Materiał przygotowany we współpracy ze Skyscanner
Polacy pokochali podróże. Wyniki ankiety OnePoll przygotowanej dla globalnej aplikacji podróżniczej Skyscanner, pokazują, że 83 proc. respondentów planuje podróżować więcej lub tyle samo w 2026 r. co rok wcześniej, co potwierdza rosnącą siłę wydatków na turystykę w budżetach polskich rodzin. Podróże stają się jednak coraz bardziej osobiste. Polskim turystom zależy na tym, by odzwierciedlały one to, kim jesteśmy i co jest dla nas ważne.
Jak wynika z najnowszego raportu „Trendy w podróżach 2026” przygotowanego dla Skyscannera, Polacy, podobnie jak ankietowani z innych krajów, coraz częściej wybierają podróże „szyte na miarę”. Kacper Trela, ekspert marki Skyscanner, podkreśla, że kluczowa staje się indywidualizacja, a więc wybór kierunków, stylu podróży i doświadczeń zgodnych z własnymi preferencjami i pasjami.
Skyscanner: Raport „Trendy w podróżach 2026”
Polski turysta podczas podróży stawia na jakość doświadczeń. Na znaczeniu zyskują też rodzinne wyprawy, stając się jednym z głównych motorów wyjazdów. 26 proc. polskich podróżników planuje podróże w towarzystwie bliskich, także wielopokoleniowe, chcąc spędzać więcej czasu wspólnie i dbać o relacje. Jesteśmy gotowi inwestować w doświadczenia, które łączą pokolenia, choć często wymaga to większego budżetu.
Polacy poszukują także unikatowych doświadczeń kulinarnych, co odzwierciedla zyskujący popularność trend „Sklepowe buszowanie”. Zamiast odwiedzać drogie restauracje, coraz więcej podróżników z Polski woli odkrywać kulturę danego miejsca, sięgając po regionalne produkty prosto z półek lokalnych sklepów spożywczych. Aż 25 proc. Polaków przyznaje, że podczas zagranicznych wyjazdów chce odwiedzać lokalne supermarkety.