Zapoczątkowana przez cztery największe miejskie LOT-y w Polsce – Gdańską, Łódzką, Warszawską i Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną – akcja #CityWillWait, czyli miasto zaczeka, której celem było podtrzymanie zainteresowania internautów podróżami i zachęcenie ich do odwiedzenia miast po zniesieniu ograniczeń, zmienia hasło przewodnie na #CityIsReady – miasto jest gotowe – donosi Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna w komunikacie.
ZOBACZ: Polskie miasta poczekają na turystów
Do trwającej od początki kwietnia akcji przystąpiło dziewięć kolejnych miast (Lublin, Toruń, Olsztyn, Sopot, Kielce, Opole, Kraków, Szczecin i Gdynia), a informacje o niej dotarły, według organizatorów, do 1,4 miliona odbiorców.
Jak pisze PLOT, od kilku tygodni hotele, restauracje i atrakcje turystyczne przygotowują się do działania w nowej rzeczywistości. Gdańsk, Warszawa, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Sopot, Poznań, Olsztyn i Toruń otworzyły już swoje punkty informacji turystycznej, które działają wedle nowych wytycznych sanitarnych.
Miasta biorące udział w akcji skupią teraz swoje działania na promocji już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu, na przykład na łonie natury. Tereny zielone stanowią około 25 procent powierzchni Poznania i Gdańska, 30 procent – Torunia i Olsztyna, 47 procent – Gdyni, 42 procent – Warszawy i aż 60 procent – Sopotu – wylicza PLOT. Uzupełnieniem typowo miejskiej oferty turystycznej ma być pobyt nad morzem, rzekami, jeziorami czy w lasach, do których miasta mają dostęp. Swoje propozycje miasta przedstawiają na stronach internetowych i w kanałach społecznościowych.