Reklama

Polacy w podróży. Latamy coraz częściej, wydajemy więcej, realizujemy marzenia

Polscy turyści stawiają na autentyczność, wybierają podróże „szyte na miarę” i chcą odkrywać świat w zgodzie ze swoimi pasjami – to wnioski z raportu „Trendy w podróżach 2026” przygotowanego przez Skyscanner.

Publikacja: 02.12.2000 00:00

Polacy w podróży. Latamy coraz częściej, wydajemy więcej, realizujemy marzenia

Foto: Materiały prasowe

Materiał przygotowany we współpracy ze Skyscanner

Polacy pokochali podróże. Wyniki ankiety OnePoll przygotowanej dla globalnej aplikacji podróżniczej Skyscanner, pokazują, że 83 proc. respondentów planuje podróżować więcej lub tyle samo w 2026 r. co rok wcześniej, co potwierdza rosnącą siłę wydatków na turystykę w budżetach polskich rodzin. Podróże stają się jednak coraz bardziej osobiste. Polskim turystom zależy na tym, by odzwierciedlały one to, kim jesteśmy i co jest dla nas ważne.

Jak wynika z najnowszego raportu „Trendy w podróżach 2026” przygotowanego dla Skyscannera, Polacy, podobnie jak ankietowani z innych krajów, coraz częściej wybierają podróże „szyte na miarę”. Kacper Trela, ekspert marki Skyscanner, podkreśla, że kluczowa staje się indywidualizacja, a więc wybór kierunków, stylu podróży i doświadczeń zgodnych z własnymi preferencjami i pasjami.

Skyscanner: Raport „Trendy w podróżach 2026”

Polski turysta podczas podróży stawia na jakość doświadczeń. Na znaczeniu zyskują też rodzinne wyprawy, stając się jednym z głównych motorów wyjazdów. 26 proc. polskich podróżników planuje podróże w towarzystwie bliskich, także wielopokoleniowe, chcąc spędzać więcej czasu wspólnie i dbać o relacje. Jesteśmy gotowi inwestować w doświadczenia, które łączą pokolenia, choć często wymaga to większego budżetu.

Polacy poszukują także unikatowych doświadczeń kulinarnych, co odzwierciedla zyskujący popularność trend „Sklepowe buszowanie”. Zamiast odwiedzać drogie restauracje, coraz więcej podróżników z Polski woli odkrywać kulturę danego miejsca, sięgając po regionalne produkty prosto z półek lokalnych sklepów spożywczych. Aż 25 proc. Polaków przyznaje, że podczas zagranicznych wyjazdów chce odwiedzać lokalne supermarkety.

Reklama
Reklama

Ponadto, w 2026 r. 40 proc. respondentów planuje wybrać się na górską wycieczkę. Góry przestają być kierunkiem zarezerwowanym wyłącznie na wyjazdy zimowe, stają się całorocznym sposobem na ucieczkę od codzienności, sprzyjającym aktywności fizycznej i wyciszeniu.

Foto: Materiały prasowe

Nawet wybór miejsca na nocleg okazuje się przemyślaną decyzją, w której kluczowe jest doświadczenie, które się z tym wiąże. Dla 25 proc. podróżnych hotel jest atrakcją samą w sobie. To nie tylko miejsce noclegu, ale integralna część przygody i powód wyboru tej, a nie innej destynacji.

Skyscanner: Polacy podróżują coraz chętniej i coraz dalej

Polacy coraz chętniej wydają na odkrywanie odległych i egzotycznych miejsc, a dane Skyscanner, aplikacji analizującej miliardy wyszukiwań, wskazują, że europejskie kierunki wyjazdów coraz częściej ustępują miejsca dalekim zakątkom.

Wśród miejsc, które będą zyskiwać popularność w nadchodzącym roku, znajdują się:

  • Chongqing w Chinach (+482% wzrostu wyszukiwań)
  • Nha Trang w Wietnamie (+325%)
  • Castries, Saint Lucia (+155%)
  • Langkawi, Malezja (+128%)
Reklama
Reklama

• Phuket w Tajlandii (+124%)

Rekordowe wzrosty liczby wyszukiwań odległych i egzotycznych miejsc potwierdzają trend, że polscy podróżnicy są gotowi przeznaczyć większe kwoty na dotarcie do unikatowych i odległych miejsc.

Skyscanner: Jak podróżować dalej – i wydawać mądrze?

Chociaż Polacy wydają więcej na podróże i odkrywają odległe miejsca, chęć oszczędzania pozostaje silna. Kluczem do realizacji ambitnych planów podróżniczych jest zatem znalezienie oferty o najlepszym stosunku jakości do ceny.

Marki takie jak Skyscanner w tym pomagają, codziennie przeszukując ponad 80 miliardów cen, łącząc miliony podróżników z ponad 1200 zaufanymi partnerami. Skyscanner, wiodąca globalna aplikacja podróżnicza, wykorzystuje najnowsze technologie, aby uprościć podróżowanie i oferować uczciwe, przejrzyste rozwiązania.

Analiza danych dotyczących rezerwacji lotów wskazała najbardziej korzystne destynacje pod względem cen. Takie wykorzystanie technologii pozwala Polakom na odkrywanie odległych miejsc przy lepszym zarządzaniu budżetem przeznaczonym na podróże. Do kierunków o największych spadkach cen należą m.in.:

• Toronto, Kanada (spadek cen o 25 proc)

Reklama
Reklama

• Kutaisi, Gruzja (- 19 proc.).

• Nicea, Francja (-19 proc.).

• Phuket, Tajlandia (-13 proc.).

Fakt, że egzotyczne Phuket, cieszące się jednocześnie rosnącą popularnością i dużymi spadkami cen, trafiło na obie listy, potwierdza, że współcześni podróżnicy potrafią skutecznie łączyć marzenia o dalekich wyprawach z koniecznością znalezienia budżetowego sposobu dotarcia na miejsce.

Materiał przygotowany we współpracy ze Skyscanner

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Agroturystyka i projekt „Odpoczywaj na wsi” – szansa na nową rolę polskiej wsi
Materiał Promocyjny
Każdy może odkryć dla siebie Bieszczady
Artykuł Sponsorowany
Planujesz podróż? Oszczędzaj na paliwie – 7 sprawdzonych trików
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama