w internecie. POT zobowiązał się także udostępnić na stronie polska.travel mechanizmu pozwalającego kupować bilety PKO Intercity. Będą mogli korzystać z tego ułatwienia zagraniczni turyści, strona ma bowiem 22 wersje językowe.

Z kolei na monitorach w pendolino będą się pokazywać reklamy nagradzanych przez POT certyfikatami atrakcji turystycznych (czytaj też: „Industriada z turystycznym Oskarem”). POT chce też wciągnąć PKP do akcji „Polska za pół ceny” („POT: Promuj się, sprzedając za pół ceny”).

Walas pytany, kiedy podobne porozumienie POT podpisze z narodowym przewoźnikiem lotniczym, PLL LOT, bezradnie rozkłada ręce. – Staramy się o to od lat. Niestety, udaje nam się współpracować tylko na małych odcinkach, np. teraz, kiedy LOT zamierza uruchomić połączenia z Los Angeles – mówi.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10