Branża turystyczna: Turystyka jest bezpieczna, a my jesteśmy zaszczepieni

Polska Rada Turystyki rozpoczyna akcję "Bezpieczna turystyka". Zachęca przedstawicieli branży turystycznej do umieszczania w ich miejscach pracy grafik z zapewnieniem, że dbają o bezpieczeństwo klientów i sami są zaszczepieni.

Publikacja: 14.09.2021 13:23

Branża turystyczna podkreśla, że podróżowanie nie powoduje wzrostu zakażeń

Branża turystyczna podkreśla, że podróżowanie nie powoduje wzrostu zakażeń

Foto: Aleksander Kramarz

Grafiki będzie można niedługo pobrać ze specjalnie przygotowanej strony w internecie. Akcję promują organizacje turystyczne skupione w Polskiej Radzie Turystyki (jej trzon to Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, inicjator akcji, Turystyczna Organizacja Otwarta, Krakowska Izba Turystyki, Izba Turystyki RP) i w Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.

Foto: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych

- Badania prowadzone na świecie, w tym przez niemiecki Instytut Kocha, potwierdzają, że turystyka praktycznie nie przyczynia się do rozprzestrzeniania się COVID-19 - wyjaśnia prezes OSAT Marcin Wujec. - Dlatego postanowiliśmy pokazywać turystykę jako bezpieczny sektor gospodarki i spędzania czasu. W odróżnieniu od wielu innych aktywności podróżowanie, szczególnie za granicę, jest możliwe po spełnieniu pewnych warunków. Turysta jadący do innego musi przedstawić albo zaświadczenie o szczepieniu, albo negatywny wynik testu na COVID-19.

Jednocześnie zdecydowana większość osób pracujących w sektorze turystyki widzi w szczepieniach drogę do powrotu do normalnego życia i normalnego prowadzenia swoich firm.

- Nasz przekaz jest więc jasny: Jesteśmy zaszczepieni, turystyka jest bezpieczna, nasza kadra dba o klientów i o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne - dodaje.

Zwraca też uwagę, że inicjatorzy akcji przygotowali wersję anglojęzyczną grafiki. - Trzeba wreszcie zadbać także o powrót do Polski turystów z zagranicy. Ich brak uderza w segment branży turystycznej specjalizujący się w ich obsłudze. Dlatego cieszy nas, że naszą akcją zainteresowała się Polska Organizacja Turystyczna i zapowiedziała, że będzie nasze grafiki kolportowała za pośrednictwem swych zagranicznych biur, tak żeby dotarły do mediów i turystów z innych krajów - wyjaśnia Wujec.

Foto: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych

Materiały promujące akcję są bezpłatne i mogą je wykorzystać wszyscy, którzy chcą w niej uczestniczyć i promować "Bezpieczną turystykę".

- Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się wykreować pozytywny przekaz i zachęcić większą liczbę klientów do podróżowania. Musi w końcu następować powrót do normalności - podkreśla prezes TOO Alina Dybaś-Grabowska.

- Temat szczepień budzi kontrowersje, ale tak samo jak przeciwnicy szczepień mają wybór, tak i osoby, które uważają, że szczepienia są drogą do wychodzenia z zapaści gospodarczej mają prawo do swojego zdania - dodaje.

- Branża MICE - organizatorzy koncertów, podróży motywacyjnych, konferencji, targów - jest najbardziej dotknięta kryzysem wywołanym przez pandemię, a szczepienia to klucz do naszego wyjścia z kryzysu - podkreśla z kolei wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel Łukasz Adamowicz. - Dlatego w naszej branży zdecydowana większość pracowników, szczególnie tych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami jest zaszczepiona. To dla nas naturalne, że chcemy z tym komunikatem dotrzeć do klientów, którzy chcą się czuć bezpiecznie. Będziemy umieszczać grafikę akcji "Bezpieczna turystyka" na naszych stronach internetowych, na profilach na Facebooku, w recepcjach firm i recepcjach wydarzeń. 

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku