Litwa promowała się zdjęciami… innych krajów

Facebook

Szefowa departamentu turystyki Litwy przyznała, że jej instytucja reklamowała uroki Litwy w mediach społecznościowych, pokazując zdjęcia z innych krajów

Jak piszą litewskie media, państwowy Departament Turystyki w kampanii promocyjnej Litwy „Prawdziwe jest piękne” („Real is Beautiful”) używał zdjęć pochodzących z innych państw Europy Wschodniej i Skandynawii.

Jurgita Kazlauskiene ustąpiła ze stanowiska, aby „pracownicy Departamentu Turystyki nie stali się celem niekończących się ataków”.

Kampania, której koszt ocenia się na 140 tys. euro, ruszyła w październiku 2016 roku. Według litewskiego serwisu „Wiadomości znad Wilii” spółki odpowiedzialne za promocję Litwy w sieciach społecznościowych, które wygrały przetarg na jej prowadzenie, zobowiązały się do wykorzystywania w większości zdjęć własnych. Tymczasem publikowały fotografie z baz zdjęć komercyjnych, takich jak Shutterstock czy Flickr. Co więcej, zdjęcia te nie miały z Litwą nic wspólnego.

Wywołało to oburzenie internautów. Na Facebooku zaczęły pojawiać się dziesiątki ironicznych wpisów, w których znalazły się zdjęcia znanych obiektów z różnych krajów oznaczone hashtagiem #realisbeautiful. Do internautów dołączył w czwartek również litewski premier Saulius Skvernelis, który na swoim profilu opublikował zdjęcie budynku Komisji Europejskiej w Brukseli z dopiskiem „Od jutra rząd przenosi się do nowej siedziby w Karolinkach”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Luc Gesvret

Klienci hoteli coraz bardziej wymagający

Za kilka lat milenialsi i pokolenie Z będą dla sieci hotelowych główną grupą gości. Ich oczekiwania ...

Grecja ogłasza nowy pakiet pomocowy

Obniżenie stawki VAT między innymi na imprezy zorganizowane i transport, a także rozwiązania wspierające ...

Niemiecka branża: Politykom trzeba pokazać złożoność turystyki

24 niemieckie organizacje branży turystycznej połączyły siły i utworzyły sojusz Tourismusvielfalt. Za cel stawiają ...

Brytyjskie biura podróży czekają na styczeń

Styczeń to tradycyjnie najlepszy pod względem rezerwacji miesiąc w Wielkiej Brytanii. Touroperatorzy i agenci ...

Turyści ewakuowani ze Statuy Wolności – powodem pożar

Na wyspie Liberty Island zapalił się pojemnik z gazem. Pożar nie był groźny, ale ...

Prezes Grupy TUI Friedrich Joussen

Szef TUI: Thomas Cook upadł, bo się nie wyróżniał

Zdaniem prezesa Grupy TUI Friedricha Joussena touroperator, który nie wyróżnia się na rynku, skazany ...