Grafiki będzie można niedługo pobrać ze specjalnie przygotowanej strony w internecie. Akcję promują organizacje turystyczne skupione w Polskiej Radzie Turystyki (jej trzon to Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, inicjator akcji, Turystyczna Organizacja Otwarta, Krakowska Izba Turystyki, Izba Turystyki RP) i w Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.
- Badania prowadzone na świecie, w tym przez niemiecki Instytut Kocha, potwierdzają, że turystyka praktycznie nie przyczynia się do rozprzestrzeniania się COVID-19 - wyjaśnia prezes OSAT Marcin Wujec. - Dlatego postanowiliśmy pokazywać turystykę jako bezpieczny sektor gospodarki i spędzania czasu. W odróżnieniu od wielu innych aktywności podróżowanie, szczególnie za granicę, jest możliwe po spełnieniu pewnych warunków. Turysta jadący do innego musi przedstawić albo zaświadczenie o szczepieniu, albo negatywny wynik testu na COVID-19.
Jednocześnie zdecydowana większość osób pracujących w sektorze turystyki widzi w szczepieniach drogę do powrotu do normalnego życia i normalnego prowadzenia swoich firm.
- Nasz przekaz jest więc jasny: Jesteśmy zaszczepieni, turystyka jest bezpieczna, nasza kadra dba o klientów i o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne - dodaje.