Tourismusvielfalt, czyli Różnorodna Turystyka, to sojusz, który powstał, by walczyć z kryzysem wywołanym przez koronawirusa. Przyłączyły się do niego 24 organizacje reprezentujące przedsiębiorców z różnych branż turystyki. Jak można przeczytać na stronie internetowej inicjatywy, turystyka jest bardzo złożona i może funkcjonować tylko w swojej różnorodności. „Kiedy odpadną ważne obszary sektora, podróżowanie w formie, którą znamy i kochamy, stanie się niemożliwe. Dlatego powstał nasz sojusz” – tłumaczą inicjatorzy.
CZYTAJ TEŻ: Niemiecki minister ds. turystyki: Branżę trzeba wspierać do grudnia
Tourismusvielfalt postawił sobie za cel utrzymanie branży jako całości. By tak się stało, trzeba walczyć o każdą jej część, bo tylko w ten sposób można zapewnić przyszłość całego sektora. Dlatego wszelkie wystąpienia będą prowadzone pod wspólnym szyldem.
Na stronie internetowej i na kanale w serwisie YouTube pojawił się krótki film, w którym autorzy pokazują, w jaki sposób funkcjonuje branża i poszczególne przedsiębiorstwa – od wyszukiwania oferty poprzez poradę agenta, rezerwację, działania touroperatora aż po usługi świadczone w wakacyjnym miejscu. W materiale pojawiają się też liczby – obrót wytwarzany przez niemieckich turystów jeżdżących po całym świecie to 96,8 miliarda euro. Wiele krajów rozwijających korzysta gospodarczo na zamiłowaniu Niemców do podróżowania. Sektor zatrudnia w Niemczech 2,9 miliona osób (dla porównania w motoryzacji pracuje 800 tysięcy), działa w nim 10 tysięcy agentów i niemal 3 tysiące touroperatorów.
ZOBACZ TAKŻE: Lipiec nadal słaby dla niemieckich agentów turystycznych