Emirates przyspieszają zwrot pieniędzy za bilety

Emirates mają do rozpatrzenia prawie pół miliona wniosków o zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety. Chcą się z nimi uporać do sierpnia.

Publikacja: 27.04.2020 15:10

Emirates przyspieszają zwrot pieniędzy za bilety

Foto: Fot. materiały prasowe

Przed pandemią linie lotnicze Emirates rozpatrywały średnio 35 tysięcy wniosków o zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety miesięcznie – podaje biuro prasowe przewoźnika w komunikacie. Obecnie przygotowują się do obsługi 150 tysięcy wniosków na miesiąc i zamierzają nadrobić zaległości z początkiem sierpnia. Na rozpatrzenie czeka w sumie prawie pół miliona wniosków.

„Aby przyspieszyć ten proces, Emirates podjęły działania mające na celu restrukturyzację procedur i zwiększenie wydajności” – głosi komunikat.

CZYTAJ TEŻ: Emirates: Zanim wejdziesz na pokład, zrobią ci test na covid-19

– To dla nas trudny okres. Zaczynamy korzystać z rezerw gotówkowych. Chcielibyśmy zapewnić naszych klientów i partnerów handlowych, że będziemy honorować zwroty pieniędzy i że staramy się przyspieszyć ten proces – mówi prezes Emirates Tim Clark, cytowany w komunikacie.

– Sytuacja była dynamiczna we wczesnych tygodniach pandemii, ale od tego czasu zmieniliśmy zasady dotyczące zwrotów w związku z covid-19, stosując proste, ujednolicone procedury. Kontaktowaliśmy się również z podróżnymi, którzy wcześniej złożyli wnioski o zwrot pieniędzy lub zmianę rezerwacji, aby poinformować ich o dostępności nowych opcji – dodaje.

Pasażerowie, których loty zostały odwołane lub których dotknęły ograniczenia podróży związane z pandemią, mogą zachować bilet wystawiony przed 1 lipca na podróż przed 1 grudnia 2020 roku, zmieniając daty lotu (ważność biletu zostanie przedłużona do 24 miesięcy), wymienić niewykorzystany bilet na voucher na dowolny produkt lub usługę Emirates lub ubiegać się o zwrot pieniędzy.

ZOBACZ: Emirates – bilet ważny dwa lata

Podróżni mogą wybrać jedno z tych rozwiązań, wypełniając formularz na stronie www.emirates.com/english/help/refund-request lub za pośrednictwem agenta, u którego kupili bilet.

Przed pandemią linie lotnicze Emirates rozpatrywały średnio 35 tysięcy wniosków o zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety miesięcznie – podaje biuro prasowe przewoźnika w komunikacie. Obecnie przygotowują się do obsługi 150 tysięcy wniosków na miesiąc i zamierzają nadrobić zaległości z początkiem sierpnia. Na rozpatrzenie czeka w sumie prawie pół miliona wniosków.

„Aby przyspieszyć ten proces, Emirates podjęły działania mające na celu restrukturyzację procedur i zwiększenie wydajności” – głosi komunikat.

Linie Lotnicze
Prezes Emirates: Nasza reakcja na ulewy daleka od doskonałości. Przepraszam
Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej