Polskie miasta gotowe na przyjęcie turystów

Kilka tygodni temu polskie miasta zjednoczyły siły w obliczu koronakryzysu, zapoczątkowując akcję promocyjną pod hasłem „Miasto poczeka”. Teraz informują, że już nie czekają, ale są gotowe na przyjęcie turystów.

Publikacja: 01.06.2020 16:05

Polskie miasta gotowe na przyjęcie turystów

Foto: Fot. materiały promocyjne

Zapoczątkowana przez cztery największe miejskie LOT-y w Polsce – Gdańską, Łódzką, Warszawską i Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną – akcja #CityWillWait, czyli miasto zaczeka, której celem było podtrzymanie zainteresowania internautów podróżami i zachęcenie ich do odwiedzenia miast po zniesieniu ograniczeń, zmienia hasło przewodnie na #CityIsReady – miasto jest gotowe – donosi Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna w komunikacie.

ZOBACZ: Polskie miasta poczekają na turystów

Do trwającej od początki kwietnia akcji przystąpiło dziewięć kolejnych miast (Lublin, Toruń, Olsztyn, Sopot, Kielce, Opole, Kraków, Szczecin i Gdynia), a informacje o niej dotarły, według organizatorów, do 1,4 miliona odbiorców.

Jak pisze PLOT, od kilku tygodni hotele, restauracje i atrakcje turystyczne przygotowują się do działania w nowej rzeczywistości. Gdańsk, Warszawa, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Sopot, Poznań, Olsztyn i Toruń otworzyły już swoje punkty informacji turystycznej, które działają wedle nowych wytycznych sanitarnych.

Miasta biorące udział w akcji skupią teraz swoje działania na promocji już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu, na przykład na łonie natury. Tereny zielone stanowią około 25 procent powierzchni Poznania i Gdańska, 30 procent – Torunia i Olsztyna, 47 procent – Gdyni, 42 procent – Warszawy i aż 60 procent – Sopotu – wylicza PLOT. Uzupełnieniem typowo miejskiej oferty turystycznej ma być pobyt nad morzem, rzekami, jeziorami czy w lasach, do których miasta mają dostęp. Swoje propozycje miasta przedstawiają na stronach internetowych i w kanałach społecznościowych.

CZYTAJ TEŻ: „Poznań za pół ceny” – 38 ofert, 113 tysięcy zwiedzających

Kwietniowe badania Polskiej Organizacji Turystycznej wskazują, że pomimo obowiązujących ograniczeń 30 procent Polaków planuje w ciągu najbliższych tygodni przynajmniej jeden wyjazd o charakterze turystycznym z noclegiem.

Zapoczątkowana przez cztery największe miejskie LOT-y w Polsce – Gdańską, Łódzką, Warszawską i Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną – akcja #CityWillWait, czyli miasto zaczeka, której celem było podtrzymanie zainteresowania internautów podróżami i zachęcenie ich do odwiedzenia miast po zniesieniu ograniczeń, zmienia hasło przewodnie na #CityIsReady – miasto jest gotowe – donosi Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna w komunikacie.

ZOBACZ: Polskie miasta poczekają na turystów

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy