Minister infrastruktury powołał nowego prezesa Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”. Został nim Stanisław Wojtera.
Wojtera zastąpił dotychczasowego szefa PPL Mariusza Szpikowskiego, autora koncepcji przeniesienia do Radomia z Warszawy ruchu samolotów czarterowych i niskokosztowych. Ponowna budowa tego portu (wyburzenie terminala i stawianie nowego, nowy opas startowy) kosztowała setki milionów złotych. Szpikowski blokował też rozwój lotniska w Modlinie, tłumaczył, że szkoda pieniędzy na port, z którego korzysta jedyna linia lotnicza – Ryanair.
CZYTAJ TEŻ: Jest umowa na budynki dla służb lotniskowych w Radomiu
Jak podaje Ministerstwo Infrastruktury na swojej stronie internetowej, Stanisław Wojtera (rocznik 1977 r.) jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego studiów Master of Business Administration. Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu zarządzania, negocjacji i finansów. Jest menedżerem z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu i w pracy w środowisku międzynarodowym. Pełnił funkcje kierownicze m. in. w grupie PKO BP, PHO, PZL-Świdnik. Z branżą obronno-lotniczą związany od 2013 r., ostatnio pełnił funkcję Pełnomocnika Zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego ds. Zagospodarowania Terenu Lotniska Chopina.
Minister powołał też nowych zastępców prezesa. Sprawami operacyjnymi zajmie się Łukasz Suchecki, a finansowymi Stefan Świątkowski.
ZOBACZ TEŻ: PPL zadowolony z wyniku finansowego roku 2019
Ten pierwszy Suchecki pracował wcześniej na stanowiskach kierowniczych między innymi w grupie LOT i w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Ostatnio był z zastępcą dyrektora Lotniska Chopina. Jest członkiem Rady Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego przy Ministerstwie Infrastruktury.
Świątkowski był wiceprezesem ds. finansowych grupy KGHM. W ostatnim czasie pełnił funkcje kierownicze w pionach finansowych spółek z grupy LOT.
-Zostawiam firmę w dobrej kondycji finansowej, mimo trudnej sytuacji, nawet w tym roku, możliwy jest niewielki zysk – mówił, żegnając się z firmą Mariusz Szpikowski, czytamy w komunikacie PPL. Szpikowski „podkreślił przy tym, że przed nowym zarządem w tym trudnym dla lotnictwa roku stoją wyzwania, z którymi z pewnością sobie poradzi. Poprosił też całą załogę o zaangażowanie i okazanie wsparcia nowemu kierownictwu przedsiębiorstwa”.
-To dla mnie duży zaszczyt, że będę mógł pokierować firmą z tak dużym potencjałem i takimi tradycjami – mówi z kolei Stanisław Wojtera. Dodaje, że zdaje sobie sprawę ze stojących przed nim wyzwań. – Mam jednak nadzieję, że poradzimy sobie z nimi wspólnie, zwłaszcza, gdy mamy tak profesjonalną i wykwalifikowaną załogę. Bardzo na to liczę – dodaje Wojtera.
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” zarządza największym w Polsce Lotniskiem Chopina, ale ma też udziały w portach regionalnych:
- Port Lotniczy Szczecin-Goleniów Sp. z o.o. – 41,68%
- Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka Sp. z.o.o. – 44,54%
- Port Lotniczy Poznań-Ławica Sp. z o.o. – 38,99%
- Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o. – 28.28%
- Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o. – 29,09%
- Port Lotniczy Wrocław S.A. – 19,74%
- Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. – 17,30%
- Porty Lotnicze Mazury Sp. z o.o. – 12.67%
- Port Lotniczy Bydgoszcz S.A. – 4,87%
W skład grupy kapitałowej PPL wchodzą także spółki obsługujące pasażerów, przewóz towarów i obsługę samolotów:
- Welcome Airport Services Sp. z o.o. – 100%
- ACS Sp. z o.o. – 100%
- Radom meteo – 100%
- Baltona 96,72%
- Lotniczy Dworzec Towarowy Wrocław Sp. z o.o. – 59.30%
- Casinos Poland Sp. z o.o. – 33.33%
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.