Turystyka jest jednym z największych źródeł przychodów miasta. W 2019 roku miasto przyciągnęło rekordową liczbę 66,6 miliona odwiedzających, którzy wydali tu 47,4 miliarda dolarów. W pandemii ruch turystyczny drastycznie spadł.
Stało się tak mimo ogromnych wysiłków, jakie miasto podejmuje, aby zwabić turystów z powrotem do Nowego Jorku, w tym przeprowadzenia ogromnej kampanii reklamowej kosztem 30 milionów dolarów – pisze portal lokalnej stacji telewizyjnej NY1 ny1.com.
CZYTAJ TEŻ: Unia Europejska może czasowo nie wpuszczać amerykańskich turystów
Według władz stanowych zwykle turystów zagranicznych przyjeżdża do miasta cztery razy więcej niż turystów krajowych.
Dlatego burmistrz Bill de Blasio ożywienie tego przemysłu uznał za priorytet i ogłosił szereg inicjatyw, takich między innymi, jak nadchodzący „Tydzień powrotu do domu” z koncertami w pięciu dzielnicach, w tym ogromnym w Central Parku, oraz miejsca szczepień na dworcu kolejowym Grand Central Station i na Times Square, wszystkie przeznaczone dla podróżnych przybywających do miasta.