Branża turystyczna: Turystyka jest bezpieczna, a my jesteśmy zaszczepieni

Polska Rada Turystyki rozpoczyna akcję "Bezpieczna turystyka". Zachęca przedstawicieli branży turystycznej do umieszczania w ich miejscach pracy grafik z zapewnieniem, że dbają o bezpieczeństwo klientów i sami są zaszczepieni.

Publikacja: 14.09.2021 13:23

Branża turystyczna podkreśla, że podróżowanie nie powoduje wzrostu zakażeń

Branża turystyczna podkreśla, że podróżowanie nie powoduje wzrostu zakażeń

Foto: Aleksander Kramarz

Grafiki będzie można niedługo pobrać ze specjalnie przygotowanej strony w internecie. Akcję promują organizacje turystyczne skupione w Polskiej Radzie Turystyki (jej trzon to Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, inicjator akcji, Turystyczna Organizacja Otwarta, Krakowska Izba Turystyki, Izba Turystyki RP) i w Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych

- Badania prowadzone na świecie, w tym przez niemiecki Instytut Kocha, potwierdzają, że turystyka praktycznie nie przyczynia się do rozprzestrzeniania się COVID-19 - wyjaśnia prezes OSAT Marcin Wujec. - Dlatego postanowiliśmy pokazywać turystykę jako bezpieczny sektor gospodarki i spędzania czasu. W odróżnieniu od wielu innych aktywności podróżowanie, szczególnie za granicę, jest możliwe po spełnieniu pewnych warunków. Turysta jadący do innego musi przedstawić albo zaświadczenie o szczepieniu, albo negatywny wynik testu na COVID-19.

Jednocześnie zdecydowana większość osób pracujących w sektorze turystyki widzi w szczepieniach drogę do powrotu do normalnego życia i normalnego prowadzenia swoich firm.

- Nasz przekaz jest więc jasny: Jesteśmy zaszczepieni, turystyka jest bezpieczna, nasza kadra dba o klientów i o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne - dodaje.

Zwraca też uwagę, że inicjatorzy akcji przygotowali wersję anglojęzyczną grafiki. - Trzeba wreszcie zadbać także o powrót do Polski turystów z zagranicy. Ich brak uderza w segment branży turystycznej specjalizujący się w ich obsłudze. Dlatego cieszy nas, że naszą akcją zainteresowała się Polska Organizacja Turystyczna i zapowiedziała, że będzie nasze grafiki kolportowała za pośrednictwem swych zagranicznych biur, tak żeby dotarły do mediów i turystów z innych krajów - wyjaśnia Wujec.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych

Materiały promujące akcję są bezpłatne i mogą je wykorzystać wszyscy, którzy chcą w niej uczestniczyć i promować "Bezpieczną turystykę".

- Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się wykreować pozytywny przekaz i zachęcić większą liczbę klientów do podróżowania. Musi w końcu następować powrót do normalności - podkreśla prezes TOO Alina Dybaś-Grabowska.

- Temat szczepień budzi kontrowersje, ale tak samo jak przeciwnicy szczepień mają wybór, tak i osoby, które uważają, że szczepienia są drogą do wychodzenia z zapaści gospodarczej mają prawo do swojego zdania - dodaje.

- Branża MICE - organizatorzy koncertów, podróży motywacyjnych, konferencji, targów - jest najbardziej dotknięta kryzysem wywołanym przez pandemię, a szczepienia to klucz do naszego wyjścia z kryzysu - podkreśla z kolei wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel Łukasz Adamowicz. - Dlatego w naszej branży zdecydowana większość pracowników, szczególnie tych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami jest zaszczepiona. To dla nas naturalne, że chcemy z tym komunikatem dotrzeć do klientów, którzy chcą się czuć bezpiecznie. Będziemy umieszczać grafikę akcji "Bezpieczna turystyka" na naszych stronach internetowych, na profilach na Facebooku, w recepcjach firm i recepcjach wydarzeń. 

Grafiki będzie można niedługo pobrać ze specjalnie przygotowanej strony w internecie. Akcję promują organizacje turystyczne skupione w Polskiej Radzie Turystyki (jej trzon to Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, inicjator akcji, Turystyczna Organizacja Otwarta, Krakowska Izba Turystyki, Izba Turystyki RP) i w Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.

- Badania prowadzone na świecie, w tym przez niemiecki Instytut Kocha, potwierdzają, że turystyka praktycznie nie przyczynia się do rozprzestrzeniania się COVID-19 - wyjaśnia prezes OSAT Marcin Wujec. - Dlatego postanowiliśmy pokazywać turystykę jako bezpieczny sektor gospodarki i spędzania czasu. W odróżnieniu od wielu innych aktywności podróżowanie, szczególnie za granicę, jest możliwe po spełnieniu pewnych warunków. Turysta jadący do innego musi przedstawić albo zaświadczenie o szczepieniu, albo negatywny wynik testu na COVID-19.

Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Tendencje
Minister: Grecka turystyka musi poprawić cztery elementy, żeby się rozwijać
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej