LOT uziemiony na dłużej, zwraca pieniądze

Fot. Adobe Stock

Przynajmniej do 26 kwietnia nie wystartują rejsowe połączenia LOT-u. Powodem jest pandemia.

Wcześniej linia informowała o zawieszeniu wszystkich regularnych połączeń do 11 kwietnia, czyli do dnia, do którego decyzją rządu miały być zamknięte granice Polski. Teraz to zamknięcie zostało przedłużone do 3 maja, jednocześnie premier zapowiedział zakaz lotów międzynarodowych do 26 kwietnia.

Wszyscy, którzy mieli wykupione bilety na rejsy między 11 kwietnia a 26 kwietnia mogą ubiegać się o zmianę rezerwacji i nie mają obowiązku wykorzystywać w przyszłości biletów w pierwotnie planowanym kierunku. Co więcej, jeśli cena biletu na kolejną podróż, która odbędzie się jeszcze przed końcem tego roku, będzie wyższa od wcześniej wykupionej, LOT dopłaci do nowego biletu 200 złotych. Jeśli zaś nie będzie to odpowiadało klientowi LOT zwróci mu pieniądze.

CZYTAJ TEŻ: Premier: Przedłużamy zamknięcie granic i zakaz lotów

Jest to elastyczne podejście linii lotniczej do rozliczeń z klientami w czasie epidemii. Podobnie przyjazną politykę prowadzi Wizz Air, który zwraca z nadpłatą pieniądze wydane na zakup biletu na podróż odwołaną z powodu pandemii, tyle że na specjalne konto, z którego można potem kupować bilety. Zwraca również pieniądze, ale zastrzega, jak i Finnair, że jest to proces długotrwały.

Większość linii ma inną politykę i za wpłacone pieniądze proponuje vouchery na podróże w lepszych czasach. A o zwrocie pieniędzy nie chce słyszeć. Do zaakceptowania voucherów namawia pasażerów także Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA), które tłumaczy, że ich pieniądze są teraz niezbędne do przetrwania przewoźnikom.

ZOBACZ TAKŻE: Koniec Lotu do Domu – wróciło 55 tysięcy Polaków

Organizacje konsumenckie i Komisja Europejska są zdania, że niezależnie od sytuacji, w jakiej znalazły się linie lotnicze, pieniądze za podróże, które się nie odbyły, należy pasażerom zwrócić.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szybko rośnie liczba gości i nowych hoteli

Z turystycznej bazy noclegowej w Polsce skorzystały w zeszłym roku 32 miliony gości. To ...

Hiszpańscy hotelarze nie będą obniżać cen

Na zimę hotelarze z Wysp Kanaryjskich obniżają ceny, żeby pozyskać klientów i złagodzić skutki ...

Efe Turkel odchodzi z Neckermanna

Efe Turkel, wicedyrektor biura podróży Neckermann Podróże, odchodzi z firmy Efe Turkel odpowiadał ostatnio ...

Turystyka po pandemii – jak wyglądają wakacje 2020

Branża turystyczna – postaw na firmy, które zapewnią Ci bezpieczeństwo w trakcie wakacji!

Pandemia mocno dotknęła branżę turystyczną. Wiosną większość obiektów turystycznych była zamknięta, zwolniono wielu pracowników, ...

Thomas Cook inwestuje w Egipcie

Thomas Cook planuje powiększyć sieć własnych hoteli o dwa. W przyszłym roku nowe obiekty ...

Niemieccy politycy docenili znaczenie turystyki

„Wzmacnianie Niemiec przez realizację narodowej strategii rozwoju turystyki” – taki dokument przyjął Bundestag. Der ...