ESky.pl: Ubiegłoroczna sprzedaż urosła o ponad 80 procent

W 2019 roku eSky.pl, agent turystyczny działający online, wypracował ponad 2,3 miliarda złotych przychodu. To o ponad 80 procent więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 01.04.2020 12:09

ESky.pl: Ubiegłoroczna sprzedaż urosła o ponad 80 procent

Foto: Fot. eSky.pl

Wartość ubiegłorocznej sprzedaży firmy (Total Transaction Value – TTV) wyniosła ponad 2,3 miliarda złotych – podaje eSky w komunikacie. Wynik ten jest o 81 procent lepszy od poprzedniego. Z kolei liczba rezerwacji w serwisie eSky.pl wzrosła o 65 procent i wyniosła ponad 2 miliony.

– W 2019 roku oprócz rosnącej sprzedaży widać było zdecydowany wzrost koszyka zakupowego. Świadczy to o tym, że klienci coraz częściej wykupują usługi dodatkowe, takie jak ubezpieczenia podróżne, rezerwują noclegi w hotelach lub wynajmują samochody – komentuje wiceprezes eSky.pl, Łukasz Neska, cytowany w komunikacie.

W ubiegłym roku eSky.pl zadebiutował w dwóch regionach świata – w Afryce (Republika Południowej Afryki) oraz w Australii i Oceanii (Nowa Zelandia). Natomiast w Europie sprzedaż swoich usług rozpoczął w Skandynawii, Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Niderlandach, Belgii i we Włoszech. Oprócz tego eSky wszedł na kolejne rynki Ameryki Południowej, między innymi do Chile, Argentyny i Meksyku.

CZYTAJ TEŻ: Więcej eSkya w Europie i Amerykach

Początek tego roku był bardzo obiecujący, wręcz rekordowy – głosi komunikat. W styczniu wartość sprzedaży (TTV) wyniosła ponad 232 miliony złotych i była o prawie 50 procent większa niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Z kolei luty, pomimo rozwijającej się epidemii w Azji i Europie, zakończył się z wzrostem na poziomie 43 procent, licząc rok do roku. Choć w marcu pandemia opanowała już cały świat, cały pierwszy kwartał zakończył się „znacznym wzrostem sprzedaży”.

Esky.pl wskazuje, że bardzo dobre wyniki finansowe w 2019 roku i na początku bieżącego roku wynikają zarówno z ekspansji międzynarodowej, jak i rozwoju oferty produktowej, w tym pakietów lot+hotel, city breaków i połączeń typu multiline złożonych z ofert różnych linii lotniczych – tanich, regularnych i czarterowych – zazwyczaj nie współpracujących ze sobą.

Początkowo koronawirus, który szerzył się w Azji, nie miał większego wpływu na wyniki sprzedażowe firmy. Na przełomie lutego i marca, gdy epidemia wybuchła we Włoszech, a linie lotnicze zaczęły odwoływać loty, zarząd musiał opracować nową strategię działania. Obejmuje ona „wdrożenie planu oszczędnościowego, a także wewnętrzną reorganizację struktur pracowniczych, aby efektywniej wykorzystać zasoby firmy w okresie przestoju”.

ZOBACZ TAKŻE: Esky.pl walczy o powrót 5 tysięcy klientów z zagranicy

Łukasz Neska wskazuje, że dopiero teraz widać, jak ważna jest obecność na wielu rynkach, która pozwala „zdywersyfikować sprzedaż”. – Rynki uruchomione w 2019 roku, między innymi Meksyk, obecnie odgrywają kluczową rolę w sprzedaży firmy – podkreśla.

Esky.pl przewiduje, że popyt na podróże powinien zacząć się odradzać w czerwcu.

Wartość ubiegłorocznej sprzedaży firmy (Total Transaction Value – TTV) wyniosła ponad 2,3 miliarda złotych – podaje eSky w komunikacie. Wynik ten jest o 81 procent lepszy od poprzedniego. Z kolei liczba rezerwacji w serwisie eSky.pl wzrosła o 65 procent i wyniosła ponad 2 miliony.

– W 2019 roku oprócz rosnącej sprzedaży widać było zdecydowany wzrost koszyka zakupowego. Świadczy to o tym, że klienci coraz częściej wykupują usługi dodatkowe, takie jak ubezpieczenia podróżne, rezerwują noclegi w hotelach lub wynajmują samochody – komentuje wiceprezes eSky.pl, Łukasz Neska, cytowany w komunikacie.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?