Największa światowa firma analityczna rynku lotniczego CAPA przyznała swoje doroczne nagrody. British Airways, które w tym roku zanotowały kilka wpadek informatycznych, otrzymały nagrodę za innowacyjność i zdolność do podejmowania bardzo trudnych decyzji, za jakość obsługi i dystrybucję, a także za transformację przygotowującą przewoźnika do wyzwań przyszłości. W tę przemianę przewoźnik inwestuje teraz 6,5 mld funtów.
CZYTAJ TEŻ: Polska z nagrodą The Best MICE Destination 2019
W kategorii najbardziej udanych restrukturyzacji wygrał LOT. To, co zapoczątkował w Polskich Liniach Lotniczych LOT i od 2015 roku wprowadza w życie Rafał Milczarski zostało uznane przez CAPA za najskuteczniejszą, wręcz modelową, transformację linii lotniczej, która cztery lata temu przewoziła niespełna 5 milionów pasażerów, a w tym roku przekroczy 10 milionów.
Prezes CAPA Peter Harbison podkreślił, że LOT potrafi konkurować z liniami niskokosztowymi tworząc siatkę, w której wykorzystuje słabości tanich konkurentów. — A co więcej dzisiaj LOT jest jedyną tradycyjną linią w regionie, która się liczy — mówił Harbison.
Polski przewoźnik był również o krok od uznania, za najlepszą linię w naszym regionie, ale został wyprzedzony przez łotewski Air Baltic, który potrafił zbudować nowy rodzaj linii — hybrydę łączącą ofertę linii niskokosztowych i tradycyjnych, utrzymuje dwucyfrowy wzrost przewozów i rokrocznie odnotowuje zyski.