Emirates mają do rozpatrzenia prawie pół miliona wniosków o zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety. Chcą się z nimi uporać do sierpnia.
Przed pandemią linie lotnicze Emirates rozpatrywały średnio 35 tysięcy wniosków o zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety miesięcznie – podaje biuro prasowe przewoźnika w komunikacie. Obecnie przygotowują się do obsługi 150 tysięcy wniosków na miesiąc i zamierzają nadrobić zaległości z początkiem sierpnia. Na rozpatrzenie czeka w sumie prawie pół miliona wniosków.
„Aby przyspieszyć ten proces, Emirates podjęły działania mające na celu restrukturyzację procedur i zwiększenie wydajności” – głosi komunikat.
CZYTAJ TEŻ: Emirates: Zanim wejdziesz na pokład, zrobią ci test na covid-19
– To dla nas trudny okres. Zaczynamy korzystać z rezerw gotówkowych. Chcielibyśmy zapewnić naszych klientów i partnerów handlowych, że będziemy honorować zwroty pieniędzy i że staramy się przyspieszyć ten proces – mówi prezes Emirates Tim Clark, cytowany w komunikacie.
– Sytuacja była dynamiczna we wczesnych tygodniach pandemii, ale od tego czasu zmieniliśmy zasady dotyczące zwrotów w związku z covid-19, stosując proste, ujednolicone procedury. Kontaktowaliśmy się również z podróżnymi, którzy wcześniej złożyli wnioski o zwrot pieniędzy lub zmianę rezerwacji, aby poinformować ich o dostępności nowych opcji – dodaje.
Pasażerowie, których loty zostały odwołane lub których dotknęły ograniczenia podróży związane z pandemią, mogą zachować bilet wystawiony przed 1 lipca na podróż przed 1 grudnia 2020 roku, zmieniając daty lotu (ważność biletu zostanie przedłużona do 24 miesięcy), wymienić niewykorzystany bilet na voucher na dowolny produkt lub usługę Emirates lub ubiegać się o zwrot pieniędzy.
ZOBACZ: Emirates – bilet ważny dwa lata
Podróżni mogą wybrać jedno z tych rozwiązań, wypełniając formularz na stronie www.emirates.com/english/help/refund-request lub za pośrednictwem agenta, u którego kupili bilet.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.